چگونه میتوان نظرات بیشتری در گوگل کسب کرد: 5 نکته برای دریافت نظرات در Google review

به عنوان یک سئوکار آیا می­دانید 92% از کاربران به توصیه­های مشتریان یک برند اعتماد می­کنند؟ نظرات نقش حیاتی در ایجاد اعتماد در مخاطبان و جلب اعتماد آنها برای انتخاب شما در بازار رقابتی امروز بازی می­کنند. بنابراین اگر پروفایلGoogle My Business  شما فاقد نظر است، به شما تبریک می­گوییم چون جای درستی آمده­اید!

در این مقاله در قالب 4 نکته به شما می­گوییم که چگونه می­توانید نظرات بیشتری در پروفایل گوگل خود دریافت کنید. پس لطفاً تا انتهای مقاله با ما باشید.

چرا کسب نظرات بیشتر در Google review مهم است؟

احتمالاً شنیده­اید که برخی افراد به دنبال افزایش نظرات پروفایل گوگل خود هستند، اما چرا؟ 3 دلیل برای این کار وجود دارد.

1- نظرات بیشتر منجر به افزایش اعتماد به برند می شوند.

نظرات و ثبت تجربه­ها نقشی حیاتی در افزایش اعتماد به برند کسب و کار شما بازی می­کنند. وقتی کاربران نظرات پروفایل گوگل شما را نگاه می­کنند دیدگاه بی طرفانه­ای نسبت به کسب و کار، خدمات مشتری و محصولات و خدمات شما پیدا می­کنند. نظرات به مشتریان بالقوه این اطمینان را می­دهند که شرکت شما قابل اعتماد است و آنها می­توانند برای برآورده کردن نیازهای خود به شما اعتماد کنند.

چنانچه پروفایل گوگل شما مملو از نظرات متنوع باشد، مشتریان بالقوه شما را قابل اعتماد می­دانند و مطمئن می­شوند که تجربه مثبتی هم برای آنها خلق خواهید کرد.

2- نقطه نظرات بیشتر منجر به افزایش مشتریان بالقوه می­شوند.

نظرات باعث می­شوند که مخاطبان با کسب و کار شما آشنا شوند.

به این صورت آنها متوجه می­شوند که شما که هستید و چگونه با مشتریان خود تعامل می­کنید. هر چه تعداد نظرات بیشتر باشد مردم بیشتر در انتخاب کسب و کار شما احساس راحتی می­کنند.

حتی نظرات منفی هم می­توانند تاثیر عمیقی داشته باشند! مطالعات نشان داده­اند که مشتریان پس از تعامل با نظرات منفی 5 برابر بیشتر از معمول در یک سایت وقت صرف کرده­اند و همین باعث افزایش 85% نرخ تبدیل شده است.

3- نظرات بیشتر منجر به افزایش توجهات عمومی می­شود.

نظرات مثبت یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما هستند. چرا که افراد تجربه خود را با دیگران به اشتراک می­گذارند و در واقع این به معنی تائید و تبلیغ کسب و کار شما است.

و از همه مهمتر، کاملاً رایگان است!

نحوه ایجاد لینک Google review سفارشی

قبل از اینکه به چگونگی افزایش نظرات پروفایل گوگل بپردازیم، باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه یک لینک سفارشی Google review ایجاد کنید، بعد از آن می­توانید انتظار داشته باشید که نظرات بیشتری دریافت کنید. با داشتن یک لینک سفارشی شما به راحتی می­توانید مشتریان را مستقیماً به پروفایل Google review خود هدایت کنید.

برای ایجاد یک لینک سفارشی مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به https://developers.google.com/places/place-id مراجعه کنید.

2- کسب و کار خود را در نوار جستجو، جستجو کنید.

3- شناسه مکان ظاهر شده را کپی کنید.

4- شناسه مکان خود را به URL زیر پیوست کنید:

http://search.google.com/local/writereview?placeid=[PLACE ID]

5- از URL برای هدایت افراد به پروفایل Google My Business خود و در نتیجه دریافت نظرات آنها استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: هزینه سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

5 نکته برای دریافت نظرات در Google review

اگر به دنبال روش­هایی برای دریافت نظرات بیشتر در Google review هستید، تبریک می­گویم جای خوبی آمده­اید! اما قبل از اینکه راهکارهایی عالی برای افزایش تعداد نظرات در Google review را به شما نشان دهیم، حتماً باید به مورد زیر توجه داشته باشید:

شما نمی­توانید دیگران را تحریک کنید تا برای شما نظر بگذارند. این برخلاف دستورالعمل­های گوگل است و ممکن است منجر به تعلیق حساب شما شود.

حال با در نظر گرفتن این مورد، آماده باشید تا با هم 4 نکته زیر را که درباره چگونگی افزایش تعداد نظرات درباره کسب و کار شما در گوگل هستند را مرور کنیم.

1- کارت­های یادآوری را در بسته بندی­های خرید قرار دهید.

یکی از راه­های دریافت نقطه نظرات مشتریان در نمایه Google review خود، این است که زمان خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین سعی کنید که حتماً کارت­های یادآوری را در بسته بندی محصولات خریداری شده توسط آنها قرار دهید. قرار دادن این کارت فیزیکی در بسته بندی محصولات خریداری شده توسط مشتریان آنها را ترغیب می­کند که یادشان باشد حتماً برای کسب و کار شما نظری بنویسند.

در واقع کارت فیزیکی یک روش عالی برای یادآوری به مشتریان است، آنها هر بار که به کارت شما نگاه می­کنند به یاد می­آورند که حتماً به پروفایل گوگل شما مراجعه کرده و آنجا نظر خود را ثبت کنند.

توجه داشته باشید که نیازی نیست حتماً کارت یادآوری شما پیچیده باشد، درج مطلبی ساده مانند مورد زیر نیز کفایت می­کند: «چنانچه از خرید با ما لذت می­برید لطفاً در پروفایل گوگل ما یک نظر بگذارید!» ضمناً حتماً باید لینک پروفایل Google review خود را بر روی کارت درج کنید. در ضمن می­توانید کد QR خود را بر روی کارت درج کنید، در این صورت افراد به راحتی می­توانند آن را اسکن کرده و به پروفایل شما هدایت شوند.

2- برای سفارشات آنلاین ایمیل پیگیری ارسال کنید.

اگر می­خواهید نظرات کسب و کار شما افزایش پیدا کند، از ایمیل پیگیری غافل نشوید.

چه شما ارائه دهنده خدمات باشید و چه فروشنده محصولات فیزیکی، در هر صورت می­توانید با ارسال ایمیل پیگیری به مشتریان خود از آنها بخواهید که تجربه خود را در مورد خرید از شما ثبت کنند. شما می­توانید بعد از یک یا دو روز از خرید آنها و زمانی که هنوز در ذهن مشتری جای دارید، با ارسال ایمیل پیگیری به مشتریان خود یادآوری کنید که تجربه خود را در پروفایل گوگل شما ثبت کنند.

در هنگام ارسال ایمیل خود با تشکر از خرید مشتری به آنها بگویید که از بازخورد آنها استقبال می­کنید و از آنها بخواهید که به پروفایل گوگل شما مراجعه کرده و تجربه خود را ثبت کنند. بهتر است لینک پروفایل گوگل خود را در ایمیل قید کند تا کار برای مشتری راحت شود.

شکل زیر نمونه­ای از این ایمیل را نشان می­دهد.

شما نیز می­توانید ایمیلی با این مضمون ارسال کنید و از آیکون دعوت به عمل (CTA) برای هدایت مستقیم افراد به پروفایل گوگل خود استفاده کنید.

3- به نظرات پاسخ دهید.

یکی از راه­های دریافت نظرات بیشتر پاسخ دادن به نظرات است. اگر مردم ببینند که شما به نظراتشان پاسخ می­دهید حتماً نظر می­دهند، چرا که مطمئن هستند شما نظرات آنها را می­شنوید.

به هر گونه نظری پاسخ دهید چه مثبت چه منفی!

در مورد نظرات مثبت می­توانید به یک تشکر بسنده کنید، به عنوان مثال «خوشحالم که از خدمات ما راضی هستید»  و اما در مورد نظرات منفی بهتر است که به آنها یک راهکار ارائه دهید، اگر کسی از خدمات یا محصولات شما راضی نیست می­توانید با ارائه یک راه­حل به مشتری کمک کنید. این به مشتریان نشان می­دهد که شما گوش شنوایی دارید و آماده کمک به حل مشکلات آنها هستید.

4- بر روی خدمات مدیریت نظرات سرمایه گذاری کنید.

همکاری با یک شرکت بازاریابی دیجیتال و یا شرکت سئو که خدمات سئو سایت ارائه میدهد و استفاده از استراتژی­ها و راهکارهای آنها به شما کمک می­کند تا به شیوه­ای صحیح تعداد نظرات خود را افزایش دهید.

جمع امتیازها: 0 میانگین: 0

همینطور بررسی کنید

آموزش نحوه پوشه بندی پیام ها و شخصی سازی دسته بندی تلگرام اصلی!

آموزش دسته بندی چت های تلگرام : تلگرام یکی از بهترین و محبوب ترین پیام …

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *