خانه » آموزش » نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها
ایموجی ها
ایموجی ها

نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها

سال ها پیش زمانی که استفاده از مسنجرهایی چون یاهومسنجر در میان کاربران بسیار مرسوم بود، مردم برای اولین بار با مفهومی به نام ایموجی آشنا شدند. آن ها از این گونه شکلک ها برای جذابیت بیشتر چت های خود و بیان احساسات خود استفاده می کردند. اما در آن زمان هنوز بروی گوشی های موبایل امکان استفاده از این ایموجی ها فراهم نشده بود. این شکلک ها آن قدر در میان کاربران محبوب شدند که کمپانی های بزرگ تولیدکننده ی سیستم عامل ها، چون گوگل، به فکر استفاده از این شکلک ها در سیستم عامل های خود شدند. در آن زمان ایموجی ها معمولاً تک رنگ بودند و تنها از رنگ های سیاه و سفید در طراحی آن ها استفاده شده بود. اما با این وجود، به سرعت این ایموجی ها هم در گوشی های هوشمند کاملاً جای خود را در میان کاربران پیدا کردند و به گونه ای کاربران دیگر بدون استفاده از ایموجی ها نمی توانستند پیام های خود را ارسال کنند. در سال 2012 گوگل برای اولین بار شروع به استفاده از ایموجی ها در اندروید کرد. پس از آن و در سال 2013 به شکلک های خود رنگ بخشید و از آن به بعد در بیشتر ایموجی های خود از رنگ پایه ی نارنجی استفاده کرد.

گوگل در مراسم I/O 2017 خود گفت:

 طراحی اولیه ی ایموجی ها در سیستم عامل اندروید به صورت فلت انجام شده بود و به دلیل استفاده از رنگ هایی ثابت در این ایموجی ها، همین موضوع باعث متفاوت بودن ایموجی های اندروید از دیگر پلتفرم ها شده بود. در سال های گذشته شاهد افزوده شدن تعداد زیادی ایموجی بوده ایم؛ ضمن این که طراحی آن ها نیز از پایه تغییر کرده است.در این طراحی اولیه ایموجی های ما از استانداردهای طراحی استفاده نمی کردند. همین موضوع باعث شده بود تا ایموجی های اولیه ی گوگل چیزی بین ایموجی های جدید و قدیمی باشند که همین موضوع باعث یافته شدن سخت تر ایموجی ها به وسیله ی کاربران بروی کیبرد گوشی های اندرویدی آن ها می شد.

نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها
نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها

پیش از این که گوگل بخش ایموجی های سیستم عامل اندروید را بهبود ببخشد و از طراحی های جذاب در آن استفاده کند، بسیاری به عملکرد گوگل در این زمینه انتقاد داشتند؛ چراکه سیستم عامل اندروید در مقایسه با iOS از ایموجی های بسیار ساده تری استفاده می کرد؛ بنابراین طبیعی بود که اندرویدی ها با نگاه به ایموجی های iOS شیفته ی آن ها شوند. اما گوگل هم متوجه این موضوع شد و تلاش کرد تا بهبودهای گسترده ای را در این بخش ایجاد کند.

با مشاهده ی این محبوبیت بالا به وسیله ی مردم توسط کمپانی ها، آن ها تصمیم گرفتند که توجه ویژه ای بروی این بخش از گوشی های هوشمند خود داشته باشند و تا جای ممکن آن را برای کاربران خود جذاب و زیباتر کنند. از همین رو، برخی از کمپانی ها شروع به شخصی سازی ایموجی های سیستم عامل اندروید در گوشی های خود کردند. برای مثال، سونی طراحی ساده ی اولیه ی گوگل در ایموجی ها را ادامه داد و تنها با ایجاد تغییراتی در آن ها تلاش کرد تا آن ها را برای کاربران خود زیباتر کند. به همین ترتیب تمامی کمپانی ها از طراحی منحصر به فرد خود در این زمینه استفاده کردند در عین حال که از زبان طراحی گوگل در این زمینه نیز پیروی می کردند. از همین رو، سلیقه های مختلفی در میان کاربران به وجود آمد که برخی طراحی های ایموجی یک کمپانی را بیش از سایر کمپانی ها می پسندیدند.

سال 2016 باری دیگر گوگل در طراحی ایموجی های خود تجدیدنظر کرد؛ اما این بار به اندازه ی سال 2013 شاهد تغییرات در این شکلک ها نبودیم و تنها شاهد تغییر در ظاهر برخی از آن ها بودیم ولی به صورت کلی زبان طراحی همچنان همانند گذشته بود.

اما در سال 2017 باری دیگر گوگل به صورت کامل تغییرات گسترده ای را در ایموجی های خود ایجاد کرد. در این سال و هم زمان با معرفی نسخه ی جدید از سیستم عامل اندروید، این کمپانی از ایموجی های جدید خود رونمایی کرد ضمن این که طراحی ایموجی های پیشین خود را نیز به صورت کامل بهبود بخشید و آن ها را جذابتر کرد.

با نگاه به تصویر زیر می توانید روند تغییرات طراحی ایموجی ها را در 5 سال گذشته مشاهده کنید.

نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها
نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها

در حال حاضر بیش از صدها ایموجی در سیستم عامل های مختلف گوشی های هوشمند وجود دارند. این ایموجی ها تقریباً تمامی شرایط مختلف را شامل می شوند و کاربر می تواند متناسب با نیاز خود، ایموجی های مناسب را یافته و از آن ها استفاده کند. همچنین، براساس گزارش های منتشرشده از سرویس های پیام رسان، در حال حاضر محبوب ترین ایموجی در میان کاربران، ایموجی خنده می باشد. در تصویر زیر می توانید آمار نسبی مربوط به استفاده از ایموجی های مختلف را مشاهده نمایید.

نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها
نگاهی به تاریخچه ی ایموجی ها

 

دیدگاه شما در مورد ایموجی ها یا شکلک ها چیست؟ آیا شما در گفتگوهای خود از این شکلک ها استفاده می کنید؟

منبع: androidcentral

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *