شبکه مجازی اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی این روزها به حساب میآید. این شبکه توانسته است میلیونها کاربر را از سراسر دنیا درون خود جمع آوری کند. قابلیتهای موجود در اینستاگرام و محتوای نشر داده شده درون آن باعث شده است تا افراد ساعات زیادی از روز خود را به بهانه سرگرمی، یادگیری و حتی کسب درآمد از اینستاگرام درون آن بگذرانند. با توجه به این وضعیت میتوان گفت که اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین و موفقترین رسانههای مرجع برای دیجیتال مارکتینگ در دسترس خواهد بود. همان طور که انتظار میرود با علم به جایگاهی که اپلیکیشن اینستاگرام در حوزه تبلیغات و کسب درآمد آنلاین داراست.

آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
همان طور که گفتیم اپلیکیشن اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی بسیار محبوب با بیش از میلیونها کاربران فعال است که هر یک میتوانند بدون وجود هر گونه محدودیتی از بابت تعداد محتوا منتشر نمایند. این وضعیت به این معنی است که در هر ساعت حجم بسیار بالایی از عکسها، ویدئوها و استوریها به طور عمومی و یا خصوصی در این اپلیکیشن منتشر میشوند. چنین ازدحام بالایی از محتوا باعث میشود تا کاربران نتوانند به درستی از تمامی محتواهای منتشر شده بازدید کنند. شما به عنوان شخصی که درون اینستاگرام محتوا منتشر میکنید و قصد دارید از این طریق به کسب درآمد از اینستاگرام و یا افزایش فالوور دست پیدا کنید؛ نیاز خواهید داشت که پست خود را به گونهای متمایز در میان این خیل عظیم محتوا منتشر کنید.
اینستاگرام به واسطه الگوریتمهای درون برنامهای خود، محتواهای منتشر شده را دسته بندی خواهد کرد و آنها را با کیفیت مشخصی به سایر کاربران نمایش خواهد داد. شما در اولین گام بایستی با این شیوههای دسته بندی اطلاعات آشنا باشید تا بتوانید بر اساس آن محتوای خود را تولید نمایید. از جمله آیتمهایی که اینستاگرام به هنگام دسته بندی اطلاعات و نمایش آنها، مورد توجه قرار میدهد؛ میتوان به نمونههای زیر اشاره کرد:
انتخابهای مستقیم
همه کاربران درون فضای اینستاگرام با توجه به سلایق و علایق خود برخی از صفحات کاربری را دنبال میکنند. با توجه به این انتخاب مستقیم شما بالطبع محتواهای منتشر شده توسط پیجهای فالو شده در دسته اول نمایش قرار خواهند گرفت. در همین بخش نیز ملاکهایی مانند تعداد پستهای لایک شده توسط کاربر درون پیج مذکور و یا تعداد دفعات چک کردن پروفایل و تعامل میان دو پیج میتواند میان نمایش پستهای منتشر شده توسط پیجهای فالوو شده، اولویت بندی کند.
شما به عنوان شخصی که به دنبال دیده شده بیشتر پستهای خود هستید در ابتدای کار بایستی به دنبال کنندگانتان و بازخوردهای آنها اهمیت دهید تا بتوانید، جایگاه اول نمایش را در صفحه Home آنها به دست بیاورید. دقت داشته باشید که اولین هدف از تولید یک محتوا جلب رضایت فالوورها است و پس از آن بایستی به جلب دنبال کنندگان جدید اهمیت دهید.
صفحه اکسپلور
به جرأت میتوان گفت که ساز و کار صفحه اکسپلور درون اینستاگرام به عنوان یکی از شاهکارهای این برنامه شناخته میشود. اینستاگرام با توجه به رفتار و علاقه مندیهای هر کاربر صفحه اکسپلور او را طراحی خواهد کرد. آرزوی تمامی کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند، این است که بتوانند پست و یا به طور کلی محتوای خود را به صفحه اکسپلور راه دهند. راهیابی به اکسپلور تنها زمانی ممکن خواهد بود که شما بتوانید محتوایی با کیفیت و مطابق سلیقه بسیاری از افراد تهیه کنید و این محتوا بتواند تعداد زیادی لایک، کامنت، ذخیره و یا اشتراک گذاری را از مخاطبان دریافت کند. اینستاگرام چنین محتوایی را به عنوان یک گزینه استاندارد شناسایی خواهد کرد و آن را در صفحه اکسپلور کاربرانی که چنین علاقه مندیهایی دارند؛ نمایش خواهد داد.

شما برای دستیابی به راههای ورود به اکسپلور نیاز به سپری کردن دورههای کامل آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام در فرادرس خواهید داشت. فرادرس میتواند گزینهای مناسب برای دریافت موضوعات مهم در این بخش باشد.
هشتگ های اینستاگرام
اینستاگرام برای اینکه بتواند پستها و سایر محتواهای منتشر شده را بر اساس موضوعات طبقه بندی نماید، از هشتگها کمک خواهد گرفت. هشتگها ماهیتی موضوع محور خواهند داشت و اغلب برخواسته از محبوبترین جست و جوهای کاربران هستند.
باید گفت که اینستاگرام به طور کلی و اساسی از این سه آیتم برای طبقه بندی محتواهای منتشر شده و تنظیم اولویت نمایش آنها استفاده خواهد کرد. در این بین موضوعاتی مانند هماهنگی IP و زبان میان پستها و کاربرانی که آنها را مشاهده میکنند نیز حائز اهمیت خواهد بود. به طور دقیقتر شما میتوانید با سپری کردن دوره آموزش اینستاگرام به طور حرفهای با تمامی جزئیات الگوریتمهای نمایش آشنا شوید و از آنها در جهت دیده شدن خود کمک بگیرید.
آشنایی با هشتگ های اینستاگرام
پیشتر به نقش هشتگها در دسته بندی پستها و محتواهای منتشر شده درون اینستاگرام اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم تا به طور کامل در خصوص این نماد و تأثیر آن بر روی دیده شدن پستهای اینستاگرام و موفقیت در این شبکه مجازی اشاره نماییم.
هشتگ که با نماد # شناخته میشود، مارکی است که موضوعات هر پست و یا استوری را مشخص میکند. هشتگها شبیه به لیبلها عمل خواهند کرد و به اینستاگرام اجازه میدهند تا محتواهای موجود را بر اساس موضوع طبقه بندی نماید. اینستاگرام از هشتگها به دو شکل کلی استفاده خواهد کرد:
- اول اینکه ممکن است کاربران بخواهند موضوعات مورد علاقه خود را مشخصاً دنبال نمایند. در این حالت میتوانند موضوع خود را به شکل هشتگ جست و جو کنند. حال اینستاگرام با بررسی پستهایی که حاوی هشتگ سرچ شده هستند و یا هشتگی مشابه به آن را دارند را جمع آوری کرده و در اختیار مخاطب قرار میدهد. این نکته بدین معنا است که اگر به طور مناسب برای پستها و یا استوریهای خود هشتگ انتخاب کنید میتوانید آن را در نتیجه جست و جوهای اعمال شده جای بدهید.
- حالت دوم مربوط به قابلیت ساخت زنجیره موضوعی در پستها است. به طور حتم متوجه شدهاید که اگر در اکسپلور پستی را مشخصاً باز کنید و تماشا کنید، پستهای بعدی که در ادامه آن قابل مشاهده هستند نیز محتوا و سبکی مشابه دارند. به این حالت اصطلاحاً زنجیره موضوعی گفته میشود. اینستاگرام با استفاده از ری اکشن و توجه شما به یک موضوع، سایر محتواهای مشابه را نیز جست و جو خواهد کرد و به شما نمایش میدهد. حال اگر بتوانید با توجه به حوزه فعالیت و موضوعات خود، پستهایتان را هشتگ گذاری کنید؛ انتظار میرود که داخل زنجیره موضوعی جای بگیرید.
با توجه به آنچه گفتیم اگر قصد دیده شدن و کسب درآمد از اینستاگرام را دارید لازم است که به دقت در خصوص هشتگ های اینستاگرام آموزش ببینید و از آنها در موقعیتهای مناسب استفاده نمایید.

هشتگ های اینستاگرام از کجا میآیند؟
یکی از سرفصلهایی که میتوانید در دورههای آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، فرا بگیرید این است که هشتگ های اینستاگرام از کجا میآیند و یا به اصطلاح دقیقتر چگونه طراحی میشوند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که هشتگها حاصل نتیجه جست و جوهای کاربران و همین طور جنبشهای اجتماعی ایجاد شده هستند. در حقیقت میتوان هشتگها را از نظر منشأ و عملکرد به دو دسته کلی تقسیم نمود:
هشتگهای مد
این دسته از هشتگها به واسطه اخبار و یا جنبشهای اجتماعی طراحی میشوند. از نمونه موقعیتهای ایجاد این دسته از هشتگها میتوان به اتفاقات هولناک گسترده مانند آتش سوزی جنگلها، پاندمیکها مانند کرونا، نشستهای سیاسی مانند مذاکرات ژنو، اخبار جنگ مانند حمله طالبان در فلسطین، نقص امنیت عمومی مانند حملات داعش و… اشاره نمود. این هشتگها همواره مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما محبوبیت آنها و یا به طور دقیقتر جست و جوی بالای آنها تنها محدود به یک بازه چند ساعته تا نهابت چند روزه میشود. در حقیقت تا زمانی که جنبش و یا اخبار داغ هستند شما شاهد ترند بودن هشتگهای مربوط به آنها هستید اما با گذشت کمی زمان و یا وقوع اتفاقات جدید شاهد فراموش شدن و یا کم رنگ شدن این هشتگها هستید. به دلیل همین معروفیت ناگهانی و فراموشی ناگهانی و جایگزینی به این هشتگها، هشتگ مد نیز گفته میشود.
هشتگهای همیشگی
این نوع هشتگها به موضوعات اساسی میپردازند که همواره قابل بحث و جدید هستند. موضوعاتی مانند غذا، لباس، آشپزی، زیبایی، ورزش و مواردی از این دست از جمله موضوعاتی هستند که همواره توسط مردم جست و جو میشوند. کاربران علاقه مند هستند تا اطلاعات خود را در خصوص این موضوعات به روز نگه دارند و یا آنها را دنبال کنند. تولید محتوا متناسب با موضوعات مربوط به هشتگهای همیشگی میتواند به کسب درآمد از اینستاگرام کمک نماید.
توجه داشته باشید که برخی اوقات هشتگها میتوانند توصیف کننده ژانر نیز باشند. به عنوان مثال میتوان از هشتگهایی مانند طنز، ترسناک، درام و…. نیز استفاده نمود. به طور کلی باید گفت که هشتگهای ترند شده و پر بازدید در اینستاگرام نشان دهنده سلیقه اکثریت کاربران این شبکه خواهند بود. شما میتوانید با کمی جست و جو در خصوص محبوبترین هشتگ های اینستاگرام حتی حین انتخاب موضوع پیج اینستاگرام خود عملکرد بهتری داشته باشید.
استفاده مناسب از هشتگ های اینستاگرام
تا به اینجا به طور کامل در خصوص نقش و اهمیت هشتگ های اینستاگرام توضیح دادیم. همان طور که گفتیم هشتگها میتوانند به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک کنند اما این در صورتی است که بتوانید به شکلی درست و استاندارد از آنها همراه با محتوای منتشر شده خود استفاده نمایید. اگر استفاده از هشتگها هوشمندانه نباشد عملاً هیچ نتیجه و یا بازخوردی دریافت نخواهید کرد. در زیر به چند نکته که میتوانند به انتخاب هشتگهای مناسب منجر شوند، اشاره خواهیم کرد:
- تعداد استفاده: بهترین حالت ممکن برای هشتگ گذاری این است که برای پست خود یک کپشن مناسب بنویسید و سپس در انتهای آن 3 الی 5 هشتگ به طور میانگین اضافه کنید. اضافه کردن هشتگ به استوری میتواند بیشتر از این مقدار هم باشد اما تعداد بیش از حد بالای هشتگ، از جذابیت محتوای شما خواهد کاست.
- تناسب محتوا و هشتگ: شما میتوانید با استفاده از انواع اپلیکیشنها، هشتگهای پر طرفدار مرتبط با موضوع خود را بیابید. دقت کنید که حتماً هشتگهای انتخابیتان به محتوای تولیدی شما هماهنگ باشند در غیر این صورت نمیتوانید نتیجه دلخواه خود را کسب کنید و به مخاطبین هدفتان دسترسی پیدا کنید.
- نگارش: مهم است که حین نگارش شیوه اصلی هشتگ را با جزئیات حفظ کنید.
- اعمال جزئیات: هنگام چینش هشتگها دقت داشته باشید که حتماً ژانر محتوا، موضوع کلی یا سبک و در نهایت موضوع اصلی را به واسطه هشتگها بیان کنید. در صورتی که محتوای شما درون یک چالش یا جنبش جای میگیرد و یا برای گروه سنی خاصی مناسب است حتماً از هشتگهای مربوطه کمک بگیرید.
- چند ملیتی: در صورتی که محتوای شما بدون نیاز به آشنایی با زبانی خاص قابل درک است و یا یا زیرنویس همراه شده است میتوانید از هشتگهایی با تنوع زبانی استفاده کنید. در این حالت دایره مخاطبین خود را گسترش دادهاید.
- هشتگ در بیو: طبق آپدیتهای جدید ارائه شده، اینستاگرام به واسطه هشتگهای درج شده در بیو پیجها نیز آنها را طبقه بندی نموده و نمایش میدهد. توصیه میشود از حداقل دو هشتگ کوتاه و ترند درون بیو خود استفاده نمایید. بهتر است که هشتگها ترکیبی از زبان اصلیتان و زبان انگلیسی باشند.

ترفندهای بسیاری وجود خواهند داشت که به شما برای استفاده بهتر از هشتگ های اینستاگرام کمک خواهند کرد. فرادرس با ارائه آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و به طور کلی آموزش اینستاگرام؛ شما را با تمامی این ترفندها و سایر نکات لازم آشنا خواهد کرد.
جمع بندی هشتگ های اینستاگرام
کسب درآمد از اینستاگرام یکی از اهداف اساسی فعالیت در اینستاگرام برای عده زیادی از افراد است. دستیابی به این هدف نیازمند سپری کردن دورههای آموزشی مختلف مانند آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و یا ترفندهای استفاده از هشتگ های اینستاگرام و سایر قابلیتهای آن است. فرادرس توانسته است با کمک افراد آگاه به این موضوعات، مجموعه آموزشی حرفهای و روانی را جمع آوری نموده و سپس با قیمت مناسب و به شکل آنلاین در اختیار افراد قرار دهد. به واسطه مطالب این سایت میتوانید به طور کامل بر روی ساز و کار اینستاگرام و شیوههای موفقیت در آن تسلط پیدا کنید.
قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم