جلوه جدید پیشرفت کسب و کار با اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

در دنیای کسب و کار های امروزی به دلیل اینکه در هر حوزه افراد زیادی بخصوص اینفلوئنسر ها مشغول به فعالیت هستند، رقابت شدیدی میان صاحبان کسب و کار برای درآمد بیشتر وجود دارد. مهم است که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار بتوانید کالا و یا خدمات با کیفیت و درجه یکی عرضه کنید اما این قابلیت با وجود اهمیت بالای خود نمی تواند برای موفقیت شما به  اندازه نیاز کافی باشد.

شما برای اینکه بتوانید در این رقابت ها پیروز بشوید و به نتایج خوبی دست پیدا کنید لازم است که ابتدا به اندازه کافی توسط مردم شناخته شوید و سپس با کیفیت خود اعتماد آن ها را جلب کنید. از موثر ترین راه های شناخته شدن میان مردم تبلیغات است. تبلیغات می تواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد و هر کدام به نوعی موثر و کمک کننده واقع شوند. تبلیغات در روزنامه ها و بیلبورد ها و یا به کمک تراکت ها و حتی تبلیغات تلوزیونی می توانند بسیار به شما در این راه کمک کنند.

تبلیغات باید با توجه به سلیقه اکثریت مردم و خط توجه آن ها همگام سازی شود. با توجه به اینکه این روز ها شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به شدت محبوب شده اند انجام تبلیغات در محیط آن ها می تواند انتخاب دقیق و درستی باشد. شما می توانید با داشتن یک صفحه کاربری در اپلیکیشن اینستاگرام به خوبی محصول و یا خدمات خود را به مردم معرفی کنید و حال اگر پیج یا صفحه شما دنبال کننده های فعال و زیادی داشته باشد شما می توانید فروش و درآمد خود را تا حد زیادی تضمین کنید.

البته داشتن یک پیج که بتواند همچین نتایجی برای شما به همراه بیاورد به همین سادگی ها نخواهد بود. در ادامه این مطلب به شما یکی از راه های دستیابی به موفقیت در تبلیغات ایستاگرامی را معرفی می کنیم. امید است برای شما مفید و موثر واقع شود.

Influencers
Influencers

افراد تاثیر گذار اینفلوئنسر یا Influencers چه کسانی هستند؟

به طور حتم شما بار ها در معرض واژه اینفلوئنسر قرار گرفته اید. اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که می توانند بر روی دیگران تاثیر بگذارند و برخی از تصمیم ها و انتخاب های آن ها را جهت بدهند. این افراد به نوعی در مواردی خاص الگو خواهند بود .در دنیای اینستاگرام ما می توانیم بسیاری از این افراد را مشاهده کنیم. این افراد اغلب صفحه های مجازی پر بازخوردی دارند.

اغلب تعداد فالوئر های آن ها بالا است و مهم تر اینکه دنبال کننده های آن ها سلیقه آن ها را قبول دارند و توصیه های آن ها را جدی می گیرند. این افراد می توانند موثر ترین مهره های تبلیغاتی شما باشند. از آنجایی که دنبال کننده های این افراد تحت تاثیر آنها هستند شما می توانید با واگذار کردن تبلیغاتتان به آن ها مطمئن باشید که نتیجه خوبی به دست میاورید.

به یاد داشته باشید که اینفلوئنسر ها افراد مورد احترامی هستند که محبوبیت خود را به واسطه حیطه فعالیت و هنرشان به دست آورده اند حتی اگر تعداد دنبال کننده های آن ها چندان بالا هم نباشد(Micro Influencer) می توانند روی مردم تاثیر مثبت بگذارند و آن ها را با خود همراه کنند. دقت کنید که آن ها را با به اصطلاح شاخ های مجازی که صرفا مشهور هستند و چندان بااعتبار و احترام نیستند اشتباه نگیرید. اینکه تبلیغات شما توسط این افراد موفق شود شاید ها و اگرهای زیادی دارد.

چرا و چگونه های اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به زبان ساده همان بازار یابی به کمک افراد تاثیر گذار است یعنی شما خدمات و یا کالا های خود را به کمک این افراد به دیگران معرفی می کنید و از طرفی به واسطه اعتبار و تاثیر گذاری این افراد می توانید مشتری های بیشتری به خود کسب کنید. استفاده از این شیوه نه تنها باعث معرفی کسب و کار شما می شود بلکه باعث جذب مشتری هم می شود. همان طور که پیش تر هم گفتیم استفاده از فضای اینستاگرام به واسطه محبوبیت آن می تواند بسیار خوب باشد و در این بین کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها برای بازاریابی یک استراتژی قوی است. در این بین شما باید یکسری از نکات را مدنظر داشته باشید تا موفق تر عمل کنید مانند:

هدف گذاری: مشخص کنید که به چه منظوری می خواهید از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. آیا می خواهید فالوئر جذب کنید؟ می خواهید برند خود را معرفی کنید؟ قصد فروش یا معرفی خدمت یا کالای خاصی را دارید؟ و… زمانی که این هدف را مشخص کردید می توانید در تولید محتوای تبلیغاتی خود موفق تر عمل کنید.

همچنین ببینید : فالوئر فیک اینستاگرام خوب یا بد ؟ | بزرگترین اشتباه جبران ناپذیر

واضح سازی بودجه و نتیجه دلخواه: همان طور که روشن است اینفلوئنسر ها به شکل رایگان برای شما تبلیغ نخواهند کرد. هر اینفلوئنسر باتوجه به محبوبیت و موفقیت خود دستمزد های متفاوتی را پیشنهاد می دهد. شما باید مشخص کنید چه مقدار بودجه میخواهید صرف این کار کنید تا بتوانید یک اینفلوئنسر را انتخاب کنید و همچنین مشخص کنید که می خواهید بعد از این تبلیغات به چه جایگاهی برسید. برآورد کنید که می خواهید چه مقدار فروش٬ بازدید یا دنبال کننده جدید به دست بیاورید. بدین شکل می توانید دقیق تر تبلیغات خود را بررسی کنید. دراین بین می توانید ازقابلیت Insightاینستاگرام استفاده کنید.

اینفلوئنسری کریستین رونالدو
اینفلوئنسری کریستین رونالدو

انتخاب اینفلوئنسر مناسب: شما باید با توجه به بودجه خود به دنبال یک اینفلوئنسر مناسب باشید. دقت کنید که اینفلوئنسر انتخابی شما در حوزه کسب وکاری شما محبوب باشد. شما نمی توانید از یک اینفلوئنسر در حوزه میکاپ و لوازم آرایشی برای تبلیغ مثلا قطعات یدکی ماشین استفاده کنید. اگردراین نکته دقت کافی راصرف کنید می توانید مخاطبان برند خود را بسیار ساده تر جذب کنید.

تولیدمحتوا: برای اینکه تبلیغات شما جذاب و موثر باشد محتوا هم نقش مهمی دارد. شما باید بتوانید با خلاقیت هدف خود را به شکل تبلیغات پرورش بدهید. شما می توانید تبلیغاتتان را به شکل مسابقه و رقابت و قرعه کشی و…طراحی کنید تا بتوانید مخاطبان را بیشتر درگیر کنید.

چگونه با اینفلوئنسر ها همکاری کنیم؟

اینکه شما بخواهید با اینفلوئنسر انتخابی خود چگونه شروع به کار کنید تا حد زیادی وابسته به آن شخص است. برای این کار شما راه های مختلفی در پیش دارید اگر شما خوش شانس باشید می توانید نمونه ای از محصولات خود را برای اینفلوئنسر مدنظر خود بفرستید و وقتی کیفیت محصول توجه او را جلب کرد می توانید امیدوار باشید که محصول شما توسط اینفلوئنسر به دیگران نیز توصیه شود.

اگر شما بتوانید بدین شکل موفق شوید هزینه بسیار کمی کرده اید و از طرفی نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت چون دیگر معرفی محصول شما جنبه اقتصادی ندارد و از طرف مردم بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

اگر با این روش موفق نشدید لازم نیست نگران باشید چرا که اغلب اینفلوئنسر ها راه های ارتباط را برای شما مشخص کرده اند. شما می توانید به کمک شماره تماس های داده شده و یا ارتباط از طریق دایرکت و یا ادمین های آن ها٬ بر سر مبلغ و شیوه انجام تبلیغات به تفاهم برسید. البته این در صورتی است که اینفلوئنسر انتخابی شما مایل به انجام تبلیغات باشد.

جذب مشتری توسط اینفلوئنسر
جذب مشتری توسط اینفلوئنسر

شکل دیگری که شما می توانید برای تبلیغات از آن استفاده کنید به خصوص اگر کسب و کار شما بیشتر حالت خدمات رسانی دارد این است که از اینفلوئنسر ها برای حضور در مجموعه خود دعوت به عمل بیاورید و بعد با تدارک دیدن برنامه مناسب و تیم فیلم برداری خوب یک محتوای جذاب تولید کنید.

بعد می توانید حتی از اینفلوئنسر ها بخواهید ویدئو شما را در صفحه شان بگذارند. این روش هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت اما نتایج به دست آمده از آن بسیار چشمگیر تر و رضایت بخش تر خواهد بود.

انواع اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها به واسطه حوزه فعالیتی خود متفاوت هستند. انواع سلبریتی ها می توانند اینفلوئنسر باشند البته واگذاری تبلیغات به آن ها می تواند بسیار مشکل و هزینه بردار باشد. بازیگر ها و ورزشکار های معروف و خواننده ها همه می توانند تاثیر خوب و قوی ای برروی مردم بگذارند. بلاگر ها هم نوعی اینفلوئنسر هستند. بلاگرهای فشن یا لایف استایل می توانند باتوجه به حوزه فعالیت خودشان مانند لباس٬ مو و… به شما در داشتن یک تبلیغات پربازده بسیار کمک کنند.

دسته دیگر اینفلوئنسر ها افراد متخصص هستند که در حوزه های مختلف علمی یا کاری فعالیت می کنند و محتوا های آموزشی و مشاوره ای به اشتراک می گذارند. این افراد بهترین انتخاب ها هستند چراکه به واسطه دانش خود بسیار بیشتر مورد قبول مردم هستند و انتخاب ها و توصیه های آن ها بیشتر مورد اطمینان و اعتماد مردم واقع می شود.

در پایان….

دقت داشته باشید که اینفلوئنسر هایی که انتخاب می کنید علاوه بر اینکه فعال و مربوط به حوزه برند شما باشند در محدوده جغرافیایی فعالیت شما نیز قرار داشته باشند. بدین معنی که اگر شما در تهران فعالیت می کنید از اینفلوئنسر های تهرانی کمک بگیرید. کمک گرفتن از این افراد باعث می شود که شما مخاطبانی نزدیک به خود پیدا کنید و کسب و کارتان راحت تر پیش برود.

معرفی محصول
معرفی محصول

حتما با دقت و دانش نتایج هرتبلیغ را بررسی کنید تا بتوانید تشخیص بدهید که کدام خدمت یا محصولتان موفق تر و محبوب تر است و یا روش درست تولید محتوا برای شما کدام است.

همچنین ببینید : بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام + بهترین بازدید و افزایش تعامل

جمع امتیازها: 0 میانگین: 0

همینطور بررسی کنید

آموزش نوشتن کپشن جذاب برای اینستاگرام

آموزش نوشتن کپشن : اینستاگرام از شبکه های بسیار محبوب جهانی است که مخاطبان و …

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *