ریسرچ هشتگ اینستاگرام: اپلیکیشن اینستاگرام از جمله شبکههای اجتماعی معروف در سراسر دنیا است که میلیونها کاربر به شکل فعال در آن عضو بوده و محتواهای خود را به اشتراک میگذارند. محبوبیت این شبکه اجتماعی و همچنین تنوع بالا قابلیتهای اشتراک گذاری محتوا و برقراری ارتباطات در اینستاگرام باعث شده است تا بسیاری از افراد بتوانند از این فضا به عنوان منبعی برای معروف شدن و به دنبال آن کسب درآمد استفاده کنند. برای اینکه بتوانید از میان خیل عظیم محتواهای منتشر شده در این شبکه، محتوای خود را بولد سازید و آن را به سایرین نمایش دهید؛ ترفندها و دستورالعملهای بسیاری مطابق با الگوریتمهای کار اینستاگرام وجود خواهد داشت.

آشنایی با این ترفندها به مسیر تولید محتوای شما درون اینستاگرام جهت خواهند داد و شیوه درست فعالیت در این شبکه را آموزش خواهند داد. استفاده از هشتگها یکی از معروفترین ترفندهای کار با اینستاگرام است که میتواند به شما برای افزایش سرعت دیده شدن در اینستاگرام کمک نماید. در ادامه این متن به شما توضیح خواهیم داد که چگونه هشتگهایی مناسب و کاربردی انتخاب نموده و بدین ترتیب به موفقیت دست پیدا کنید.
اهمیت هشتگهای اینستاگرام
برای انتخاب یک پیج اینستاگرام به عنوان یک پیج موفق و مناسب، معیارهای بسیاری وجود خواهد داشت. آیتمهایی مانند تعداد لایک، کامنت و بازدید بالا در کنار تعاملات بالای پیج با سایر کاربران و مواردی از این دست از جمله گزینههایی هستند که میتوانند کیفیت عملکرد یک پیج را مشخص کنند. برای دستیابی به این موارد رعایت اصول تولید محتوا و استفاده از قابلیتهای موجود در اینستاگرام اهمیت بالایی خواهد داشت. هشتگها یکی از قابلیتهای بسیار مؤثر خواهند بود که میتوانند به موفقیت هر چه بیشتر یک پیج کمک کنند. کمک هشتگها به پیجهای اینستاگرامی و اثرات مثبتی که به دنبال خواهند داشت؛ شامل موارد زیر میشود:
- بهبود تعاملات به شکل قابل توجه: طبق بررسیهای انجام شده در صورتی که شما بتوانید به درستی از هشتگهای اینستاگرام برای پستها و انواع محتواهای منتشر شده خود استفاده نمایید و از همه مهمتر اینکه بتوانید هشتگهای درست را انتخاب کنید؛ باعث بهبود 12.6 درصدی تعاملات و بازخوردهای پیج شما میشود. این نکته بدین معنی است که مجموعهای از هشتگهای حرفهای و مناسب میتوانند باعث رشد قابل توجه پیج شما در سایر بخشها شود. این رشد با دسترسی آسانتر به محتوای شما و طبقه بندی درست آن درون سایر محتواهای منتشر شده در این شبکه، حاصل خواهد شد.
- نجات از زبالهها: باید به این نکته واقف باشید که با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران فعال در این شبکه اجتماعی و همچنین با توجه به حجم بسیار بالای محتواهای تولید شده توسط آنها؛ چیزی حدود 70% از انواع محتواهای منتشر داده شده به عنوان زباله شناخته میشوند. منظور از زباله این است که محتوا اصلاً شانس دیده شدن پیدا نخواهد کرد و بدین ترتیب اینستاگرام آن را به عنوان یک محتوای سطح پایین تشخیص داده و مانع از نشر بیشتر آن خواهد شد. هشتگهای درست و مناسب میتوانند محتواها را در دسته 30% باقی جای بدهند و مانع از اتلاف تلاشهای شما برای تولید محتوا شوند.
- جلب توجه اینستاگرام: جالب است بدانید که اینستاگرام به واسطه الگوریتمها و معیارهای مختلف خود در تلاش است تا کاربرانی که محتوای استاندارد و محبوب منتشر میکنند را شناسایی نماید و سپس به آنها برای موفقیت بیشتر کمک نماید. شما به واسطه ارتقای حدودی پیج خود میتوانید وارد ارزیابی اینستاگرام شوید. یکی از اصلیترین ترفندهایی که میتواند توجه اینستاگرام را به سوی شما جلب نماید، هشتگها هستند. هشتگها پستهای شما را بر اساس موضوع برای اینستاگرام طبقه بندی خواهند کرد و بدین ترتیب اینستاگرام بهتر میتواند کیفیت و محبوبیت آنها را مورد بررسی قرار دهد.
- افزایش فالوور: شما برای اینکه بتوانید دنبال کنندگان جدیدی را به سمت خود جذب نمایید، نیاز دارید که محتوای خود را به گروههای جدید مخاطبان هدف برسانید و سپس با کیفیت کار خود آنها را برای فالوو کردن ترغیب نمایید. هشتگها از اصلیترین ابزارهایی محسوب میشوند که میان محتوا و مخاطب هدف ارتباط برقرار خواهند کرد. در صورتی که بتوانید از هشتگها به شکلی هوشمندانه استفاده نمایید آنگاه شانس این را خواهید داشت که توسط مخاطبان هدف خود دیده شوید و نظر آنها را جلب نمایید. این اقدام میتواند باعث رشد بیش از 10 برابر تعداد فالوورهای شما شود.

تا به اینجا به کلیدیترین تأثیراتی که هشتگهای مناسب میتوانند برای شما به دنبال داشته باشند؛ اشاره کردیم. مزایای هشتگها میتواند بسیار بیشتر از موارد ذکر شده باشد. در صورتی که به اهمیت این قابلیت پی بردهاید بهتر است با دنبال کردن ادامه این متن شیوه درست استفاده از آنها را نیز فرا بگیرید.
معیارهای یک هشتگ مناسب و استاندارد
اگر دقت کرده باشید پیشتر ذکر شد که تمامی مزایا و قابلیتهای هشتگها در صورت استفاده مناسب از آنها حاصل خواهد شد بنابراین اگر از هشتگها برای انواع پستها و محتواهای خود استفاده میکنید اما شاهد هیچ رشد و یا بهبودی نیستید؛ بهتر است که در شیوه به کار گیری آنها تجدید نظر کنید. اغلب افراد به هنگام کار با هشتگها با اشتباهات زیر درگیر میشوند:
-
تکرار هشتگها:
با توجه به اینکه اغلب پیجها دارای یک موضوع اصلی و خط مشخص برای تولید محتوا هستند، فکر میکنند که میتوانند از مجموعهای از هشتگهای مناسب برای تمامی پستها و محتواهای خود استفاده نمایند. در این حالت حتی اگر بهترین هشتگهای ممکن را انتخاب کرده باشید هم نمیتوانید به موفقیت چندانی دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که هشتگها نشان دهنده نتایج جست و جوهای کاربران و علاقه مندیهای آنها هستند از این رو همواره با تغییرات ساختاری همراه هستند. با توجه به این نکته شما نیاز خواهید داشت تا مدام هشتگهای اصلی مربوط به موضوع خود را با توجه به تغییرات ایجاد شده به روزرسانی نمایید.
از سوی دیگر شما به گروههای جدید مخاطبان نیاز خواهید داشت. با انتخاب مجموعهای جدید از هشتگها شانس این را خواهید داشت که محتوای خود را به دستههای گستردهتر و جدیدتری از مخاطبان معرفی کنید و بدین ترتیب تعاملات و حتی فالوورهای خود را افزایش دهید.
-
هشتگهای فریبنده و عمومی
به طور حتم دیدهای که هشتگهایی مانند #likeforlike و #follow4follow و سایر موارد این چنینی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. اگر این هشتگها را جست و جو کنید میتوانید حجم بسیار زیادی از محتواها را که هیچ گونه مشابهت موضوعی ندارند را مشاهده کنید. چنین هشتگهایی با وجود پرتکرار بودن هیچ گونه محبوبیت و یا سودی برای شما به همراه نخواهند داشت. استفاده از این دست از هشتگها شانس شما را برای استفاده از یک گزینه مناسب، از بین خواهد برد و همچنین باعث میشود که محتوای شما غیر قابل اطمینان شناخته شود.
-
ترس کاذب از اثر منفی
تاکنون این طور فکر میشد که استفاده از تعداد بالایی از هشتگها میتواند اثرات منفی برای محتوا و به دنبال آن پیج به دنبال داشته باشد اما با توجه به توصیههای جدیدی که از سوی سازندگان اینستاگرام ارائه داده شده است چنین خطری وجود نخواهد داشت از این رو شما میتوانید با استفاده تعداد زیادی از هشتگهای مرتبط و مناسب (بیش از 30 عدد هشتگ برای هر محتوا)، شانس دیده شدن آن را افزایش دهید و به دستاوردهای بیشتری برسید.
-
محل قرارگیری هشتگها
توجه داشته باشید که اینستاگرام یک اپلیکیشن بصری است بدین معنی که جذابیت و جلب توجه در آن بیشتر به واسطه محتواهای بصری انجام میشود. با توجه به این نکته شما برای جلب رضایت مخاطب خود بایستی ظاهری با کیفیت، جذاب و یک دست و مرتب برای هر محتوای خود طراحی نمایید. اضافه کردن حجم زیادی از هشتگها در قسمت کپشن و یا همان توضیحات پست باعث میشود تا این جذابیت ظاهری با ضعف روبه رو شود. توصیه میشود از هشتگها بیشتر در قسمت کامنت پست یا محتوا استفاده شود. با این کار نه تنها شما میتوانید از اثر مثبت هشتگ بهره مند شوید بلکه میتوانید ظاهر پست خود را در قسمت کپشن منظم و جذاب نگه دارید.

-
هشتگهای نامرئی
دقت داشته باشید که هشتگها توسط اینستاگرام شناسایی میشوند و سپس در موقعیت مناسب محتوای مربوط به آنها نمایش داده میشود این نکته بدین معنی است که لزومی که به واضح بودن هشتگها در تصویر وجود نخواهد داشت. شما میتوانید از این ویژگی برای اضافه کردن حجم بالایی از هشتگها به استوری بدون خراب شدن ظاهر و نظم استفاده کنید. توصیه میشود با استفاده از رنگی کاملاً مشابه رنگ زمینه برای نوشتن هشتگها؛ آنها را به شکلی نامرئی از دید مخاطب به محتوا اضافه نمایید.
-
عدم اعتماد به ابزارها
یکی از اشتباهات رایج دیگری که در این بین وجود دارد این است که افراد به انواع ابزارهای جانبی اینستاگرام که به شما برای یافتن هشتگهای جدید کمک میکنند، اعتماد نمیکنند. باید بدانید که با توجه به محبوبیت بالای این شبکه، طراحان اپلیکیشن به دنبال این هستند تا با ساخت ابزارهای مرتبط با این برنامه بتوانند به محبوبیت دست پیدا کنند از این رو شما میتوانید به تعداد بالایی از ابزارهای جانبی اینستاگرام مشابه اپلیکیشنهای هشتگ یابی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید. اپلیکیشنهای مناسب در این بخش به شما امکان دستیابی گستردهتر، سریعتر و آسانتر به هشتگها را خواهد داد. از جمله اپلیکیشنهای قابل اطمینان در این بخش میتوان به HashTags for Instagram Full، Hashtagify، Hashtag Inspector، Hashtags for Instagram، Hashme Hashtag Generator، Leetads، AutoHash و… اشاره نمود.
با در نظر داشتن این نکات به هنگام استفاده از هشتگها میتوان اثر بخشی آنها را به شکل قابل توجهی افزایش داد. توجه داشته باشید که زمانی میتوان از کیفیت کامل هشتگها اطمینان حاصل نمود که تمامی این نکات را به همراه هشتگهای مناسب برای تولید هر محتوا به یاد داشته باشید و عملی کنید در غیر این صورت نتیجه چندانی به دست نخواهید آورد.
آموزش استخراج هشتگهای مناسب و ریسرچ هشتگ اینستاگرام
تا به اینجا از اهمیت بسیار بالای هشتگها و نکاتی که میتوانند به استفاده هوشمندانه و کاربردی از آنها منجر شوند را ذکر کردیم. در ادامه این متن قصد داریم روشها و دستورالعملهایی را که میتوانند به شما برای پیدا کردن هشتگهای مناسب کمک کنند را معرفی کنیم. شما میتوانید از این دستورالعملها به منظور تحقیق در خصوص هشتگهای مناسب و هوشمندانه استفاده نمایید.
-
الگو برداری از پستهای محبوب
با توجه به موضوعی که در خصوص آن تولید محتوا انجام میدهید به طور حتم میتوانید پیجها و صفحاتی را مشاهده نمایید که آنها نیز حوزه فعالیت مشابهی با شما دارند. از میان محتواهای تولید شده توسط این پیجها سعی کنید تا پستهای محبوب و موفقتر را شناسایی نمایید و سپس با دقت به هشتگهای استفاده شده درون آن، لیست هشتگ خود را نیز انتخاب نمایید. پیدا کردن پستهایی که با موضوع فعالیت شما همخوانی دارند، ساده خواهد بود. با مراجعه به اکسپلور خود و یا دنبال کردن صفحات رقیب خود و بررسی تعداد لایکها و کامتهای درج شده برای هر پست میتوانید محبوبترینها را انتخاب نمایید. بهتر است اگر هم پستهای فارسی و هم پستهای محبوب انگلیسی را مورد بررسی قرار دهید. بدین شکل میتوانید با جامعه هدف گستردهتری ارتباط برقرار نمایید.
-
دستیابی به دامنه هشتگها
راه دیگری که میتواند به شما برای دسترسی به هشتگهای محبوب کمک کند این است که به سراغ پیجها و یا اینفلوئنسرهای محبوب و معروف فعال در حوزه فعالیت خود بروید. حال میتوانید بر روی یکی از هشتگهای مربوط به پستهای معروف و محبوب کلیک کنید. با این کار شما میتوانید به سایر پستهایی که تحت این هشتگ منتشر شدهاند نیز دسترسی پیدا کنید. با این کار شما نه تنها میتوانید میزان محبوبیت هر هشتگ را بررسی کنید بلکه میتوانید به سایر پستهای مربوط به موضوع فعالیت خود نیز دسترسی داشته باشید و بدین ترتیب لیستی از هشتگهای مناسب و مرتبط را بیابید.
روش دیگری که خود نیز میتواند در این بخش جای بگیرد این است که یکی از هشتگهای محبوبی را که از طیق پیج و پستهای محبوب مرتبط به فعالیت خود انتخاب کردهاید را در قسمت جست و جوی اینستاگرام خود وارد نمایید. اینستاگرام خود به شما هشتگهایی مشابه هشتگ درج شده معرفی خواهد کرد که به ترتیب با توجه به تراکم پستهای منتشر شده تحت نام آن، نمایش داده میشوند. شما میتوانید از این مجموعه معرفی شده نیز به عنوان هشتگهای استاندارد استفاده نمایید.

-
جست و جو درون گوگل با کلمات کلیدی
هشتگها به عبارتی همان کلمات کلیدی هستند که بیشترین حجم عبارتهای جست و جو شده توسط کاربران را نشان میدهند. شما میتوانید با توجه به موضوع خود، کلمات کلیدی مرتبط را بیابید. یکی از ابزارهایی که در این بخش به شما کمک خواهد کرد، سایت Keywordtool است.
این سایت یکی از محبوبترین و کاربردیترین سایتهایی است که میتواند به شما برای یافتن کلمات کلیدی کمک نماید. شما کافی است که موضوع خود را به طور کلی درون کادر موجود در این سایت وارد نمایید تا بتوانید بیش از 750 ترکیب کلیدی و یا واژه کلیدی مرتبط را مشاهده نمایید. نکته جالب در خصوص این سایت رایگان بودن و گسترده بودن خدمات آن است همچنین اطلاعات ارائه شده توسط Keywordtool کاملاً به روز است و همواره با توجه به جست و جوهای کاربران در سراسر دنیا آپدیت میشود. شما این امکان را خواهید داشت تا از این سایت برای جست و جوی کلمات کلیدی به زبانهای مختلف استفاده نمایید.
شما میتوانید با توجه به شرایط خود از هر یک از این روشها استفاده نمایید همچنین انواع اپلیکیشنهای مرتبط که پیشتر به آنها اشاره کردیم نیز در این بخش کارایی خواهند داشت. بهتر است هشتگهای خود را از مجموع این روشها پیدا نموده و لیست کنید.
غربالگری هشتگها
شما میتوانید از طریق روشهای مختلف به مجموعه زیادی از هشتگهای مرتبط به موضوع خود دست پیدا کنید اما باید بدانید که همه این هشتگها متناسب و با کیفیت نیستند از این رو توصیه میشود که آنها را غربالگری نمایید و بدین شکل بهترینها را از میان آنها انتخاب کنید. برای فیلتر کردن و یا مشخص کردن هشتگهای مناسب میتوانید از دستورهای زیر کمک بگیرید:
- حذف حواشی: از میان هشتگهایی که لیست کردید تمامی مواردی را که به صنعت کلی و یا حوزه فعالیت اصلی شما مربوط نمیشوند را حذف نمایید. انواع هشتگهایی که شبیه به هشتگهای فریبگر هستند نیز جزو حذفیات محسوب میشوند.
- دقت کنید که هشتگهای تکراری درون لیست شما جای نداشته باشند.
- سعی کنید هشتگهایی را که محتوای شما را به یک موقعیت مکانی خاص محدود میکنند را حذف نمایید.
- هشتگهایی را که پست شما را با سایر محتواهای غیر قابل اطمینان و یا بی کیفیت همراه میسازند را بدون تردید حذف نمایید.
- هشتگهایی را که با برند تجاری شما و یا کسب و کار شما تناقض دارند را حذف نمایید. به عنوان مثال اگر شما محتوایی برای تبلیغ و معرفی غذاهای حاوی گوشت تولید میکنید بایستی هشتگهایی که برای طرفداری و ترویج گیاه خواری است را حذف نمایید.
این دستورها به شما برای جهت دادن به لیست هشتگهایتان کمک خواهند کرد. پس از اینکه حذفیات را انجام دادید حال نوبت آن است که ویژگیهای هشتگهای باقی مانده را بررسی کنید و از میان آنها نیز اولویت بندی کنید. نکات زیر به اولویت بندی دقیق هشتگها کمک خواهند کرد.
- هشتگهایی که بیش از یک میلیون محتوا تحت آنها منتشر شده است به عنوان هشتگ پر تراکم شناخته میشوند. آنها را علامت گذاری کرده و تنها به شکل پراکنده و گهگاه و یا پس از دستیابی به فالوورهای بسیار زیاد مورد استفاده قرار دهید.
- هشتگهایی که تعداد محتواهای ثبت شده تحت آنها کمتر از 100 عدد است مگر اینکه مربوط به یک برند محبوب و پرطرفدار باشند؛ فاقد ارزش خواهند بود. از این هشتگها ترجیحاً زمانی که چگالی بیشتری پیدا کردند استفاده نمایید.
- هشتگها را با توجه به برند، مکان، زمان، مخاطب خاص و… به گروههای مختلف تقسیم بندی نموده و هم رنگ کنید. با این کار میتوانید به هنگام استفاده از آنها هشتگهای مرتبط را به سادگی شناسایی نموده و با قرار دادن آنها کنار یکدیگر مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید.
مرحله نهایی در این بخش تست و امتحان کردن ترکیبهای مختلف است. تلاش کنید از لیست هشتگهای خود با توجه به دسته بندیهایی که اعمال نمودید و همچنین با در نظر گرفتن محتوای خود؛ ترکیبی بیش از 30 عدد از هشتگها را تشکیل دهید. به دقت بازخوردهای حاصل از هر ترکیب را توسط پستهای خود بررسی کنید و بدین شکل هشتگهای محبوب و با کیفیت خود را با ترکیبهای مناسب پیدا کنید.
جمع بندی ریسرچ هشتگ اینستاگرام
هشتگهای اینستاگرام به عنوان یکی از آیتمهای کلیدی موفقیت و دیده شدن درون اینستاگرام شناخته میشوند. برای دستیابی به هشتگهای مناسب و ترکیبات هوشمندانه آنها نیاز است که به منابع مختلفی متوصل شوید و سپس با غربالگری دقیق به مرحله آزمون و خطا برسید. توجه داشته باشید که هشتگهای مناسب برای شما میتواند منحصر به فرد باشد از این رو سعی کنید ضمن الگو گرفتن از سایر رقیبان موفق خود، خلاقیت نیز داشته باشید و همواره اطلاعات خود در این بخش را به روز نگه دارید.
قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم