سئو چیست و چگونه به افزایش درآمد ما کمک می‌کند؟

اگر سری به سایت‌هایی که در آن‌ها آگهی استخدام درج می‌شود بزنید، یک کلمه به صورت مکرر به چشمتان می‌خورد و آن « استخدام سئوکار » یا « استخدام متخصص یا کارشناس سئو » است. شاید شما هم این موضوع را تاکنون دیده یا شنیده‌اید. این آگهی باعث می‌شود که این سوالات در ذهن بسیاری از افارد نقش ببندد که سئو چیست و به چه دردی می‌‎خورد؟ چه کارکردی دارد و چه کسانی از آن استفاده می‌کنند؟ در این مقاله قصد داریم ذهن خود را روی مفهوم سئو متمرکز کنیم و ببینیم که چگونه این مفهوم می‌تواند یک کسب و کار اینترنتی را متحول کند و درآمد آن را به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش دهد. در صورتی که شما هم تمایل دارید با این مفهوم آشنا شوید و با این مفهوم درآمد خود را افزایش دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، بدانید که احتمالاً تا به حال فرصت‌های زیادی را برای رسیدن به درآمدها چشمگیر از دست داده‌اید.

سئو چیست ؟

سئو ( SEO ) در واقع مخفف عبارت « Search Engine Optimization » به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. اگر بخواهیم این واژه را به صورت تحت اللفظی این عبارت را معنا کنیم باید بگوییم: بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا فرآیندی که در آن کاری می‌کنیم که سایت‌مان با معیارهای موتورهای جستجو سازگار شود. حال تعریف سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بیان کردیم. اجازه دهید که به صورت کاربردی با این مفهوم آشنا شویم:

آشنایی با مفهوم سئو به صورت کاربردی

شما یک کلمه مانند « خرید کفش مردانه » را در موتور جستجوی گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) وارد می‌کنید و اینتر را می‌زنید. یک سری صفحه به نام صفحات نتایج موتور جستجو یا « SERP » به شما نمایش داده می‌شود که در این صفحات می‌توانید نتایج جستجو را مشاهده کنید. یک سری نتایج، ابتدا به شما نمایش داده می‌شود و در صورتی که بخواهید سایر نتایج را مشاهده کنید می‌توانید به صفحات بعدی نتایج جستجو بروید و سایر نتایج را ببینید. حال یک سوال پیش می‌آید که این نتایج بر اساس چه معیاری مرتب می‌شود؟ اگر ما یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش کفش مردانه داشته باشیم، چگونه می‌توانیم در بین اولین نتایج قرار بگیریم؟ چه فرقی دارد که جزو اولین نتایج یا نتایج موجود در صفحات بعد باشیم؟

در این مواقع است که می‌توانیم بفهمیم سئو چیست و چه کاربردی دارد و چقدر می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. اولین مزیت سئو این است که اگر خودمان را با معیارهای سئو مطابقت دهیم می‌توانیم جزو اولین نتایج جستجو در زمینه خرید کفش مردانه باشیم و بااین کار فروش خود را افزایش دهیم؛ زیرا کاربران معمولاً بیشتر سراغ اولین نتایج جستجو می‌روند. اگر بخواهیم یک تعریف خوب و کاربردی از سئو ارائه دهیم و بگوییم که سئو چیست ، باید تعریف زیر را ارائه دهیم:

سئو (SEO) به مجموعه اقدامات و گام‌هایی گفته می‌شود که باید روی سایت پیاده‌سازی شود تا رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بهتر شود. بخشی از حیاتی‌ترین اقداماتی که باید برای رسیدن به این هدف روی سایت خود پیاده کنید عبارت است از: طراحی بهینه سایت، استراتژی صحیح محتوا و تولید محتوای ارزشمند. حال که با تعریف سئو آشنا شدیم و به صورت تئوری و عملی دانستیم که سئو چیست و به چه کار می‌‎آید، زمان آن است با دلایل اهمیت سئو آشنا شویم.

چرا سئو این‌قدر اهمیت دارد؟

در دنیای امروز کسب و کارهای اینترنتی در رقابت شدید با یکدیگر هستند و وجود یک مزیت رقابتی مانند سئو می‌تواند باعث شود که یک کسب و کار اینترنتی به درآمدی که همیشه مورد نظرش بوده است، دست پیدا کند. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا سئو یک مزیت رقابتی ارزشمند است؟ چگونه سئو می‌تواند یک کسب و کار را به سود بالا برساند و آن را به یک برند معروف و تمام‌عیار تبدیل کند؟ در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم به دلایل اهمیت سئو اشاره کنیم. لازم به یادآوری است که دلایل زیر تنها بخشی از علل اهمیت و ارزش بالای سئو است:

1. کاربران معمولاً فقط به اولین نتایج جستجو اهمیت می‌دهند

یکی از دلایل مهمی که سئو را تا این حد ارزشمند می‌کند این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربرانی که از موتورهای جستجو (به ویژه موتور جستجوی گوگل) استفاده می‌کنند، فقط به نتایج موجود در صفحه نخست نتایج جستجو اهمیت می‌دهند (معمولاً همان پنج نتیجه اول) و به همین خاطر است که گفته می‌شود هر کسب و کار اینترنتی باید در صنعت خودش روی سئو کار کند تا وقتی کاربر یک کلمه کلیدی مرتبط با آن صنعت را در موتورهای جستجوگر جستجو کرد، بتوانید خیلی سریع به آن کسب و کار برسد، از آن کسب و کار خرید کند و به یک مشتری وفادار برای آن کسب و کار تبدیل شود.

2. بازاریابی در موتورهای جستجو از طریق سئو نسبتاً ارزان است

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو این است که اگر کسی بخواهد درآمد کسب و کار خود را از طریق سئو افزایش دهد، با یک هزینه کم می‌تواند به این هدف ارزشمند دست پیدا کند. در سایر مدل‌های بازاریابی لازم است هزینه‌های نسبتاً بالایی خرج شود تا هدف مورد نظر به دست بیاید و مشتری بالقوه به یک مشتری بالقوه تبدیل شود.

3. سئو یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است

اگر یک کسب و کار بتواند خودش را در نتایج جستجوی گوگل بالا بکشد و اعتماد موتورهای جستجو از جمله گوگل را کسب کند، خیلی راحت می‌تواند اعتماد کاربران را کسب کند؛ زیرا گوگل فقط سایت‌هایی را به عنوان اولین نتایج جستجو به کاربر پیشنهاد می‌دهد که از هر نظر مورد تأیید باشند. از این رو سئو یک استراتژی بازاریابی مدت است و اگر در بلندمدت روی سئوی سایت خودتان کار کنید و برای بهبود وضعیت سئو تلاش کنید، مطمئن باشید که این تلاش‌ها نتیجه می‌دهد و روزی تمام مشتریان به شما اعتماد  و برای خرید تنها به شما مراجعه می‌کنند. هر چه برای سئو سرمایه، زمان، تمرکز و تلاش بیشتری صرف کنید، قطعاً سریع‌تر به نتیجه می‌رسید و این نتیجه پایدارتر و ماندگارتر خواهد شد. بنابراین ابتدا خوب متوجه شوید که سئو چیست و چه فرآیندی دارد و سپس به عنوان یک استراتژی بلندمدت کار کنید.

4. سئو، اعتبار و اعتماد به ارمغان می‌آورد

تقریباً تمامی کاربران اینترنت به این نتیجه رسیده‌اند که اولین نتایج جستجوی گوگل بهتر از بقیه نتایج است و به همین خاطر وقتی افراد یک سایت را در بین اولین نتایج جستجوی گوگل می‌بینند قاعدتاً خیلی راحت‌تر و با خاطر آسوده‌تر به آن اعتماد می‌کنند. از این رو در عنوان این بخش بیان شد که سئو اعتبار و اعتبار برای یک کسب و کار اینترنتی به ارمغان می‌‎آورد. تا به اینجای کار تلاش کردیم بگوییم سئو چیست و اهمیت آن را برای رشد و توسعه کسب و کارها روشن کنیم. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد سئو و مزایای آن کسب کنید کافی است به مقاله سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر چیست؟ مراجعه کنید. همیار آکادمی در این مقاله توضیحات کامل در مورد سئو خواهد داد.

مراحل بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (مراحل سئو)

در صورتی که قصد دارید سایت خود را به یکی از اولین نتایج جستجوی گوگل در صنعت خودتان تبدیل کنید. لازم است مراحل سئو را به صورت اساسی اجرا کنید. سئو سه مرحله اساسی دارد:

  1. سئوی تکنیکال
  2. سئوی داخلی (Onpage SEO)
  3. سئوی خارجی (Offpage SEO)

برای بهینه‌سازی سایت خود کافی است که ابتدا سایت خود را از نظر فنی یا تکنیکال بهینه‌سازی کنید، سپس داخل سایت خود را بهینه‌سازی کنید و سپس سراغ خارج آن بروید. در ادامه هر کدام از این مراحل را به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد:

1. سئوی تکنیکال یا فنی

سئوی تکنیکال یا فنی با مسائل فنی سایت در ارتباط است. وقتی می‌خواهید سایت خود را طراحی کنید، باید یک سری اصوال اولیه و فنی را در نظر بگیرید و این اصول باعث می‌شود که سایت شما با الگوریتم‌های موجود در موتورهای جستجو سازگار شود.

2. سئوی داخلی یا آن‌پیج

سئوی داخلی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید روی سایت خود انجام بدهیم تا سایت ما با الگوریتم‌های موتورهای جستجو سازگار شود. ظاهر سایت، محتوای سایت (کلمه کلیدی) و رابط کاربری از جمله مسائلی هستند که با سئوی داخلی ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی دارند. اگر می‌خواهید به فروش بالا برسید باید به سئوی داخلی اهمیت زیادی بدهید؛ زیرا موتورهای جستجو ارزش زیادی برای سئوی آن‌پیج قائل هستند.

3. سئوی خارجی یا آف‌پیج

منظور از سئوی خارجی یا آف‌پیج مجموعه فعالیت‌هایی است که خارج از سایت خودمان انجام می‌دهیم تا سایت ما با معیارها و الگوریتم‌های موتورهای جستجو سازگار شود. لینک‌سازی مناسب خارجی، تبلیغات دیجیتال و ریپورتاژ آگهی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی هستند که باعث می‌شود سئوی خارجی سایت ما به شکل شگفت‌آوری بهینه‌سازی شود. یکی از نکاتی که در مورد سئوی خارجی اهمیت دارد این است که باید حساسیت زیادی در مورد این نوع از سئو به خرج داد؛ زیرا اگر در این زمینه زیاده‌روی کنیم ممکن است موتورهای جستجو از جمله گوگل واکنش منفی نشان دهند.

حال که در مورد مراحل سئو صحبت کردیم. قصد داریم به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای سئوی داخلی سایت بپردازیم. این فعالیت به قدری مهم است که می‌تواند نگرش موتورهای جستجو در مورد سایت شما را متحول کند. فعالیتی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، استفاده از کلمه کلیدی برای تولید محتوای سایت است.

شیوه استفاده از کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی سئوی سایت

در مراحل پیشین این مقاله به صورت کامل دریافتیم که سئو چیست و چه مراحلی دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئو که استفاده از کلمه کلیدی است بپردازیم. سوال این است که منظور از پیدا کردن کلمه کلیدی چیست و چرا اینقدر در سئوی سایت اهمیت دارد؟ اولین کاری که صاحب سایت برای کار روی کلمات کلیدی باید انجام دهد این است که فهرستی از کلمات کلیدی که به صنعت او مرتبط می‌شود را ایجاد کند. در صورتی که صاحبان وب‌سایت‌ها بخواهند به چنین لیستی دسترسی پیدا کنند، لازم با متخصصان و کارشناسان سئو مشورت کنند تا ببینند توجه کاربران بیشتر روی چه کلماتی است. با این کار می‌توانند استراتژی محتوای قدرتمند و کارآمدتری داشته باشند. لازم به یادآوری است که این کار باید به صورت مداوم انجام شود تا سایت مطابق با نیاز مخاطب بهینه‌سازی شود.

سوال: چرا تحقیق در مورد کلمه کلیدی تا این حد اهمیت دارد؟

در صورتی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی از متخصصان سئو کمک بگیرید می‌توانید عملکرد خیلی بهتر و موثرتری داشته باشید. تحقیق درست در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند که موارد زیر را متوجه شوید:

  1. می‌توانید متوجه شوید که مخاطبان شما چه انتظاراتی دارند، دنبال چه محصولاتی هستند و برای جستجو درباره آن محصولات در موتورهای جستجو از چه واژه‌ها و عباراتی استفاده می‌کنند.
  2. می‌توانید به این موضوع پی ببرید که چه تعدادی از کاربران در جستجوی آن محصولات هستند و کلمات کلیدی مورد نظر شما چند بار در روز، ماه یا سال توسط کاربران جستجو می‌شود.
  3. کاربران ترجیح می‌دهند که اطلاعاتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید در چه قالب باشد؟

مراحل پیدا کردن کلمات کلیدی

در صورتی که تمایل دارید استراتژی استفاده از کلمات کلیدی را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید لازم است 4 مرحله را برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب پشت سر بگذارید. این چهار مرحله عبارت است از:

  1. با کلمات کلیدی پایه‌ای آغاز کنید. این کلمات همان‌طور که از نامشان پیدا است، پایه تحقیق کلمه کلیدی هستند و به شما کمک می‌کنند که رقبای خود را بهتر بشناسید و بفهمید که در چه جایگاهی هستند.
  2. لیستی از ایده‌های کلمات کلیدی ایجاد کنید:.در این مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید. راهکارهای مختلفی برای تهیه این لیست وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند به پیدا کردن کلمات کلیدی که خودتان و رقبایتان در آن رتبه‌بندی شده‌اید اشاره کرد. همچنین لازم است از ابزارهای خوب برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
  3. معیارهای مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی را بشناسید که از جمله آن‌ها می‌توان به سختی کلمه کلیدی، پتانسیل جذب ترافیک و حجم جستجو اشاره کرد.
  4. لیست کلمات کلیدی خود را بر اساس موضوع، هدف و ارزش تجاری گروه‌بندی کنید.

تا به اینجای کار کلیاتی در مورد کلمه کلیدی، اهمیت آن و روش استفاده از آن بیان کردیم. در صورتی که تمایل دارید در این زمینه خیلی دقیق شوید و بتوانید بهترین استفاده ممکن را از استراتژی کلمات کلیدی ببرید، پیشنهاد ما این است که مقاله کلمه کلیدی را در وب‌سایت همیار آکادمی مطالعه کنید.

آشنایی با ابزار Yoast؛ یک معجزه در دنیای سئو

در صورتی که بخواهید صفحات وب‌سایت خود را با کلمه کلیدی بهینه‌سازی کنید، نیاز به ابزاری دارید که به شما نشان دهد راه را تا چه حد درست رفته‌اید و چه کارهایی باقی مانده است که باید انجام دهید تا صفحه از نظر کلمه کلیدی بهینه‌سازی شود. ابزاری که در اینجا به شما پیشنهاد می‌دهیم، یواست ( Yoast ) نام دارد که یکی از بهترین و ارزشمندترین ابزارهای موجود است. این ابزار کارایی منحصر به فردی برای بهینه‌سازی صفحه با کلمه کلیدی دارد و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. لازم به ذکر است که می‌توان این ابزار را به صورت یک پلاگین یا افزونه روی سایت‌های وردپرسی نصب کرد و از آن بهترین بهره ممکن را برد. کار با این افزونه باعث می‌شود که سئوی صفحه با کلمه کلیدی تا صدها برابر آسان شود. در صورتی که تمایل به آشنایی با این ابزار دارید به سرویس yoast مراجعه کنید.

با همیار آکادمی به یک متخصص سئو تبدیل شوید

برای اینکه بتوانید به مفهوم سئو پی ببرید و متوجه شوید سئو چیست و تا چه می‌تواند روی رشد و رونق کسب و کار اینترنتی شما موثر باشد، باید از متخصصان و کارشناسان سئو کمک بگیرید. ممکن است این کار هزینه بالایی برای شما به همراه داشته باشد. از این رو همیار آکادمی یک دوره آموزش رایگان سئو راه اندازی کرده است که در آن نکات مهم در مورد سئو را در قالب مقالات رایگان در اختیار مخاطبان خود می‌گذارد.

در صورتی که تمایل دارید در این دوره ارزشمند شرکت کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید و پس از ورود به بخش آموزش رایگان، آموزش رایگان سئو را انتخاب کنید.

همیار آکادمی یکی از منحصر به فردترین موسسات در زمینه آموزش کسب و کار اینترنتی است که مباحث مختلف در این زمینه را به کاربران خود آموزش می‌دهد. در صورتی که تمایل دارید از دوره‌های آموزشی و مقالات ارزشمند این مجموعه استفاده کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

جمع امتیازها: 2 میانگین: 5

همینطور بررسی کنید

ایده ها و روش های درآمد زایی از اینستاگرام

داشتن یک کسب و کار از نیاز های حیاتی هر انسانی  است. این روز ها …

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *