خانه » رجیستری » سامانه میز خدمت الکترونیک گمرک جهت پشتیبانی رجیستری
سامانه-میز-خدمت-الکترونیک-گمرک

سامانه میز خدمت الکترونیک گمرک جهت پشتیبانی رجیستری

گمرک جمهوری اسلامی سامانه ای برای خدمت رسانی به کاربران در جهت حل مشکلات رجیستری گوشی های مسافری با نام “میز خدمت الکترونیک گمرک” تدارک دیده است که کاربران میتوانند با ثبت نام در سیستم مذکور وارد بخش مرتبط با مشکل خود شوند و کتبا مورد را مطرح کنند معمولا طی چند روز کاری آینده جواب در همان سامانه درج میشود. این روش تنها راه رسمی ارتباطی شما با پشتیبانی رجیستری است در ادامه لیستی از مواردی که میتوانید برای حل آنها از طریق میز خدمت اقدام کنید را با آموزش ثبت نام بررسی میکنیم.

انواع خدمات قابل ارائه در میز خدمت 

عدم فعالسازی تلفن همراه

اگر ثبت رجیستری انجام دادید و هزینه گمرکی دستگاه را نیز پرداخت کردید ولی کد فعالسازی برای شما ارسال نشده به سادگی  از طریق سرویس دریافت کد فعال سازی همتا میتوانید با وارد کردن IMEI اول دستگاه به سرعت و در همان لحظه پیامک کد فعال سازی را دریافت کنید این سرویس این امکان را به کاربران میدهد تا مجددا اطلاعات پرداختی شما از گمرک به همتا ارسال شود راه دیگری وجود دارد که در میز خدمت ثبت نام کنید گزارش کتبی بنویسید و منتظر بمانید تا جواب ارسال شود. آموزشی در انتهای صفحه برای ثبت نام و نحوه ثبت درخواست نوشته شده است.

افزودن دستگاه جدید

اگر گوشی، ساعت مچی شما جز بانک اطلاعاتی نباشد (در اینجا لیست بانک اطلاعاتی گمرک را ببنید “لیست برند و مدل گوشی قابل رجیستری در سامانه گمرک“) پیغام خطا “اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد” را دریافت میکنید از طریق بخش “افزودن دستگاه جدید” در میز خدمت گمرک میتوانید درخواست دهید تا دستگاه شما را به سامانه اضافه کنند چنانچه از این روش بعد 1 هفته به نتیجه نرسیدید با شماره پشتیبانی در صفحه رجیستری گوشی مسافری در تماس باشید.

اصلاح IMEI

اگر پرداخت عوارض گمرک را برای شناسه IMEI اشتباهی انجام دادید و بعدا متوجه شدید که به علت غلط تایپی یا هرموردی، اطلاعات دستگاه را ناقص یا غلط وارد کردید میتوانید از این بخش با در دست داشتن مشخصات کامل فردی خودتان و همچنین IMEI غلط وارد شده درخواستی برای تصحیح و اصلاح ایجاد نمایید.

تصحیح برند و مدل

اگر هنگام ثبت برند و مدل دستگاه خود را اشتباه وارد کردید در این بخش میتوانید درخواست دهید تا آن را اصلاح کنند توجه داشته باشید که حتما میبایست اطلاعات خواسته شده از شما را به صورت کامل پر کنید تا درخواستتان مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش ثبت نام در سامانه میز خدمت الکترونیک گمرک

ابتدا به بروی لینک زیر کلیک کنید تا وارد سایت رسمی شوید

میز خدمت الکترونیک گمرک

مانند تصویر زیر گزینه ثبت نام را بزنید.

ثبت نام در help.irica.ir
ثبت نام در help.irica.ir

در صفحه جدید اطلاعات خود را وارد کنید. توجه داشته باشید کد ملی و شماره تلفن متعلق به یک نفر باشد.

پس از ثبت نام و فعالسازی حساب از طریق SMS پسورد حساب شما برایتان ارسال میشود.

نحوه ثبت نام در سامانه Help گمرک
مرحله دوم ثبت نام در سامانه Help گمرک

حالا با استفاده از کد ملی و پسورد ارسال شده به حساب کاربریتان وارد شوید.

مانند تصویر زیر از شما درخواست میشود پسورد خود را تغییر دهید لذا مانند تصویر زیر اقدام به انجام این مورد کنید. توجه کنید فیلد اول رمز فعلی شماست که از طریق پیامک برایتان ارسال شد و فیلد های بعدی رمز جدیدی است که میخواهید داشته باشید.

آموزش ثبت درخواست

بعد از ورود به سامانه با روش ثبت نامی که در بالا شرح دادیم حال شما میتوانید از بخش درخواست رجیستری مشکل خود را مطرح کنید.

بخش درخواست های رجیستری در سامانه میز خدمات گمرک
بخش درخواست های رجیستری در سامانه میز خدمات گمرک

در صفحه باز شده ابتدا نوع مشکل خود را انتخاب کنید (در این بخــش به صورت کامل شرح دادیم) و اطلاعات خواسته شده را دقیق پر کنید.

انتخاب نوع مشکل
انتخاب نوع مشکل

در مرحله آخر ثبت را بزنید و چند روزی منتظر بمانید تا پاسخ شما در همین سامانه داده شود.

اگر از راه بالا نتیجه لازم را نگرفتید حتما مقاله پیگیری درخواست رجیستری گوشی را بخوانید در این نوشته راه های دیگری برای پیگیری وضعیت رجیستری دستگاه قرار دادیم که قطعا برای شما مفید خواهد بود.

8 نظرها

  1. علیرضا اصغری

    سلام. من بعد از حدود یک ماه برگشت از سفرخارجی، متوجه شدم که بدون اطلاع من یک سیم کارت خریداری و با آن یک گوشی رجیستر شده است. چطور میتوانم طرح شکایت کنم؟

  2. با سلام اگر بخواهیم درخواست خودراازمیزخدمت گمرک حذف کنیم چکاربایدکردباتشکرازراهنمایی

  3. سلام خسته نباشید . من موارد مراحل بالا رو رفتم جواب ندادم . ایا اندروید زوم میکنه کاری کنه سریع تر به پاسخ رسیده بشه با روشی یا این که باید منتظر باشم تا بیاد الان 4 روز هست پست کردم ای ام ای و درخواست زدم برای افزودن دستگاه جدید ولی خبری نشده !…

  4. سلام من مقیم خارج هستم با گوشی خود چند مرتبه در طی سال گذشته وارد کشور شده ام ولی رجیستر نکردم الان میخواهم رجیستر کنم سامانه همتا قبول نمیکند مشخصات imei را ضمنا آخرین مرتبه ۲ روز گذشته وارد شده ام .

  5. پروین رحمانی

    کدفعالسازی

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *