پشت پرده تبلیغات درون برنامه ای و بازاریابی موبایلی

تبلیغاتی که در اپ ها مشاهده می کنیم از جمله مواردی اند که جای بحث بسیاری در موضوع بازاریابی اینترنتی دارند. اهمیت استفاده از این تبلیغ ها با رشد تلفن های هوشمند بیشتر هم شده است و امروزه بسیاری افراد برای تبلیغ اپ خود از تبلیغات درون برنامه ای بهره می گیرند.

با دقت به این اصل که در حال حاضر میلیارد ها کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد و هر کدام از این کاربر ها اپ های مختلفی بر روی تلفن خود نصب می کنند باید به شکل دقیقی با این مسئله برخورد کرد و به بهترین نحو ممکن اقدام به جذب کاربر کرد.

بازاریاب های حوزه دیجیتال امروزه بر روی اصل تبلیغات اپلیکیشنی بسیار تمرکز میکنند و با توجه به اپ های مختلف و آنالیز آن ها قشر مورد نظر خود را پیدا کرده و تبلیغ خود را برای آن ها به نمایش در می آورند. اگر شما هم مایل هستید تا به شکل حرفه ای در زمینه بازاریابی اپلیکیشنی فعال شوید ادامه این مقاله را دنبال کنید.

تبلیغات درون برنامه ای
تبلیغات درون برنامه ای

بازاریابی اپلیکیشنی چیست ( تبلیغات درون برنامه ای ) و چگونه باید در آن عمل کرد؟

بازاریابی های دیجیتال امروزه برای صاحبان کسب و کار ها و استاراپ ها به موضوعی کلیدی تبدیل شده است.

یکی از شاخه های اصلی آن موبایل مارکتینگ یا به صورت دقیق تر بازاریابی اپلیکیشن است که شما با استفاده از تبلیغات درون اپ ها می توانید کسب و کار تان را به مخاطب معرفی کنید. هرچند انواع دیگری از بازاریابی اپلیکیشنی وجود دارد اما اصلی ترین مورد آن که بهترین بازدهی را برای شما به همراه خواهد داشت تبلیغات درون برنامه ای است که احتمالا با انواع آن در اپ های مختلف برخورد داشته اید.

انواع مختلف تبلیغات درون برنامه ای کدام اند؟

جالب است بدانید طبق نظریه ای که در سال 2018 اعلام شد، نظریه پردازان مدعی بودند که تبلیغات موبایلی قادر اند تا سال 2019 حدود 72 درصد از کل تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

نکته جایی جذاب تر می شود که در میابیم در حال حاضر بسیار به این عدد نزدیک شده ایم. با توجه به این نکات باید بدانید که باید از چه نوع تبلیغات درون برنامه ای بهره بگیریم. آیا فرمت ویدیویی آن بهتر است یا بهتر است از یک بنر استفاده کنیم؟ باید بدانید که حدود سی درصد از این نوع تبلیغات به شکل ویدیو منتشر می شود که عددی بسیار قابل توجه است.

تبلیغات درون برنامه ای ویدیویی

اهمیت تبلیغات ویدیویی بسیار زیاد است. برای مثال شرکت های غولی مانند فیس بوک عمده درآمد خود را از این نوع تبلیغات بدست می اورند.

تبلیغات درون برنامه ای ویدئویی
تبلیغات درون برنامه ای ویدئویی

اما نکات مهمی نیز درباره ویدیو ها نیز وجود دارد. برای مثال باید ویدیو های طراحی شده بسیار حرفه ای طراحی شده باشند تا مخاطب بتواند با آن ها ارتباط خوبی برقرار کند. با وجود منابع بسیاری که برای تبلیغات ویدیویی مصرف می شود اما این نوع تبلیغ هنوز تعداد بیشترین نوع تبلیغ استفاده شده را به خود اختصاص داده اند. با رشد اینترنت و زیرساخت ها این نوع تبلیغ همواره در حال پیشرفت اند.

تبلیغات درون برنامه ای همسان

تبلیغات همسان را نیز نباید از بین برد. این نوع تبلیغ در میان محتوا های تولیدی قرار می گیرند و به این وسیله توجه کاربر را به خود جلب می کنند. حدود 55 درصد از کاربران با تبلیغاتی از این نوع برخورد داشته اند. با وجود رواج کمتر این نوع تبلیغ نمیتوان تاثیر بسیار آن را کتمان کرد. شما با استفاده از این تبلیغ ها شانس این را دارید که محتوای شما برای دیگر افراد نیز ارسال شود و افراد بیشتری با تبلیغ همسان شما مواجه شوند.

البته تولید محتوایی با تبلیغ همسان کار ساده ای نیست و نیاز به یک تولید کننده محتوای حرفه ای دارد تا کاربر از محتوا و تبلیغ در آن احساس رضایت داشته باشد.

تبلیغات درون برنامه ای نمایشی

تبلیغات نمایشی به گونه ای از تبلیغات دیجیتال گفته می شود که در آن شما با یک تصویر، بنر و یا ویدیو اقدام به جذب کاربران می کنید. این نوع تبلیغ نیز بسیار محبوب هستند و کاربران اپلیکیشن ها قطعا با آن ها مواجه شده اند. استفاده از این نوع تبلیغ در زمینه تبلیغات درون اپی بسیار محبوب شده است و بازخورد بسیار خوبی را نیز دارا است.

تبلیغات درون برنامه ای نمایشی
تبلیغات درون برنامه ای نمایشی

در حال حاضر نرخ کلیک نسبت به تماشای بسیار خوبی به تبلیغات نمایشی اختصاص یافته است و صاحبان استاراپ ها و اپ ها می توانند از این نوع تبلیغ نیز بهره خوبی ببرند.

با توجه به گفته های بالا دانستیم که تبلیغ های موبایلی تا چه حد می توانند حائز اهمیت باشند. نکته ای که صاحب های اپ ها باید دقت کنند این است که درآمد زایی و تبلیغات را فدای تجربه کاربر نکنند و تبلیغات به شیوه موثر و دقیق انجام شود. در ادامه روش ها و نکات استفاده از موبایل مارکتینگ را بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکات حائز اهمیت در موبایلی:

یکی از روش های بسیار جالب در زمینه تبلیغات موبایلی که در سال 2018 ابداع شد، انجام بازی کاربر در حین تماشای تبلیغ است.

این دقیقا از جمله روش هایی است که بدون آسیب زدن به تجربه کاربر می تواند تبلیغی را نیز به وی نمایش دهد. امروزه بسیاری از افراد زمان زیادی از روز را به کار با اپلیکیشن های مختلف می پردازند و به هیچ وجه نباید روش های تبلیغاتی اینچنینی که ضمن سرگرمی کاربر می تواند توجه او را به مطلب خاصی جلب کرد را نادیده گرفت.

این نوع تبلیغ Playable نامیده شده است. به شکل دقیق تر این نوع تبلیغ می تواند مانند یک دمو از بازی یا اپ خاصی باشد. کاربر بدون دانلود کردن اپ قادر خواهد بود تا تجربه کوچکی از آن را برای خود داشته باشد. اگر شما دارای اپ یا بازی با کیفیتی هستید که قطعا دموی آن کاربر را به خود جذب خواهد کرد قطعا ایده خوبی است تا از این نوع تبلیغ ها استفاده کنید.

بازاریابی درون برنامه ای
بازاریابی درون برنامه ای

تاکنون از مزیت های موبایل مارکتینگ و تبلیغات درون برنامه ای بسیار سخن گفتیم. اما باید توجه داشته باشیم که هیچ روش تبلیغاتی بی نقصی وجود ندارد. برای مثال یکی از نقص های این نوع تبلیغ، کلیک های تقلبی است که فروشندگان تبلیغ یک اپ میتوانند برای شما به ارمغان بیاورند. این نوع کلیک های تقلبی با خراب کردن آمار و گزارش های شما دانش شما از وضعیت اپ تان را خراب خواهد کرد.

علاوه بر آن به گونه ای هزینه شما برای تبلیغ نیز به باد رفته است. طبق امار های ارائه شده در حال حاضر میزان 16 درصد از کلیک ها به شکل تقلبی انجام می شود. هرچند ربات های تشخیص دهنده این نوع کلیک نیز در حال پیشرفت اند اما در حقیقت تضمینی برای دریافت بازخورد حقیقی وجود ندارد.

شاید دوست داشته باشید : جلوه جدید پیشرفت کسب و کار با اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

در موبایل مارکتینگ به چه داده هایی باید توجه کرد؟

یکی از مسائلی که افراد فعال در این حوزه با آن دست و پنجه نرم می کنند کیفیت تبلیغات درون برنامه ای است. چگونه می توان یک تبلیغ عالی را از انواع متوسط و بد آن متمایز کرد. مهم ترین نکته این است که شما از بازار هدف خود شناخت کافی داشته باشید. این بدین منظور است که شما دقیقا بدانید که مخاطبین تبلیغ شما دقیقا چه افرادی هستند. برای چه گروه سنی و کاربرانی تبلیغ را قرار داده اید.

همچنین جایگاه و شکل بصری آگهی نیز بسیار در این موضوع موثر است. شما با تحقیق و آزمون و خطا قطعا قادر خواهید بود تا کیفیت تبلیغ تان را تا حد زیادی افزایش دهید و دسترسی را برای کاربران ساده تر کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال بازاریابی برای اپلیکیشن خود میگردید قطعا باید از آمار ها و تعداد نصب برنامه خود اطلاعات دقیقی داشته باشید.

این آمار ها باید آنالیز دقیقی شوند و با توجه به آن تصمیمات مختلف گرفته شود. از این رو سیستم های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که می توان با کمک آن ها به اندازه گیری و بررسی آمار ها پرداخت. لازم است که شما حتماً از ابزار دقیقی به این منظور استفاده کنید تا نتایج بهتری برای شما و اپ تان حاصل شود.

موبایل مارکتینگ
موبایل مارکتینگ

به غیر از آمار ها باید توجه داشته باشید که اپ شما برای چه قشری ساخته شده است و بازار هدف خود را به خوبی بشناسید. برای مثال ممکن است شما اپلیکیشن خود را برای کاربران فارسی زبان تهیه کرده باشید. برای این کار باید تبلیغ های خود را منحصر به کشور های فارسی زبان کنید تا کاربران بیشتری به اقدام به نصب اپلیکیشن شما کنند.

اطلاعات شخصی کاربران را نیز مورد توجه قرار دهید. برای مثال شما اپلیکیشن خود را برای دانش آموزان طراحی کرده اید. بهتر است که تبلیغ تان را در اپلیکیشنی قرار دهید که این قشر از کاربران بیشترین استفاده از آن را می کنند. به طور دقیق تر اگر اپلیکیشن شما یک اپ درسی است و مخاطب شما دانش آموزان هستند باید به قشر 10 تا 18 سال توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه کنید که این کاربران در چه جایگاهی می توانند تبلیغ شما را ببیند و به چه دلیل باید بر روی آن کلیک کنند. تبلیغ های خود را از کلیشه فاصله دهید تا بتوانید بیشترین جذب مخاطب را داشته باشید. شناخت بازار هدف در هر نوع بازاریابی مهم ترین اصل است و بازاریابی اینترنتی نیز از این قائده مستثنی نمی باشد.

جمع امتیازها: 0 میانگین: 0

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *