نحوه پیگیری درخواست رجیستری گوشی های مسافری

کاربرانی که گوشی از خارج از ایران خریداری و به کشور آورده اند یا بهرترتیب تلفن همراه بدون کد فعال سازی در دست دارند با وارد کردن شناسه IMEI دستگاه و اطلاعات فرد مسافر در سامانه رسمی گمرک به نشانی (epl.irica.gov.ir/ImeiRegister) اقدام به پرداخت عوارض گمرکی و تلاش برای فعال سازی نموده اند. از این بین کاربران زیادی هم هستند که مراحل را به درستی پیش رفتند و هزینه گمرک را به صورت کامل نیز پرداخت کردند ولی به دلایل مختلف هنوز کد 6 رقمی همتا را دریافت نکردند. و مکررا از تیم کارشناسان ما سوال میکنند چطور میتوانیم در این وضعیت پیگیر کارمان باشیم؟ یا از کجا اقدام کنیم. در این نوشته به شما میخواهیم آموزش دهیم که چه راه هایی قانونی برای پیگیری وضعیت رجیستری وجود دارد.

چنل رجیستری ویژه همکاران: @RegisteryIMEI
کانال تلگرام ویژه همکاران: @RegisteryIMEI

3 روش برای پیگیری رجیستری و دریافت پشتیبانی

گمرک

توجه داشته باشید روش های ذکر شده در پایین فقط برای مواردی است که ثبت کاربران پیش رفته و هزینه گمرکی نیز پرداخت شده در صورتی که صرفا یک گوشی رجیستر نشده (غیرقانونی) دارید و هنوز کاری پیش نبردید ابتدا از طریق سامانه ثبت و رجیستری گوشی مسافری اقدام کنید کارشناسان ما در 1 روز کاری کلیه امورات لازم را انجام و با شما تماس برقرار میکنند.

سرویس ارسال مجدد کد فعال سازی

resend-imei-information-for-registry

اگر کلیه کارهای ثبت شما انجام شده و وجه عوارض را نیز پرداخت کردید و اطمینان دارید اطلاعاتی که در سامانه رسمی وارد کردید بدون مشکل بوده ولی ارسال اطلاعات به همتا به هر دلیلی از جمله خطا و اختلالات سامانه رسمی، ترافیک بیش از حد سایت در آن زمان، کندی یا قطعی اینترنت و… انجام نشده است. سرویس زیر این امکان را به شما میدهد که با وارد کردن شناسه IMEI اول دستگاه یک بار دیگر دیتا از گمرک به همتا ارسال شود به صورت آنی در همان لحظه کد فعال سازی برای شما پیامک خواهد شد.

سرویس ارسال کد فعال سازی

سامانه میزخدمت الکترونیک گمرک

پشتیبانی رجیستری (میز خدمت)

گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی اعلام کرده است اگر هر مشکلی اعم از عدم فعال سازی تلفن همراه، نیاز به افزودن دستگاه به لیست، اصلاح IMEI یا نیاز به تصحیح و برند مدل و… داشتید فقط میبایست به صورت آنلاین در سامانه میز خدمت الکترونیک گمرک (پشتیبانی خدمات رجیستری) ثبت نام کنید و کتبا با مشخصات کامل و توضیحات درخواست بزنید. طی چندین روز کاری جواب را برای شما ارسال میکنند. آموزش نام نویسی در سایت و نوشتن گزارش مشکل در لینک قبل به صورت دقیق شرح داده شده است.

تماس با شماره تلفن گمرک و همتا

اگر آدرس و شماره تلفن دفتر مرکزی گمرک و واحد رجیستری را بخواهید تا شاید بتوانید به صورت تلفنی پیگیر کارتان شوید از موارد زیر استفاده کنید. البته توجه کنید کلا به صورت تلفنی بعید است کاری از پیش ببرید مگر اینکه حضورا به دفاتر تشریف ببرید.

تلفن ثابت بخش پشتیبانی رجیستری: 02143891 (در 90% مواقع پاسخگو نیستند!)

تلفن گمرک دفتر مرکزی: 02188501425 الی 30

پست الکترونیک: p.r.irica@irica.org
شماره تلفن همتا: 096366 داخلی 0

آدرس

  • ساعات کاری: ساعت 8:00 الی 16:00
  • شنبه تا چهارشنبه
ساختمان شماره 1: تهران – خیابان ولی عصر (عج) – بالاتر از میدان ولیعصر(عج) – نبش کوچه ناصر
آدرس دفتر مرکزی میدان ولیعصر گمرک

ساختمان شماره 2: خیابان شهید بهشتی – بین خیابان میرعماد و خیابان پاکستان – روبروی مصلی تهران

آدرس ساختمان شماره 2 گمرک روبرو مصلی تهران
موارد فوق راههایی هست که کاربران میتوانند پیگیر امورات رجیستری دستگاه خود باشند و پشتیبانی دریافت کنند اگر از مسیر دیگری به نتیجه رسیدید حتما در بخش نظرات سایت مطرح کنید

جمع امتیازها: 1 میانگین: 5

همینطور بررسی کنید

Transfer-ownership-of-the-phone

آموزش یافتن شماره همراه و آدرس مالک قبلی گوشی جهت انتقال مالکیت

اگر شما یک گوشی کارکرده (غیر آکبند و دستگاهی که قبل از خرید شما سیم …

3 نظرها

  1. محمد رمضانی دلجو

    با سلام من یک گوشی نوت ۱۰ شیائومی گرفتم ریجستر نشده بود هزینه ریجستری را از طریق گمرک اینترنتی پرداخت کردم ک قبلا طرف با مشخصات خودش ثبت کرده بود که شماره گذرنامه و یک شماره تلفن گذاشته خاموشه با همتا تماس گرفتم گفت با این شماره گذرنامه یک گوشی دیگر ثبت شده وامکان ثبت این گوشی نیس من مبلغ ۹۳۳ هزار تومان هم پرداخت کردم ب حساب گمرک آستارا چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. با سلام وخسته نباید هزینه گمرکی گلکسی نوت 8 با تعرفه های جدید چقدر است؟

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *