آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در اندروید

پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت باعث شده تا تمامی اعمال و فعالیت‌های افراد جنبه‌ای جدید و به روز، به خود بگیرند. شیوه‌های برقراری تعامل، کسب و کار، بازاریابی، تحصیل و سایر موارد این چنینی همه و همه به لطف تکنولوژی‌های جدید به شکل نوینی انجام می‌شوند. خرید محصول و بهره مندی از خدمات در کنار شیوه‌های ارائه محصول و خدمات نیز با تغییرات زیادی همراه بوده و اغلب به شکل آنلاین و هوشمند انجام می‌شوند.

در کنار علاقه مندی مردم به استفاده از تکنولوژی‌ های جدید و نکات مثبتی که به دنبال خواهند داشت، پاندمیک کرونا نیز بر محبوبیت فروشگاه‌ های اینترنتی و خرید‌های آنلاین افزوده است. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و یا شخصی که به دنبال موقعیت شغلی مناسب می‌گردد، می‌توانید با پرداختن به فرایندهای طراحی، ساخت و بهینه سازی فروشگاه‌های اینترنتی سود کسب نمایید. در ادامه این متن بیشتر در خصوص این پدیده و فرایند طراحی آن توضیح خواهیم داد.

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

اهمیت فروشگاه‌ های اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی تأثیر بسیار زیادی در خصوص افزایش توجه و همچنین افزایش فروش محصولات و جذب مشتریان خواهد داشت. این تأثیر مثبت به واسطه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی نظیر موارد زیر به وجود خواهد آمد:

  • راحتی بیشتر مشتریان: نکته اینجاست که پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن قابلیت‌ها و دسترسی‌های جدید باعث شده است تا افراد به انجام سریع و آسان امور عادت کنند. با توجه به این عادت مهم است که شما بتوانید خدمات فروش خود را نیز با همین کیفیت ارائه دهید. فروشگاه‌های اینترنتی فرایند مشاهده و خرید محصولات را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر برای مشتریان پیش خواهد برد. این مسئله رغبت آنها را نیز افزایش خواهد داد.
  • دسترسی در لحظه: هنگامی که فروشگاه‌ها ماهیتی فیزیکی و واقعی داشته باشند، دسترسی به آنها محدود به رفت و آمد و قرار گرفتن در موقعیتی مشخص خواهد بود. در خصوص فروشگاه‌های اینترنتی اما چنین مسئله‌ای وجود نخواهد داشت. افراد این امکان را خواهند داشت تا به محض آنلاین شدن و جست و جوی اینترنتی، به فروشگاه مدنظر خود دسترسی پیدا کنند. این دسترسی آسان و لحظه‌ای میتواند شانس دیده شدن و خرید از فروشگاه را افزایش دهد و مشتریان بتوانند با راحتی بیشتری آنچه می‌خواهند را در لجظه به دست بیاورند.
  • افزایش اعتبار: امروزه کاربران اعتبار و اطمینان خود بر روی یک برند یا کسب و کار را با توجه به گستره فعالیت‌های آن برند در سایر فضاها و موقعیت‌ها می‌سنجند. فعالیت در فضای اینترنت در قالب فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های فروش و اطلاع رسانی و مواردی از این دست همگی به افزایش اعتماد مخاطبین منجر خواهند شد. نکته اینجاست که با فعالیت هر چه بیشتر در چنین فضاهایی شما می‌توانید نام برند را بیش از پیش سر زبان‌ها بیندازید و موقعیت‌های تبلیغاتی بیشتری را برای خود ایجاد کنید.
  • تعاملات مشتری ساز: فروشگاه‌های اینترنتی به کاربران این امکان را خواهند داد تا بتوانند نظرات و تجربیات خود را از اعتماد به یک کالا و برند بنویسند و با سایرین به اشتراک بگذارند. در صورتی که کیفیت خدمات ارائه داده شده قابل قبول باشد آنگاه نظرات مثبت نوشته شده از سوی مشتریان قدیمی، باعث جلب نظر و اعتماد مشتریان جدید خواهند شد. نکته دیگر این است که فروشگاه‌های اینترنتی امکان پرسش و پاسخ، رفع ابهامات و همچنین دریافت مشاوره برای خرید بهتر را تسهیل و تسریع می‌نمایند. این جلوه از تعاملات که به لطف اینترنتی بودن فروشگاه‌های نسل جدید حاصل می‌شود، به جذب بیشتر مشتری و سود بیشتر کمک خواهد کرد.

 

 

  • کاهش هزینه‌ های کار: یک فروشگاه اینترنتی با کیفیت و کارآمد به طور حتم هزینه‌هایی را به صاحبان کسب و کار تحمیل خواهد کرد اما نکته اینجاست که این هزینه‌ها در مقابل سرمایه‌ای که بایستی برای تأسیس یک فروشگاه واقعی و مدیریت آن صرف شود، عملاً هیچ خواهد بود. صاحبان کسب و کار می‌توانند با متمرکز نمودن سرمایه خود بر روی طراحی و پشتیبانی از یک فروشگاه اینترنتی و تبلیغات برای آن، بسیاری از هزینه‌های مربوط به فضا، مالیات، تأمین برق و… را به طور کامل حذف نمایند.
  • شخصی سازی آسان: فروشگاه‌های اینترنتی این فرصت را به وجود خواهند آورد تا هر کسب و کار با توجه به نیازها، شرایط و اهداف کاری خود با هزینه‌ای مناسب و در مدت زمانی کوتاه فروشگاه خود را شخصی سازی نماید. امکان ارائه انواع آیتم‌های خدمات رسانی و یا استفاده از طراحی‌های صفحه گوناگون از جمله مواردی هستند که در شخصی سازی جای می‌گیرند. شخصی سازی یک فضای واقعی مطابق با آنچه در ذهن است نیاز به متخصصان متعدد و صرف هزینه‌های هنگفت خواهد داشت.
اهمیت فروشگاه اینترنتی
اهمیت فروشگاه اینترنتی

ضرورت و اهمیت استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند جلوه‌های بسیار دیگری نیز داشته باشد که به نوعی زیر مجموعه عناوین ذکر شده، خواهند بود. با توجه به این ضرورت شما به عنوان یک شخص جویای کار یا مهارت آینده دار می‌توانید به سراغ پشت سر گذاشتن انواع دوره‌های آموزش برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی اندروید، آموزش اپلیکیشن موبایل و… بروید و بدین ترتیب آمادگی‌های لازم را برای طراحی و پشتیبانی از یک فروشگاه اینترنتی مناسب، کسب کنید.

آیتم‌ های یک فروشگاه اینترنتی

در صورتی که قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید لازم است که به نکاتی در خصوص جزئیات طراحی و همچنین آیتم‌هایی که بایستی در آن تعبیه کنید، دقت داشته باشید. با مشاهده‌ی انواع دوره‌های آموزش برنامه نویسی، آموزش اپلیکیشن موبایل، آموزش برنامه نویسی اندروید و… در فرادرس، شما به مهارت‌های کافی به منظور طراحی صفر تا صد یک فروشگاه اینترنتی دسترسی خواهید داشت. در زیر به مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام طراحی سایت مدنظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد:

  • باکس توضیحات محصول: توجه داشته باشید که مهم‌ترین بخش یک فروشگاه اینترنتی صفحه یا باکسی است که به معرفی هر محصول اختصاص می‌دهید. مهم است که در این باکس بخش‌هایی برای بارگذاری تصاویر، درج قیمت، اضافه کردن اطلاعات کلی مانند سایز، ابعاد، موجودی، رنگ، وزن و مواردی از این دست و همچنین محل ارائه توضیحات بیشتر و کامل‌تر وجود داشته باشد. پس از طراحی قسمت‌های گفته شده نوبت آن است که کلیدهای مناسب به منظور انتخاب و سفارش کالا و منتقل شدن به صفحه خرید را تعبیه کنید. مهم است که باکس توضیحات محصول با توجه به نوع محصول و ملاک‌های معمولی که مشتریان بیشتر به آنها نیاز دارند، طراحی شود.
  • دسته بندی: به طور حتم محصولات یک برند با توجه به معیارهایی مانند کارایی، فصل، سن مخاطب، کالکشن، قیمت، سایز و نمونه‌های مشابه دسته بندی می‌شود. مهم است که درون یک فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات با توجه به ویژگی‌های خود درون دسته بندی‌هایی جای بگیرند. بدین شکل مخاطبان می‌توانند با توجه به نیاز و خواست خود با سرعت بالاتری محصولات مدنظر خود را پیدا کنند. به هنگام مشخص نمودن معیارهای دسته بندی محصولات مهم است که مطابق با نوع محصولات و شرایط اختصاصی موجود عمل کنید.
  • نظرات مشتریان: مهم است که برای هر محصول یک بخش ثبت نظرات تعبیه شود تا کاربران بتوانند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با ایجاد امکان عضویت در فروشگاه اینترنتی هر کاربر می‌تواند با نام انتخابی و خاص خود کامنت بگذارد که این خود جذابیت ثبت نظرات را افزایش خواهد داد.
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی
  • سبد خرید: با طراحی آیتم سبد خرید در فروشگاه اینترنتی هر کاربر می‌تواند لیستی از محصولات دلخواه خود را برای خرید انتخاب نماید و بدین شکل تمامی خریدهای خود را به شکل یک جا انجام دهد. این آیتم هم فرایند خرید را سریع و آسان می‌سازد و هم به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند انتخاب‌های خود را ذخیره نموده و آنها را بررسی مجدد کند.
  • پرسش و پاسخ: وجود یک تیم پشتیبانی برای فروشگاه‌های اینترنتی درست به اندازه حضور فروشندگان در فروشگاه‌های معمول، ضروری خواهد بود. با توجه به این نیاز مهم است که به هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی به فکر تعبیه بخشی برای تعامل میان کاربران و تیم پشتیبانی باشد. طراحی این بخش با توجه به توان و وضعیت تیم پشتیبانی و شیوه پاسخگویی تیم پشتیبانی به سؤالات انجام خواهد شد و نمی‌توان طرح کلی برای آن صادر کرد.
  • جست و جو: با وجود اینکه دسته بندی مناسب محصولات می‌تواند تا حد زیادی مسائل مربوط به پیدا کردن کالا یا خدمات را در انواع فروشگاه‌های اینترنتی تسهیل نماید اما همچنان نیاز است که یک فروشگاه اینترنتی به قابلیت جست و جو در میان تمامی آیتم‌ها مجهز باشد و کاربر بتواند مناسب‌ترین نتایج‌ را با توجه به آنچه جست و جو کرده است، مشاهده نماید.
  • پیگیری خرید و محصولات: با توجه به اینکه خریدهای آنلاین کمی حس بی اعتمادی و اضطراب را در مشتریان ایجاد می‌کنند مهم است که درون فروشگاه اینترنتی خود بخشی برای پیگیری محصولات پس از خرید تعبیه نمایید. پیگیری می‌تواند به دو شکل، خدمات پس از فروش و ضمانت محصول و یا پیگیری محصول در فاصله زمانی سفارش تا دریافت انجام شود. خوب است اگر بتوان هر دو وجه از پیگیری را برای مخاطبان ممکن ساخت در این حالت مشتریان با اطمینان و آرامش خاطر بیشتری از برند خرید خواهند کرد و یا آن را به سایرین معرفی می‌کنند.
  • صفحه اخبار: فروشگاه اینترنتی بایستی صاحب یک صفحه اخبار نیز باشد. این صفحه می‌تواند همان صفحه اصلی فروشگاه باشد که بر روی آن اعلانات مربوط به محصولات جدید، جشنواره‌های فروش و اطلاعاتی از این دست ذکر می‌شود. جذابیت این صفحه و استفاده از عناوین درست برای انتقال مخاطب به سایر بخش‌های فروشگاه اینترنتی می‌تواند کیفیت عملکرد را چندین برابر سازد.

شما به عنوان یک طراح فروشگاه اینترنتی این امکان را خواهید داشت تا با توجه به ایده‌ها و مهارت‌های خود بخش‌ها و آیتم‌های دیگری را نیز برای فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید. فرادرس در تلاش است تا با ارائه انواع دوره‌های آموزشی جامع آموزش برنامه نویسی، آموزش اپلیکیشن موبایل، آموزش برنامه نویسی اندروید و… علاقه مندان را برای طراحی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی کامل آماده سازد.

نکاتی برای طراحی فروشگاه اینترنتی اندرویدی

شما این امکان را خواهید داشت تا فروشگاه اینترنتی خود را مطابق با انواع سیستم‌ عامل‌ها و دستگاه‌های هوشمند منتشر کنید. توصیه می‌شود تا در ابتدای کار خود به انتشار یک نسخه تحت وب و همچنین یک نسخه اندرویدی بسنده کنید. با توجه به اینکه تعداد کاربران سیستم عامل اندروید به نسبت سایر سیستم عامل‌های موبایلی بیشتر است، انتخاب نسخه اندروید برای فروشگاه اینترنتی به صرفه‌تر و هوشمندانه‌تر خواهد بود. نکته دیگر این است که سایر کاربران کامپیوتری و یا کاربران موبایلی غیر اندرویدی این امکان را خواهند داشت تا بدون مشکل از نسخه تحت وب استفاده کنند. این عملکرد به شما کمک می‌کند تا تمامی مخاطبین احتمالی خود را با خدمات و قابلیت‌هایتان پوشش بدهید. به هنگام پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزش برنامه نویسی، آموزش اپلیکیشن موبایل، آموزش برنامه نویسی اندروید و… نسبت به چگونگی طراحی فروشگاه اینترنتی بر اساس سیستم عامل‌های مختلف آگاهی پیدا خواهید کرد.

ساخت فروشگاه اینترنتی در اندروید
ساخت فروشگاه اینترنتی در اندروید

مسئله دیگری که خوب است به آن اشاره کنیم، توجه به سرعت لود و دسترسی یافتن به نتایج درون فروشگاه اینترنتی است. هر چه از دیتاهایی با حجم کمتر طی طراحی فروشگاه کمک بگیرید خواهید توانست در نهایت سرعت بیشتری را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر کاربران نتوانند سریع به آنچه می‌خواهند دسترسی پیدا کنند به سادگی اپلیکیشن و یا صفحه شما را با نمونه مشابه دیگری جایگزین خواهند کرد.

نکته نهایی قابل ذکر در این بخش، توجه به امنیت است. مهم است که بتوانید صفحات امنی را برای انتقال پول به وجود بیاورید تا هم خود را از ضرر دور نگه دارید و هم بتوانید اطمینان و اعتماد مخاطبانتان را به هنگام خرید جلب کنید. جدا از مسائل امنیتی به هنگام نقل و انتقالات مالی مهم است که نسبت به امنیت پایگاه‌های داده و اطلاعات کاربرانتان حساسیت بالایی داشته باشید. با به روزرسانی و آپدیت مداوم فروشگاه اینترنتی و کمک گرفتن از افرادی که در حوزه امنیت فعالیت دارند خواهید توانست احتمال بروز مشکلات و آسیب‌های امنیتی را به شکل چشمگیری کاهش دهید.

جمع بندی آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در اندروید

فرادرس با اشراف کامل نسبت به اهمیت و محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی و بازار کاری که فعالیت در این خصوص می‌تواند به همراه داشته باشد، آموزشات گسترده‌ و با کیفیتی را برای علاقه مندان جمع آوری نموده است. شما می‌توانید در این سایت انواع محتواهای مربوط به آموزش برنامه نویسی، آموزش اپلیکیشن موبایل، آموزش برنامه نویسی اندروید و… را از زبان استادان حرفه‌ای دریافت نمایید. این آموزشات به شکل آنلاین، اقتصادی و جامع مطابق با جدیدترین ترفندها و قابلیت‌های موجود طراحی و جمع آوری شده‌اند از این رو فرادرس می‌تواند یک منبع اطلاعات قابل اطمینان باشد.

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.