خانه » ریپورتاژ آگهی » 2 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌های امارات و Virgin

2 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌های امارات و Virgin

رشد صنایع و فضای به وجود آمده برای رقابت میان کمپانی ها باعث شده تا هر یک خواستار ایجاد تفاوت و تمایز قابل لمس برای مشتریان باشند، بسیاری از کمپانی ها و شرکت های بزرگ و کوچک به نوعی سعی دارند تا در این رقابت  بر دیگر رقبای خود پیروز شوند، برای این کار از روش ها جدید و نوین بهره می گیرند.

در  2 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌های امارات و Virgin، کمپین‌های هواپیمایی Virgin America و امارات (Emirates) را بررسی خواهیم کرد. با Modir TV همراه باشید:

هواپیمایی Virgin America

  • نام کمپین: Between Meetings
  • مجری: هواپیمایی Virgin America
  • ابزارها: بخش بلاگ وب‌سایت
  • هدف: جذب Lead / جلب اعتماد به برند

کمپین Between Meetings به قول www.safarme.com به جرأت یکی از کمپین‌های موفق و فکر شده در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی‌ست (توصیه می‌کنیم نگاهی به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست بیندازید).

در یک سریِ مقالات (Series of Blogposts)، هواپیمایی Virgin America‌ تمامی کارهایی را که یک مسافر می‌تواند در عرض یک ساعت، در مسافرت به شهرهای مختلف انجام دهد، معرفی کرد. یک راهنمای سفر تمام عیار برای سفر به شهرهای مختلف آمریکا.

به گزارش ویرلن؛ از اسکیت سواری در مونترال گرفته تا کتابخانه‌ی Kurt Vonnegut در ایندیاناپولیس، Virgin America راهنماهای جامعی را برای هر شهر تدارک دیده است؛ به طوری که خواندن و بررسی آن‌ها هر فردی را برای سفر کردن تهییج می‌کند.

چرا این کمپین موفق بود؟

وقتی وارد یک شهر ناشناخته می‌شوید، از این که نمی‌دانید در این تایمی که در این شهر هستید باید چه کار کنید کلافه می‌شوید و حوصله‌تان سر می‌رود!

اما ویرجین-امریکا اجازه نمی‌دهد حوصله‌ی شما سر برود! این ایرلاین با ارائه‌ی راهکارها و پیشنهاداتی شگفت‌انگیز، حتی برای چند ده دقیقه ماندن در یک شهر نیز می‌تواند برای شما برنامه‌ریزی کند.

آن‌ها پیشنهادات متنوعی برای سفر چند دقیقه یا چند ساعتی شما می‌دهند. از مکان‌های تفریحی و فرهنگی بگیرید، تا رستوران‌ها و طبیعت و استادیوم بسکتبال!

از طرفی Virgin America از کاربران خود می‌خواهد که اطلاعات و تجربه‌ی خود را نیز در کامنت‌ها اشتراک‌گذاری کنند. همچنین با اشتراک آن در شبکه‌های اجتماعی، افراد بیشتری از مطالب آن‌ها بهره می‌بردند و چه بسا این افراد، مشتریان احتمالی ویرجین-امریکا باشند!

هواپیمایی امارات

  • نام کمپین: Be There
  • مجری: هواپیمایی امارات
  • ابزارها: رسانه‌های جمعی (تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی، ویدیویی و…)
  • هدف: پروموت برند

پس از جست و جوی فراوان از بین مستعدترین کارکنان هواپیمایی امارات، بالاخره 7 نفر به عنوان «Globalistas» برای یک ماجراجویی حسابی انتخاب شدند!

این افراد بایستی به کشورهای مختلفی در سرتاسر دنیا سفر می‌کردند و درباره‌ی جواهراتی مخفی گزارش تهیه می‌کردند. این سفر همراه با ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز همراه بود. همه مراحل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و… نیز توسط خود هواپیمایی امارات تهیه شده بود.

کمپین با سفر Rahed Ammoura (یکی از مربیان اتاق خلبانی در هواپیمایی امارات) به بالی شروع شد. سفر او با پروازهای روزانه‌ی امارات به این جزیره نیز همزمان گردید. همچنین هواپیمایی امارات در این کمپین با National Geographic جهانی نیز همکاری کرد و بدین ترتیب، یک اطلاع‌رسانی وسیع از این ماجراجویی در دنیا انجام شد.

چرا این کمپین موفق بود؟

با این کمپین، هواپیمایی امارات دو مورد را به نمایش گذاشت:

  • این که چقدر برای کارکنان خود ارزش قائل است.
  • این که سفر کردن چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز و ماجراجویانه باشد! ماد به برند

هواپیمایی امارات با همکاری National Geographic، یک داستان‌سرایی زیبا و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را به سفردوستان سراسر دنیا مخابره کردند و با در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیز، با استفاده‌ی بهینه از شبکه‌های اجتماعی، کاربران را تشویق به اشتراک این محتوا نمودند.

پیشرفت نرم افزارها و دسترسی به گوشی های هوشمند یکی از موثرترین اتفاقاتی است که می توان از آن برای اطلاع رسانی و تاثیر موثرتر مخاطبان بهره برد.

منبع:

شبکه مدیران

همینطور بررسی کنید

آموزش ارسال یک پیام برای چندین نفر در تلگرام

در ادامه ی آموزش های کاربرد تلگرامی امروز قصد داریم یکی دیگر از قابلیت های ...

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *