فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، در حال حاضر بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران شناخته شده است که پیگیری سفارشات دیجی کالا یکی از آموزش های مورد نیاز این وب سایت است، این فروشگاه با رعایت مشتری مداری و ارائه خدمات و کالاهای اصل و مناسب در بین کاربران خود به محبوبیت فراوانی رسیده است و روزانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده دارد.
از ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی مطمئن، ارائه مناسب خدمات پس از فروش است که دیجی کالا با ارائه این خدمات بیش از پیش در بین کاربران به محبوبیت رسیده است. در این پست قصد داریم آموزشهایی کاربردی از این فروشگاه محبوب ارائه دهیم تا پایان پست با ما همراه باشید.

همچنین ببینید : دانلود Torob 0.16.6.5 : ترب اپلیکیشن مقایسه قیمت
پیگیری سفارشات دیجی کالا
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا همیشه سعی داشته با ارائه خدمات مناسب اعتماد و رضایت کاربران خود را بدست آورد، این فروشگاه با داشتن ویژگی پیگیری سفارشات موفق شده مشتریان خود را راضیتر از گذشته نگه دارد، مشتریان میتوانند از چندین راه سفارشهای خود را پیگیری کنند و آگاه شوند که کالاهای سفارش داده شده در چه مرحله ای از ارسال قرار دارند.
مشتریان میتوانند از دو طریق ثبت سفارش کنند:
- سازمان پست جمهوری اسلامی ایران
- پست اختصاصی دیجی کالا

پیگیری سفارشات دیجی کالا از طریق پست جمهوری اسلامی ایران
دیجی کالا با همکاری با سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، ثبت سفارش در مناطق گوناگون را امکان پذیر کرده است زیرا به طور کلی ارسال با پست اختصاصی دیجی کالا در همه شهرها و مناطق کشور امکان پذیر نیست، از طرفی دیگر ارسال سفارشات از طریق این سازمان پست از نظر هزینه به صرفه تر نیز است، بنابراین شما در هر منطقه و هر شهری که اسکان دارید میتوانید با خیال آسوده ثبت سفارش کنید و تجربه ای به یاد ماندنی از فروشگاه محبوب دیجی کالا بدست آورید.

با ثبت سفارش و انتخاب سازمان پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارسال کنندهٔ بسته پستی، طی مدت زمانی کوتاه کدی با عنوان کد رهگیری پست در قسمت جزئیات سفارش در اپلیکیشن دیجی کالا قرار میگیرد که کاربران دیجی کالا با وارد کردن کد رهگیری در سایت https://tracking.post.ir میتوانند از وضعیت بستههای سفارشی خود آگاه شوند. توجه داشته باشید زمان تحویل سفارشات از طریق پست ملی به صورت بازه ای است و زمان دقیقی برای شما مشخص نمیشود به طور مثال زمان تحویل از 10 تا 15 بهمن ماه.
پیگیری سفارشات دیجی کالا از طریق پست اختصاصی digikala
هر چند این نوع ارسال پست برای بسیاری از مناطق در دسترس نیست اما باید گفت این نوع ارسال سفارشات، مزایای ویژه ای دارد، به طور مثال شما میتوانید با انتخاب ارسال سفارشات از طریق پست اختصاصی دیجی کالا زمان دقیقی برای دریافت کالاها در هنگام ثبت سفارش انتخاب کنید به طور مثال شنبه ساعت 9 تا 12
این ویژگی مثبت از برگشت بسیاری از کالاها جلوگیری میکند زیرا مشتریان با آگاهی به زمان تحویل در زمان مشخص و در مکان تعیین شده حضور پیدا میکنند.
برای پیگیری سفارش خود با این نوع ارسال میتوانید از طریق اپلیکیشن دیجی کالا اقدام کنید، برای این کار فقط کافیست
- وارد اپلیکیشن دیجی کالا شوید.
- در پایین صفحه به قسمت دیجی کالای من بروید.
- با انتخاب آیکون در حال پردازش در قسمت سفارشات من میتوانید از وضعیت سفارش آگاه شوید.
در قسمت سفارشات من، شما میتوانید از جزئیات سفارش مطلع شوید که این جزئیات شامل زمان تحویل، هزینه ارسال، هزینه سفارش و موارد دیگر است. سفارشات من بخشهای کاربردی دیگری نیز دارد که اطلاعات ویژه ای از سفارشات را در اختیار کاربران میگذارد به طور مثال کاربران از طریق قسمت تحویل داده شده میتوانند کالاهای خریداری شده با تمام جزئیات آن را مشاهده کنند و یا از طریق قسمت مرجوع شده کالاهای مرجوعی را مشاهده کنند.
نکته قابل توجه این است که سعی کنید از آخرین نسخه موجود از اپلیکیشن استفاده کنید تا خطایی در انجام فرایندها رخ ندهد.

پیگیری سفارشات دیجی کالا از طریق پیامک
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا کلیه روند ثبت سفارش و ارسال سفارش را از طریق پیامک به شماره ثبت شده، اطلاع میدهد و کاربران حتی بدون داشتن اپلیکیشن و یا دسترسی به اینترنت میتوانند از وضعیت سفارش خود آگاه شوند. به طور کلی طی این پیامکها اطلاعاتی همچون زمان تحویل بسته، تاریخ ثبت سفارش، شماره سفارش در اختیار شما قرار میگیرد.
یکی از نکات مهم این است که هنگامی بسته پستی شما به دست مامور توزیع میرسد پیامکی حاوی کد تحویل برای شما ارسال میشود که ارائه این کد به مامور توزیع برای دریافت سفارش الزامی است.
پیگیری سفارشات دیجی کالا از طریق سایت
شما میتوانید علاوه بر پیگیری سفارشات با اپلیکیشن دیجی کالا از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید که البته شباهت فراوانی با خود اپلیکیشن دارد، برای این منظور کافیست:
- وارد سایت https://www.digikala.com شوید.
- به حساب کاربری خود بروید.
- آیکون پروفایل من را انتخاب کنید و با ورود به بخش سفارشات من از وضعیت سفارش خود مطلع شوید.
پیگیری سفارشات دیجی کالا از طریق ایمیل و تلفن دیجی کالا
خوشبختانه دیجی کالا هفت روز هفته دارای پشتیبانی 24 ساعته است و مشتریان در هر ساعت دلخواه میتوانند با مجموعه تماس بگیرند و از وضعیت سفارش خود آگاه شوند و یا سوالات خود را از این مجموعه بپرسند.
یکی دیگر از خدمات فروشگاه digikala برقراری ارتباط از طریق ایمیل است شما میتوانید از طریق ایمیل دادن به این مجموعه پاسخ گوی سوالات خود باشید و حتی میتوانید شکایات و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.
ارائه همچین خدماتی به کاربران نشان دهنده این است که حقوق مشتریان برای دیجی کالا بسیار مهم است و این شرکت همیشه در تلاش این است که به این خدمات بهبود و تقویت ببخشد و رعایت همین نکات است که این فروشگاه اینترنتی در مقایسه با سایر فروشگاهها متفاوتتر و حرفه ای تر دیده میشود.

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم