بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام اندروید و ای او اس

اطلاعات آماری اینستاگرام : اینستاگرام instagram از شبکه های اجتماعی محبوبی است که فعالیت در آن این روز ها بسیار جدی انجام می گیرد. با توجه به قابلیت ها و آیتم هایی که توسط اینستاگرام تعبیه شده است ،فعالیت های کاربران می تواند در سطوح بسیار مختلفی و با اهداف بسیار گوناگونی انجام شود. این شبکه اجتماعی در ابتدای کار با آیتم هایی محدود تنها به منظور به اشتراک تصاویر و با هدف سرگرمی طراحی شده و وارد انواع مارکت های هوشمند شد. به مرور زمان این اپلیکیشن با آپدیت های بسیاری همراه شد تا جایی که این امکان به وجود آمد تا انواع تصاویر، ویدئو ها، گرفتن لایو، ادیت و ویرایش، اضافه کردن متن و… در این برنامه به اشتراک گذاشته شود.

بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام
بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام

همچنین ببینید : آموزش جامع بلاک و ریپورت اینستاگرام در اندروید و IOS

با توجه به چنین قابلیت های متنوع و جدید افراد تلاش کردند تا ضمن برآورده سازی هدف سرگرمی برای مخاطبان، به اهداف تجاری و اقتصادی نیز دست پیدا کنند. اینستاگرام instagram برای دستیابی کاربران به انواع اهداف تجاری و کمک به آن ها ابزار ها و آیتم های بسیار مختلفی را ایجاد نموده است. به واسطه به کار گیری این آیتم ها کاربران می توانند تمامی ویژگی های پیج خود و همین طور بازخورد های مرتبط با فعالیت های خود را بررسی نمایند. اینستاگرام علاوه بر انواع ابزار های تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام یا insight ،انواع قابلیت های کمک کننده به کسب و کار را با شکل جدیدی از تنظیم پیج ها به کاربران ارائه داده است. در ادامه این متن ضمن افزایش آشنایی بیشتر شما با انواع ابزار های تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام، به شما نحوه دستیابی به پیج های کاری را نیز آموزش خواهیم داد.

4گام تا یک صفحه بیزینسی

هنگامی که شما با توجه به اطلاعات ملزوم صفحه کاربری خود در اینستاگرام را می سازید باید بدانید که می توانید تغییرات بسیاری را برای این صفحه اعمال کنید و ویژگی های آن را با توجه به نوع فعالیت خود تنظیم نمایید. در صورتی که شما قصد دارید به واسطه صفحه کاربری خود در اینستاگرام فعالیت های اقتصادی انجام دهید، توصیه می شود که پیج خود را به شکل بیزینسی تنظیم نمایید. با انجام این تنظیم شما می توانید از قابلیت هایی از سوی اینستاگرام بهره مند شوید که به موفقیت هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن شما کمک خواهند کرد. از نمونه این قابلیت ها می توان به وارد زیر اشاره نمود:

  • دستیابی به انواع ابزار های تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام برای بررسی هر چه دقیق تر بازتاب فعالیت هایتان
  • افزایش آگاهی شما نسبت به دنبال کنندگانتان و فهمیدن برخی از ویژگی های مربوط به آن ها
  • افزایش نرخ ریچ یا همان دیده شدن شما به واسطه سایر کاربران بدین معنی که خود اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن شما و افزایش تعاملاتتان کمک خواهد کرد
  • دستیابی به آیتم ها و آپشن های جدید طراحی صفحه کاربریتان

شما می توانید با استفاده درست از این آیتم ها گام مهمی در افزایش موفقیت صفحه کاربری خود بردارید. شما می توانید با دنبال کردن گام ها و مراحل زیر پیج خود را به یک اکانت بیزینسی تبدیل نمایید.

بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام
بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام

نکته: اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود آن به روز رسانی نمایید. با این کار می توانید از آیتم ها و قابلیت های جدید بهره مند شوید و هم اینکه از یک نسخه بدون باگ و حفره های امنیتی استفاده نمایید.

گام اول: وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید و به کمک علامت سه خط افقی در گوشه سمت راست و بالای صفحه، منوی جدید را باز کنید. در پایین صفحه گزینه setting یا تنظیمات را انتخاب نمایید.

گام دوم: از لیست موجود گزینه Account را انتخاب نمایید و سپس از لیست جدید گزینه Switch to Professional Account را لمس کنید.

گام سوم: گزینه Continue را لمس کنید.

4گام تا یک صفحه بیزینسی
4گام تا یک صفحه بیزینسی

گام چهارم: با توجه به حوزه فعالیت خود و نوع محتوای خود یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید و اگر مایل هستید این موضوع در قسمت بیو شما نمایش داده شود آیتم Display category label  را مانند تصویر زیر فعال نمایید و در انتها Done را انتخاب کنید.

ایجاد صفحه بیزی نسی برای تحلیل
ایجاد صفحه بیزی نسی برای تحلیل

شما با طی کردن این 4 گام می توانید قدم اول برای شروع کسب و کار حرفه ای خود در محیط اینستاگرام را بردارید. به یاد داشته باشید که شما نیاز دارید تا با به کارگیری اصول مختلف سعی در پرورش دادن حساب کاربری خود داشته باشید.

دسترسی به ابزار های تحلیل آماری

شما با توجه به تولید محتوای خود و همین طور با توجه به عکس العمل ها و بازخورد هایی که از سوی مخاطبین و دنبال کنندگان خود دریافت می کنید، می توانید دریابید که چقدر موفق عمل کرده اید و یا تا چه اندازه در مسیر درست حرکت می کنید.

پس از اینکه صفحه کاربری خود را بیزینسی نمودید می توانید آیکون insight را به واسطه لمس سه خط افقی بالای صفحه و باز کردن لیست جدید مشاهده کنید و هم در صفحه اصلی پیج خود در کنار آیتم Edit Profile مشاهده نمایید.

با باز کردن صفحه مربوط به ابزار insight می توانید صفحه ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده نمایید. همانطور که می بینید این بخش به سه قسمت متفاوت به کمک نوار ابزار بالای صفحه تقسیم می شود. هر بخش می تواند به شما اطلاعات گوناگونی را ارائه بدهد که در ادامه به چیستی هر کدام اشاره خواهیم کرد:

insight
insight
  • CONTENT: شما در این بخش می توانید به سادگی و به سرعت مشاهده کنید که کدام یک از پست های شما توانسته است بسیار موفق عمل کند. در این بخش برترین پست های شما نمایش داده خواهند شد.
  • ACTIVITY: شما می توانید به واسطه اطلاعات موجود در این قسمت با دقت بالا تر و همین طور با جزئیات بسیار بیشتری بازخورد های ثبت شده برای هر پستی را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید در این بخش با اصطلاحاتی مانند Reach ،Impressions و… به شکلی دقیق آنچه برای ادامه فعالیت خود نیاز دارید را مورد بررسی قرار بدهید. البته ما در یک پست آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام (آماری) + تحلیل استوری را برسی کرده ایم. به لطف نمودار ها و همین طور بخش بندی های دقیق و خلاصه شما خواهید توانست در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین به سادگی هر چه تمام تر اطلاعات موجود را مشاهده و تحلیل کنید. در زیر این آیتم های زیر مجموعه و اطلاعات هر بخش را برای شما تشریح خواهیم کرد.
ACTIVITY
ACTIVITY
  • Reach ریچ: شما می توانید در این بخش متوجه شوید که تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد شما چه مقدار است. منظور از دنبال کننده منحصر به فرد تعداد حساب های کاربری است که حداکثر یکبار از پست یا محتوای شما دیدن کرده اند.
  • Impressions: این بخش به شما تعداد دفعاتی را که به طور کلی پست شما دیده شده است را نشان خواهد داد. اعداد در این بخش شامل تکرار هستند بدین معنی که حتی اگر یک کاربر 10 بار پست شما را مشاهده کرده است این تعداد محاسبه شده است.
  • Interactions: شما در این قسمت می توانید به کمک نمودار ها مشاهده کنید که پست شما در طول روز های هفته چه مقدار بازدید داشته است. هر روز هفته به واسطه ستون هایی دفعات مشاهده شدن را نمایش داده است. شما می توانید به کمک اطلاعات این بخش به سادگی دریابید که کدام یک از روز های هفته شانس دیده شدن بیشتری را به شما ارائه می دهد.
  • Profile Visits: شما می توانید در این بخش مشاهده کنید که چه تعداد حساب کاربری منحصر به فرد از پیج شما دیدن کرده اند. اعداد این بخش نشان دهنده تعداد دفعاتی هستند که روی نام کاربری شما کلیک شده است و افراد از صفحه شما به شکل کامل بازدید کرده اند.
  • Website Clicks: در صورتی که شما در قسمت بیو اینستاگرام خود لینک قرار داده اید به واسطه اطلاعات این بخش می توانید مشاهده کنید که چندین نفر وارد این لینک شده اند و از آن بازدید کرده اند.
  • Audience: این قسمت از ابزار insight می تواند اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد مخاطبانتان به شما ارائه بدهد. شما می توانید رفتار ها و ویژگی های مشترک میان اغلب مخاطبان خود را در این بخش مورد بررسی قرار بدهید.
Audience
Audience

در قسمت اول شما می توانید با مشاهده تعداد افرادی که به تازگی شما را دنبال می کنند و یا افرادی که از دنبال کردن شما منصرف شده اند، رشد پیج خود را بررسی کنید. این رشد و نوسانات به واسطه نمودار ها نیز قابل بررسی خواهد بود.

همچنین ببینید : آموزش حذف ریکوئست مسیج در دایرکت اینستاگرام | جلوگیری دایرکت غریبه

در قسمت بعدی شما می توانید اطلاعات مختلفی از مخاطبان خود را با توجه به نمودار ها دریابید. در قسمت Top Locations شما خواهید توانست بفهمید که اغلب مخاطبان شما متعلق به چه کشور ها و یا شهر هایی هستند. در بخش Age Range شما می توانید گروه های سنی مخاطبان خود را به کمک نمودار ها مورد بررسی قرار دهید و همچنین می توانید به منظور داشتن اطلاعات دقیق تر گروه های زن و مرد را نیز جداگانه از لحاظ سن مورد بررسی قرار دهید.

Top Locations
Top Locations

بخش آخر اما به شما اجازه می دهد تا در قسمت Gender به شکل اختصاصی و به کمک درصد ها مشخص کنید که از مجموع دنبال کننده های شما چند درصد خانم و چند درصد آقا هستند. در قسمت Followers نیز شما می توانید مشاهده کنید که در روز های مشخص هفته و در ساعات مشخص میزان فالوئر های فعال و آنلاین شما چقدر خواهد بود. اطلاعات این قسمت به شما کمک می کند تا ساعات و روز های مناسب برای انتشار محتوای خود را شناسایی نمایید.

insights
insights

نکته: شما می توانید اطلاعات موجود در ابزار insights را بر اساس فعالیت های یک هفته اخیر و یا یک ماه اخیر تنظیم نمایید. بیشترین بازه قابل بررسی همان یک ماه اخیر خواهد بود.

جمع بندی بررسی و تحلیل اطلاعات آماری اینستاگرام

فعالیت شما در اینستاگرام با توجه به اهدافی که در نظر دارید می تواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد. در صورتی که قصد داید از این فضا به منظور تبلیغات و یا کسب و کار خود استفاده نمایید، نکات و اصول بسیاری خواهد بود که بایستی آن ها را مدنظر قرار بدهید. تلاش کنید تا با استفاده از ابزار ها و آیتم هایی که اینستاگرام به شکل پیش فرض در اختیار شما قرار داده است به رشد برسید. به یاد داشته باشید که استفاده از هر گونه از راه های میان بر مانند گرفتن لایک و ویو فیک و یا فالوئر های فیک نه تنها روند پیشرفت شما را سرعت نمی بخشد بلکه باعث بی اعتبار دیده شدن شما از سوی اینستاگرام می شود و همین نکته دیده شدن در این فضا را برای شما دشوار و حتی غیر ممکن می سازد.

جمع امتیازها: 0 میانگین: 0

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *