آموزش نوشتن کپشن جذاب برای اینستاگرام

آموزش نوشتن کپشن : اینستاگرام از شبکه های بسیار محبوب جهانی است که مخاطبان و کاربرانی را از اقصی نقاط دنیا درون خود جمع کرده است و به آن ها انواع خدمات مربوط به اشتراک گذاری محتوا ها و همچنین برقراری ارتباط با یکدیگر را ارائه می دهد. اپلیکیشن اینستاگرم در ابتدای کار تنها با هدف به اشتراک گذاری عکس ها و سپس فیلم ها به بازار عرضه شد اما با گذشت زمان و به واسطه آپدیت های خوب و گسترده ای که برای آن رقم خورد٬ امروزه شاهد این هستیم که این اپلیکیشن طیف گسترده ای از خدمات ارتباطی و اشتراکی را به همراه آیتم ها و قابلیت های جانبی ارائه می کند.

به لطف آپدیت های جدید این اپلیکیشن ٬اینستاگرام توانسته است جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر را درون خود جای بدهد و به یکی از محبوب ترین برنامه یا شبکه اجتماعی این روز ها تبدیل شود. اینستاگرام این روز ها برمبنای سیاست ها و الگوریتم های بسیار متفاوت و هوشمندانه ای پایه ریزی شده است که باعث شده بستری مناسب برای انجام فعالیت های اقتصادی در این برنامه ایجاد شود.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام
آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

با توجه به محبوبیت این شبکه و همچنین با توجه به این نکته که قابلیت ها و آیتم های زیادی برای تولید و انتشار محتوا وجود دارد٬ تلاش برای محبوب شدن و همین طور انجام دادن فعالیت های تبلیغاتی و یا فروش های آنلاین در این مجموعه بسیار زیاد شده است و به نوعی اغلب کاربران تلاش می کنند تا با استفاده از اصول مختلف و در پیش گرفتن راه حل های گوناگون به این هدف دست پیدا کنند و در فضای اینستاگرامی شناخته شوند.

همچنین ببینید : اینستاگرام خود را زیبا کنید : آموزش ساخت کاور برای بخش هایلایت ها

برای اینکه شما بتوانید در قالب یک اینفلوئنسر (به شخص تاثیر گذار می گویند) و یا یک سلبریتی اینستاگرام فعالیت کنید مهم است که موارد بسیار زیادی را مدنظر قرار بدهید حتی جدا از فعالیت های بسیار جدی و هدفمند شما نیاز دارید تا برای فعالیت عادی و روزمره خود نیز نسبت به یکسری از اصول آگاهی کسب کنید و سعی کنید با توجه به شرایط خود آن ها را پیاده سازی نمایید. یکی از این اصول کپشن نویسی است که در ادامه این متن قصد داریم به شکل مفصل به توضیح درباره چیستی آن و همچنین نحوه درست نوشتن آن بپردازیم. امید است ک مورد استفاده شما واقع شود.

آموزش نوشتن کپشن: با پست آشنا شو

هنگامی که شما قصد دارید یک محتوا را به عنوان پست به اشتراک بگذارید لازم است که از پیش آمادگی های مختلفی را کسب کنید تا پست شما به بهترین نحو ممکن برای به اشتراک گذاری آماده شود. ابتدا لازم است که عکس ها و یا فیلم های مورد نظر خود را از درون فضای گالری خود انتخاب نمایید. با انتخاب محتوا حال شما می توانید به کمک فیلتر هایی که توسط خود اینستاگرام به شکل پیش فرض در اختیار شما قرار داده است٬ پست ها و محتوا های خود را ادیت کنید و جلوه و زیبایی بیشتری را به وجود بیاورید.

instagram captions
instagram captions

با تعیین انواع فیلتر ها و تایید آن ها نوبت این است که توضیحات خود در مورد پستتان را در قسمت کپشن یا همان Caption وارد نمایید. طبق آنچه شما در تصویر مشاهده می کنید در این قسمت این امکان برای شما وجود دارد تا اطلاعات مربوط به پست خود را که قصد دارید سایر دنبال کنندگانتان بدانند را وارد نمایید. بخش Write a caption… مخصوص اضافه کردن توضیحات شما است. با انتخاب گزینه Tag People شما می توانید حساب کاربری دیگر دوستان خود و یا هر کسی را که مایل هستید بر روی پست خود تگ یا اضافه نمایید. آیکون و یا گزینه Add Location نیز به شما کمک می کند تا لوکیشن ها و موقعیت های جغرافیایی مدنظر خود را به پست اضافه کنید.

حتما بخوانید : معرفی امکانات و ترفند اینستاگرام | بخش دوم + ویدئو و آموزش کامل

با انجام این کار موقعیت جغرافیایی یا همان لوکیشن شما در کادر بالای پست و زیر آیدی حساب کاربری شما نمایش داده خواهد شد. سایر گزینه های موجود نیز این امکان را به وجود می آورد تا پست یا محتوایی را که آماده کرده اید را علاوه بر اینستاگرام در سایر حساب های کاربری خود در شبکات اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید بدون اینکه نیاز به ادیت مجدد باشد. قابلیت هایی که در این بخش در اختیار شما قرار می گیرند این امکان را به وجود می آورند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن پست خود را به مخاطب بشناسانید و توجه او را برای دیدن آن پست و دیگر پست های شما در صفحه کاربریتان جلب نمایید. با توجه به این کاربرد مهم است که شما درست و اصولی از این قابلیت خود را بهره مند سازید.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام
آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

آموزش نوشتن کپشن : مناسب ترین کپشن را بنویس

اینکه شما چه کپشنی را بنویسید و محتوای آن چگونه باشد کاملا وابسته به سلیقه شما و همین طور موضوعی است که به اشتراک می گذارید. در ادامه این متن تنها می توانیم به گزینه ها و نکاتی اشاره کنیم که به نگارش شما جهت می دهند و چهارچوب های موجود را به شما ارائه می دهند و استفاده و اجرایی کردن آن ها کاملا با توجه به سلیقه و خلاقیت شما ممکن خواهد بود. با توجه به شرایط و خلاقیت و سلایق خود از نکات گفته شده برای تولید محتوای کپشن خود استفاده نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید. این چهارچوب ها و نکات مهم به شرح زیر خواهند بود:

  • همانگی محتوا و کپشن: مهم ترین نکته ای که بایستی حین نوشتن کپشن به آن توجه کنید این است که کپشن شما قرار است به نوعی توضیح دهنده پست شما باشد و یا مخاطب را در خصوص دیدن پست شما ترغیب کند بنابراین دقت کنید که محتوای کپشن به خوبی با محتوا و چیستی پست شما هماهنگ باشد. از استفاده از کپشن ها و توضیحات بی ربط و بی سر و ته جدا پرهیز کنید.
  • مخاطب شناسی: هنگامی که شما می خواهید شیوه نگارش کپشن خود را و همین طور واژگان و لحن نوشتن خود را انتخاب کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که چه کسانی قرار است آن را ببینند و قرار است آن را بخوانند. با رسیدن به این آگاهی شما می دانید که قرار است روی چه افرادی تاثیر بگذارید و همین طور قرار است که با چه افرادی ارتباط برقرار کنید. اطلاعاتی مانند سن٬ شغل٬ مشغولیت ها و مواردی مانند این ها در صورتی که در خصوص اکثریت افراد دنبال کننده تان در دسترس باشند به شما حدسی کلی در مورد سلیقه آن ها و همین طور روش های جلب توجه آن ها خواهد داد که خواهید توانست با هوشمندی خود و همین طور خلاقیتتان این حدس ها را در قالب نوشته کپشن خود پیاده کنید و بهترین توجه و تاثیر گذاری را از سوی مخاطبان خود جلب کنید.
instagram captions
instagram captions
  • طوفانی شروع کنید: جمله اولی که کپشن شما با آن آغاز می شود می تواند مشخص کند که آیا مخاطب توجه خود را به شما می دهد یا نه. سعی کنید با جملات سوالی و یا جملاتی که کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزانند کپشن خود را آغاز کنید تا بدین ترتیب بتوانید مخاطب خود را برای خواندن ادامه متن و همین طور مشاهده دقیق پستتان ترغیب نمایید. اهمیت این شروع طوفانی زمانی بیشتر می شود که بدانید در صورت داشتن یک کپشن طولانی٬ هنگام نمایش داده شدن پست های شما به کاربران تنها جمله اول و یا نهایتان دو جمله ابتدایی برای کاربر قابل نمایش هستند از این رو جمله اول شما تبدیل به جلوه ای از پستتان خواهد شد.
  • داستان ننویسید: دقت داشته باشید که کپشن قرار است توضیحی خلاصه اما جامع به کاربر یا مخاطب شما ارائه بدهد. جز در موارد محدود که پست های شما می توانند داستانی طولانی با خود به همراه داشته باشند در باقی موارد تلاش کنید تا بتوانید خلاصه ٬مفید و جذاب بنویسید. متن های بیش از حد طولانی حوصله مخاطب را سر خواهند برد و باعث می شود تا توجه مخاطب را از دست بدهید.
  • با ایموجی زیبایی بسازید: اینستاگرام٬ شبکه اجتماعی بصری است بدین معنی که جلوه های بصری و آیتم های قابل مشاهده می توانند توجه بیشتری را نسبت به متن ها و نوشته ها به سوی خود جلب کنند. برای اینکه بتوانید کمی به جلوه های بصری کپشن خود کمک کنید از انواع ایموجی ها استفاده کنید. سعی کنید ایموجی هایی هماهنگ با حس و حال متن کپشن خود انتخاب کنید و آن ها را در قسمت های مناسب متن خود قرار بدهید. با این کار ضمن اینکه می توانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید٬ می توانید به مخاطبان خود برای درک بهتر متن و حس و حال موجود در آن نیز کمک کنید و بدین ترتیب شما خواهید توانست اثر گذاری بیشتری را خلق کنید.
آموزش نوشتن کپشن
آموزش نوشتن کپشن
  • هشتگ های آبی رنگ: جدا از اینکه کپشن ها به واسطه متن و محتوا می توانند توجه و بازدید به خود اختصاص بدهند این نکته نیز وجود دارد که استفاده از هشتگ ها می تواند به واسطه الگوریتم ها و قابلیت های اینستاگرام برای شما توجه و بازدید بیشتری را به ارمغان بیاورند. سعی کنید تا از هشتگ هایی با محتوای ترند های روز و همین طور موضوعاتی کلی که می توانند محتوای شما را توصیف کنند استفاده کنید تا کاربرانی که به شکل ویژه به دنبال محتوا هایی مانند محتوای شما می گردند بتوانند با جست و جو هشتگ ها به آن دسترسی پیدا کنند. از استفاده از هشتگ های بی ربط تنها برای جذب مخاطب و بازدید پرهیز کنید.

این نکات گفته شده از موارد اصلی و کلی ای هستند که می توانند به شما برای نوشتن کپشنی جذاب کمک کنند. به طور حتم نکات بیشتری نیز وجود خواهد داشت که شما بایستی با توجه به شرایط خود به آن ها دست پیدا کنید.

آموزش نوشتن کپشن زیبا
آموزش نوشتن کپشن زیبا

در پایان…

مهارت نوشتن یک کپشن جذاب با آزمون و خطا و کسب تجربه به مرور زمان در شما افزایش پیدا می کند. دقت کنید که از کپی کردن به شدت پرهیز کنید و همچنین سعی کنید تا قلم و نثر اختصاصی خود را داشته باشید. نوشتن کپشن برای پست هایی که محتوای تبلیغاتی دارند از چالش های بزرگ است که شما می توانید با بیان غیرمستقیم و همچنین کمک گرفتن از خلاقیت خود به خوبی آن را پشت سر بگذارید. تبلیغات خشک و مستقیم اشتباه ترین نگارش ها برای شما خواهند بود.

همچنین ببینید : آموزش چندین روش جذب و افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

جمع امتیازها: 1 میانگین: 3

همینطور بررسی کنید

دانلود Tumblr 19.8.2.00 تامبلر – شبکه اجتماعی معروف در خارج از ایران برای اندروید

اپلیکیشن Tumblr یکی از انواع شبکه های اجتماعی است که به شما این امکان را …

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *