خانه » آموزش » آموزش حل مشکلات رجیستری گوشی های هوشمند
search-rom

آموزش آپدیت دستی نسخه اندروید هر گوشی در 4 حرکت!

1- ورود به بخش آپدیت اندروید

2- مدل دقیق گوشی خود را سرچ کنید.

3- فایل آپدیت اندروید مخصوص گوشی خود را خرید و دانلود کنید.

4- با آموزش گام به گام ذکر شده در همان صفحه اقدام به نصب فرمایید.

دانلود فایل آپدیت اندروید

ارورهای هنگام ثبت رجیستری
ارورهای هنگام ثبت رجیستری

آموزش حل مشکلات رجیستری گوشی های هوشمند

یکی از دغدغه های چند ماه اخیر مردم در خرید و فروش تلفن های هوشمند ثبت و رجیستر دستگاههاست که با این طرح قرار است گوشی های قاچاق از قانونی تمیز داده شوند لذا هردستگاهی به هرطریقی که وارد کشور شده باید اصالت آن و عوارض گمرک آن پرداخت شده باشد. بنابراین با این طرح کلیه فروشندگان موبایل موظفند دستگاههایی را به مشتری ارائه کنند که رجیستر شده باشد و یا آنرا با کد فعالسازی 6 رقمی به فروش برسانند. اما در این بین کاربرانی که دستگاههای بدون کد خریداری کردند یا به صورت مسافری از خارج به ایران وارد شده است و میخواهند اقدام به ثبت و پرداخت عوارض دستگاه خود کنند با مشکلاتی رو به رو هستند که در ادامه به بررسی و ارائه راه حل برای هرکدام میپردازیم.

گفتنی است طرح رجیستری گوشی های غیرمسافری از طریق سامانه مسافری تنها تا آخر اردیبهشت ماه فعال است و پس از آن از طریق سامانه گمرک فقط گوشی هایی که توسط مسافر وارد کشور میشوند امکان ثبت و فعالسازی دارند.

بررسی خطاهای رجیستری و ارائه راه حل

10 مورد از متن خطاهای متداولی که سایت رسمی در هنگام ثبت و رجیستری گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند به شما میدهد را همراه با راهکارهایی ابتدایی در اختیار کاربران قرار دادیم توجه داشته باشید در اکثر موارد پس از مکالمه با کارشناس نیاز به ارسال دستگاه یا مراجعه حضوری به آدرس دفتر اندرویدزوم است و از راه دور مشکل شما حل نخواهد شد! از اینرو پس از بررسی مورد خود حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

1. ارور عدم صدور شناسه پرداخت

این مشکل زمانی رخ میدهد که کاربر پس از دریافت شناسه پرداخت صادر شده از سیستم بهردلیلی صدور دوباره آنرا بخواهید. برای مثال شما یک بار از سامانه رسمی ثبت گوشی مسافری اطلاعات خود و دستگاه خود را وارد کردید و سیستم به شما شناسه پرداخت ارائه کرد اگر گزینه “تصحیح برند و مدل” را انتخاب کرده کرده باشید و یا به هرترتیب شناسه پرداخت خود را گم کرده باشید و نیاز باشد سیستم شناسه جدیدی برای شما صادر کند بدلیل اینکه یک بار این عمل انجام شده با خطا “عدم صدور شناسه پرداخت گمرک” مواجهه میشوید حالا برای حل این مشکل:

  1. مجدد وارد سامانه شوید و اطلاعات خود را وارد کنید اگر به صفحه پرداخت هدایت شدید پرداخت خود را انجام دهید و منتظر دریافت کد باشید.
  2. اگر با وارد کردن مجدد اطلاعات بازهم شناسه پرداخت برایتان صادر نشد لازم است از طریق فرم انتهای پست با کارشناسان اندرویدزوم تماس بگیرید.

2. اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد

عدم وجود اطلاعات برند و مدل
عدم وجود اطلاعات برند و مدل

زمانی که قصد ثبت دستگاههای خیلی جدید و یا دستگاههای ناشناخته مانند دیوایس های چینی و یا طرح اصلی را دارید معمولا با این ارور رو به رو میشود که نشان دهنده این است که سامانه همتا هیچگونه اطلاعاتی از دستگاه شما در دیتابیس خود ندارد لذا:

  1. میتوانید از طریق میز خدمت الکترونیک گمرک اقدام کنید و یا با پر کردن فرم این صفحه از کارشناسان ما بخواهید تا کار ثبت مدل شما را بعهده بگیرند.
  2. اگر با پیگیری و درخواست کتبی از گمرک بازهم دستگاه شما بعنوان مدل قانونی به سیستم اضافه نشد لازم است با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

3. کاربر در هنگام استعلام اصالت با ارور جعلی بودن IMEI رو به رو میشود

زمانی که از طریق سامانه همتا اقدام به استعلام اصالت دستگاه خود میکنید و با ارور جعلی بودن IMEI رو به رو میشود این یعنی قبلا بروی دستگاه شما موارد نرم افزاری غیر قانونی انجام شده است و سامانه همتا از این موضوع باخبر و دستگاه شما را غیرفعال کرده است. برای حل این مشکل باید با کارشناسان اندرویدزوم ارتباط برقرار کنید برای اینکار فرم انتهای پست را مطالعه کنید.

4. دستگاه خریداری شده متعلق به فرد دیگریست و امکان انتقال مالکیت ندارید

زمانی که شما دستگاهی را از شخص دیگری بعنوان مثال در سایتهای دیوار و شیپور خریداری میکنید حتما باید موارد مربوط به انتقال مالکیت آنرا از طریق #7777* انجام دهید در صورتی که دستگاه را خریدید و شخص مالک اصلی در دسترس نیست و یا خاموش است و … دستگاه شما تا زمان مشخصی قطع میشود لذا دو راه حل پیش روی شما خواهد بود:

  1. تماس با همتا و گرفتن صرفا 4 رقم آخر شماره همراه مالک اصلی (اگر از آشنایان شما باشد با 4 رقم آخر میتوانید دریابید چه شخصی هست در غیر این صورت این روش کاربردی ندارد)
  2. مراجعه به گمرک و احتمالا طی کردن مراحل پیچیده اداری و پر کردن فرم های مربوطه برای رجیستری دستگاه روی شماره جدید
  3. ارتباط با کارشناسان اندرویدزوم برای رفع مشکل (انتهای پست)

5. ارور خطا در استعلام IMEI از سامانه همتا

این ارور در مواقعی که سامانه قطع است در هرحال ظاهر میشود و باید منتظر اتصال مجدد سامانه باشید.

6. ارور خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه

زمانی که این خطا سامانه گمرک در آن لحظه نمیتوانید با سرور های سازمان مربوطه ارتباط برقرار کنید میبایست مدتی بعد تلاش بفرمایید

7. ارور خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه

سامانه گمرک امکان ارتباط با سرور های ناجا جهت استعلام اینکه شما از مرز مربوطه در سه ماه گذشته ورود به کشور داشتید یا خیر را ندارد میبایست مدتی بعد تلاش کنید

برای حل این مشکل از طریق فرم انتهای پست با کارشناسان اندرویدزوم تماس برقرار کنید تا راه حل قطعی در اختیار شما قرار دهند.

8. پرداخت گمرک را انجام دادید ولی کد فعالسازی ارسال نشده

زمان ارسال کد برای هر دستگاههای متفاوت است و این زمان میتواند از 2 روز تا یک ماه متغیر باشد ولی اگر یک ماه گذشته و همچنان کد فعالسازی برای شما ارائه نشده:

  1. وارد سایت همتا شوید. با شماره ای که گمرک پرداخت کردید وارد شوید سپس از بخش “ثبت اطلاعات مسافری” میتوانید ببینید کد فعال سازی برای شما ارائه شده است با خیر (مطابق عکس زیر)
    بررسی اطلاعات مسافری
    بررسی اطلاعات مسافری
  2. اگر مطمئن شدید که کدی برای شما پیامک نشده میبایست از طریق میز خدمت الکترونیک گمرک اقدام کنید و یا با پر کردن فرم این صفحه از کارشناسان ما بخواهید تا به گمرک درخواست کتبی برای ارسال اطلاعات شما به همتا ارسال کنند.
  3. اگر از دو راه بالا نتیجه نگرفتید از طریق فرم انتهای پست با کارشناسان اندرویدزوم برای رفع نهایی مشکل تماس بگیرید.

9. ارور شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده معتبر نیست

این ارور همانطور که از نام آن پیداست به علت وارد کردن شناسه IMEI نادرست است لذا لازم است مجدد از طریق شماره گیری #06#* و یا از روی جعبه گوشی درست بودن شناسه 15 رقمی IMEI را چک کنید.

10. ارور کد ملی یا شناسه فراگیر اتباع خارجی صحیح نمی باشد

ارور مخصوص اتباع خارجی
ارور مخصوص اتباع خارجی

این ارور زمانی رخ میدهد که کد ملی اشتباه وارد کرده باشید و یا جزو اتباع خارجی باشید که در این صورت امکان ثبت در این سامانه برای شما وجود ندارد اما راه حل های موجود :

  1. پیدا کردن یک شماره تماس و کد ملی ایرانی که پس از ثبت میتوانید آنرا بروی شماره تماس اصلی انتقال مالکیت کنید.
  2. ارتباط با کارشناسان اندرویدزوم برای حل قطعی مشکل.
  • شما با ما تماس بگیرید: شماره تماس 95111700-021 ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر – برای حل سریعتر مشکل متن ارور خود را برای کارشناس بخوانید.
  • ما با شما تماس میگیریم اطلاعات خود را در فرم زیر پر و ارسال کنید.

حل مشکلات رجیستری

  • با این شماره حداکثر در 1 روز کاری بین ساعات (11 الی 5) با شما تماس میگیریم.
  • در صورت وجود و دو سیم کارته بودن دستگاه

اگر مشکل شما به صورت دورکاری حل نشد میبایست دستگاه خود را به دفتر اندرویدزوم واقع در شرق تهران (میدان هفت حوض) ارسال کنید.

آموزش حل مشکلات رجیستری گوشی های هوشمند
5 (100%) 1 vote

همینطور بررسی کنید

Smartwatch-register

سامانه رجیستری ساعت هوشمند پرداخت گمرک و ثبت در همتا

طرح ثبت و رجیستری ساعت های سیم کارت خور و هوشمند در اوایل سال 1398 …

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *