خانه » آموزش » خاموش کردن حالت Safe Mode در اندروید

خاموش کردن حالت Safe Mode در اندروید

دستگاه های اندرویدی زمانی که دچار مشکلی سیستم عاملی شوند به حالت Safe Mode می روند. اپلیکیشن های مخرب نیز می توانند دستگاه را آلوده کنند و باعث رفتن دستگاه به حالت Safe Mode بشوند. برای خارج کردن دستگاه از این حالت، روش هایی وجود دارد که در این مقاله آن ها را برسی خواهیم کرد.

روش اول: ریستارت کردن دستگاه

1- حالت Safe Mode بصورت کلی به دلیل وجود مشکلی جدی در سیستم فعال می شود. در حالت Safe Mode هیچ اپی امکان اجرا شدن ندارد. پس از این که متوجه شدیم به چه دلایلی ممکن است دستگاه به حالت Safe Mode برود، نوبت به اصل آموزش می رسد. در صورتی که دستگاه شما در حالت Safe Mode است، معمولاً یک ریستارت دستگاه می تواند آن را از این حالت خارج کند.

Turn Off Safe Mode
Turn Off Safe Mode

2- بخش پنل Notification های دستگاه خود را چک کنید. برخی از دستگاه ها در هنگام Safe Mode شدن دستگاه، آن را با نوتیفیکیشنی به اطلاع کاربر می رسانند که امکان ریبوت کردن دستگاه و خروج از این حالت هم در همین قسمت وجود دارد. درصورتی که این امکان به وسیله ی دستگاه شما پشتیبانی شود، ساده ترین و سریع ترین راه ممکن برای خروج از آن است.

Safe Mode
Safe Mode

3- کلید پاور دستگاه خود را نگه دارید. زمانی که منوی پاور نمایش داده شد، یکی از گزینه های Restart یا Power Off را انتخاب کنید. اجازه دهید دستگاهتان ریستارت شود یا درصورتی که آن را خاموش کرده اید، آن را روشن کنید. دستگاه باید از حالت Safe Mode خارج شود؛ ولی اگر این چنین نبود، این آموزش را دنبال کنید.

Safe Mode
Safe Mode

4- اگر دستگاه هنوز هم در حالت Safe Mode بوت می شود، دستگاه خود را با استفاده از کلیدهای ترکیب Power + کاهش صدا خاموش کنید. در بسیاری از موارد با انجام این کار، دستگاه از حالت Safe Mode خارج می شود.

توجه: در صورتی که دکمه ی کاهش صدای دستگاه شما خراب است، ممکن است مجبور باشید هر بار دستگاه خود را در حالت Safe Mode استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم نسبت به تعمیر دکمه ی دستگاه خود اقدام کنید.

Safe Mode
Safe Mode

4- در صورتی که دستگاهی با باتری قابل تعویض دارید، بیرون آوردن باتری و جا زدن دوباره ی آن می تواند در خروج از حالت Safe Mode موثر باشد. دستگاه خود را خاموش کنید، حداقل یک دقیقه بعد از آن، باتری دستگاه خود را از آن بیرون بیاورید و دوباره در جای خود قرار دهید و دستگاه خود را دوباره روشن کنید.

Safe Mode
Safe Mode

راه دوم: پاک کردن اپ ها

1- شایع ترین دلیلی که ممکن است یک دستگاه به حالت Safe Mode برود، اپ های نصب شده بروی دستگاه هستند. پاک کردن اپ هایی که به تازگی بروی دستگاه خود نصب کرده اید می تواند در رفع مشکل موثر باشد.

Safe Mode
Safe Mode

2- به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. این بخش از پنل Notification ها و صفحه ی اپلیکیشن ها قابل دسترسی است.

Safe Mode
Safe Mode

3- وارد بخش Apps یا Applications شوید. در این بخش وارد تب Downloaded شوید تا تمام اپلیکیشن هایی که بروی دستگاه خود نصب کرده اید را مشاهده کنید.

Safe Mode
Safe Mode

4- در این بخش می توانید اپلیکیشن های موردنظر خود را پاک کنید. هر اپلیکیشن مشکوکی که به نظرتان به تازگی نصب کرده اید را از روی دستگاه خود پاک کنید و سپس دستگاه خود را ریستارت کنید. اگر همچنان درگیر حالت Safe Mode هستید، اپ های بیشتری را پاک کنید و دوباره دستگاه خود را ریستارت کنید.

Safe Mode
Safe Mode

راه سوم: پاک کردن اطلاعات دستگاه و ریست کردن آن

1- اگر قدم های قبلی معرفی شده کمکی به خروج دستگاه شما از حالت Safe Mode نکرده است، پاک کردن اطلاعات دستگاه و بازیابی به تنظیمات اولیه می تواند به شما کمک کننده باشد. پس از انجام این کار، تمامی اطلاعات دستگاه شما پاک می شود و دستگاهتان مثل یک موبایل یا تبلت جدید می شود. پس از هر اطلاعاتی که نیاز دارید و برایتان اهمیت دارد، بکاپ تهیه کنید.

  • می توانید دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید و اطلاعات مهم خود را به کامپیوتر انتقال دهید. همچنین، این قابلیت وجود دارد که بکاپ خود را بروی سرویس های ابری مثل گوگل درایو بگیرید.
  • شماره های ذخیره شده در دستگاه در ریست نباید پاک شوند ولی اگر می خواهید خیالتان از این بابت هم راحت باشد، می توانید از آن ها هم بکاپ بگیرید.
Safe Mode
Safe Mode

2- اگر به قسمت تنظیمات دستگاه دسترسی دارید، می توانید ریست را از همین قسمت انجام دهید. اگر در حالت Safe Mode منوی تنظیمات برای شما باز نمی شود، مرحله ی بعدی را اجرا کنید. البته توجه داشته باشید که مراحل کار در برخی دستگاه ها ممکن است کمی متفاوت باشد ولی کلیت آن ها یکسان است.

  • تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و به قسمت Backup & reset بروید.
  • گزینه ی Factory data reset را انتخاب کنید و ریست دستگاه را تایید کنید.
  • منتظر باشید تا دستگاه ریست شود. درصورت موفقیت آمیز بودن این مرحله، مرحله ی بعدی را نادیده بگیرید.
Safe Mode
Safe Mode

3- اگر انجام مرحله ی قبلی برای شما امکان پذیر نبوده است، امکان ریست کردن دستگاه در حالت ریکاوری مد نیز وجود دارد.

  • دکمه ی پاور دستگاه خود را نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.
  • دکمه های مربوط به لود شدن ریکاوری مد دستگاه خود را فشار دهید. در دستگاه های LG ، HTC و Motorola کلید های ترکیبی Power + کاهش صدا و در دستگاه های سامسونگ کلید های ترکیبی Power + افزایش صدا + کلید هوم دستگاه شما را زمانی که خاموش باشد، به حالت ریکاوری می برد. برای سایر دستگاه ها نیز می توانید با جست و جویی در اینترنت کلید های مربوطه را پیدا کنید.
  • با استفاده از کلیدهای کنترل صدا در دستگاهتان، گزینه ی wipe data/factory reset را در محیط ریکاوری انتخاب کنید و با فشردن کلید پاور وارد آن شوید.
  • در این بخش نیز با همان کلید های کنترل صدا، گزینه ی Yes را برای تایید انتخاب کنید و با فشردن دکمه ی پاور آن را انتخاب کنید.
  • چند دقیقه منتظر باشید تا دستگاهتان ریست شود.
Safe Mode
Safe Mode

4- زمانی که ریست دستگاه به پایان رسید، می توانید دستگاه خود را از ابتدا راه اندازی کنید. با لاگین کردن در اکانت جیمیل خود می توانید اطلاعات بکاپ گرفته شده بروی این سرویس شامل شماره تلفن های خود را بازیابی کنید.

منبع: wikihow

توجه: 
برای هرگونه سوال درباره این مطلب یا موارد دیگر در زمینه گوشی و تبلت و برنامه‌های موبایل، می‌توانید با همکاران ما در "موبایل کمک" تماس حاصل نمایید.
تماس از سراسر کشور: 9099071015 (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)
تماس از استان تهران: 9092305296 (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)

2 نظرها

  1. سلام من حتی گوشی رو بازگشت به کارخونه کردم بازم safemod هستش،این مشکل بعد اینکه گوشی خیلی سریع شارژ تموم میکرد شروع شد بدون اینکه من کاری بکنم

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *