ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی

معرفی 10 بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی

آيا تا به حال به منظور بهبود شرایط کسب و کار خود، به فکر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بوده‌اید؟ بازاریابی محصولات یا خدمات مختلف با استفاده از هوش مصنوعی ممکن است؟ قطعاً پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر، هوش مصنوعی را به سمت کاربردی شدن در زندگی روزمره و استفاده‌های مختلف پیش برده است، در زمینه بازاریابی نیز تأثیرگذار خواهد بود. در این راستا، قصد داریم بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی را به شما معرفی کنیم. به این ترتیب قادر خواهید بود بیزنس خود را با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به سرعت پیشرفت دهید؛ در حالی که زمان و هزینه کمتری مصرف خواهید کرد. لطفاً جهت کسب آگاهی در این زمینه تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی اندروید زوم» همراه باشید.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی مؤثر هستند؟

در این زمینه می‌توان هوش مصنوعی را از چند جهت بررسی کرد و کاربردهای مختلف آن به منظور بهبود شرایط کسب و کارها و بیزنس های بزرگ و کوچک را مورد توجه قرار داد. به عنوان نمونه، ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید محتوا کاربرد دارند را می‌توان در تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و…) به کار برد. همچنین برخی از ابزارهای هوش مصنوعی که به صورت عمومی  در اختیار کاربران قرار دارند، به صورت مستقیم در جهت طبقه‌بندی اطلاعات مشتریان، مدیریت داده، بازاریابی هوشمند و بسیاری کاربردهای دیگر به کار گرفته می‌شوند.

بر این اساس، می‌توان ادعا کرد یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی به شدت مؤثر واقع می‌شود، بازاریابی و مارکتینگ است. از سوی دیگر استفاده از AI برای بهبود اوضاع فروش هزینه‌های تبلیغات، تولید محتوا و مدیریت فروش را کاهش می‌دهند.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی مؤثر هستند؟
آیا ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی مؤثر هستند؟

چرا کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی باید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

 با توجه به پیشرفت‌های دنیای دیجیتال و استفاده همه جانبه از فناوری‌های نوین در زمینه پیشرفت کسب و کارها، در صوتی که از این ابزارها استفاده نکنید، قطعاً از رقبا عقب خواهید ماند. از سوی دیگر این روزها بهترین استراتژی فروش، گسترش تبلیغات و از طرفی کاهش قیمت تمام شده محصولات است. این موارد به واسطه استفاده از هوش مصنوعی به شدت بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین ضروری است که صاحبان کسب و کار، ضمن آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی، از آن‌ها در مسیر پیشرفت خود استفاده کنند.

چرا کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی باید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟
چرا کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی باید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی

همان‌طور که اشاره شد، تکنولوژی AI به تدریج حوزه‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بازاریابی و مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و شرکت‌های مختلف در تلاش‌اند تا با ارائه ابزارهای کاربردی، مشارکت خود در زمینه فروش و تأثیرگذاری بر بازارهای مالی را افزایش دهند. بر این اساس، گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار دارند. سعی می‌کنیم در ادامه بهترین موارد را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • Namelix
  • Weblium
  • Landbot
  • Digital Genius
  • Conversica
  • Acrolinx
  • Poplar Studio
  • RAD AI
  • INK Suite
  • Abe

در ادامه هر یک از ابزارهای فهرست بالا را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی

ابزار Namelix

یکی از ابتدایی‌ترین عوامل مؤثر در بازاریابی، برند سازی و انتخاب نام مناسب است. عاملی که شاید در ابتدا آسان به نظر برسد؛ اما افراد بسیاری هستند که در این زمینه به مشکل بر می‌خورند و قادر به انتخاب نام مناسب برای برند خود نیستند. در این زمینه می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی Namelix استفاده کنید. این ابزار قادر است با دریافت کلمات کلیدی در مورد کسب و کارتان، گزینه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد دهد. شایان ذکر است که ایده پردازی قوی و هوشمند و انتخاب نام‌های غیرتکراری و بدون نمونه مشابه، از ویژگی‌های این ابزار می‌باشد. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

ابزار Namelix
ابزار Namelix

ابزار هوش مصنوعی Weblium

زمانی که قصد دارید به صورت پیشرفته بازاریابی کنید، قطعاً طراحی وب‌سایت یکی از مهم‌ترین اقدامات شما است. از طرفی جهت طراحی سایت نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارید که هوش مصنوعی می‌تواند در این راستا به شما کمک کند. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که می‌تواند در ایجاد وب‌سایت تجاری به شما کمک کند Weblium است.

 سرویس طراحی سایت رایگان Weblium این امکان را فراهم می‌کند که بدون برخورداری از مهارت‌های یک برنامه‌نویس، وب‌سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد کنید! سایت ساز وبلیوم امکان ایجاد یک وب‌سایت رایگان را با امکاناتی از قبیل ایجاد بخش خصوصی در سایت، ایجاد وبلاگ، صندوق پستی، آپلود فیلم و صوت و افزودن نظرسنجی را برای شما فراهم می‌کند. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی Weblium
ابزار هوش مصنوعی Weblium

ابزار هوش مصنوعی Landbot

یکی از ابزارهایی که این روزها در برخی از پلتفرم‌های اجتماعی کاربرد دارد، چت بات است. این ابزارها به صورت تمام وقت و خودکار به مشتریان پاسخ می‌دهند و در بازاریابی مؤثر هستند. در این زمینه می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی Landbot استفاده کنید تا بدون داشتن دانش کد نویسی، چت بات اختصاصی خود را ایجاد نمایید.

با ایجاد چت بات و اتصال شبکه بازاریابی و فروشتان، می‌توانید کاربران را در زمان کوتاه‌تری راهنمایی کنید و مخاطبان هدف خود را از دست ندهید. با توجه به شرایط امروز جهان و تغییرات سبک زندگی، دیگر نمی‌توان فرآيند بازاریابی را مربوط به ساعاتی خاص از روز دانست و باید در تمام مدت شبانه روز و در همه روزهای هفته، آماده پاسخ گویی به مشتریان احتمالی باشید. به همین دلیل ابزارهایی مانند Landbot از اهمیت زیادی برخوردار هستند. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید. شایان ذکر است جهت مراجعه به وب‌سایت باید از پروکسی استفاده نمایید.

ابزار هوش مصنوعی Landbot
ابزار هوش مصنوعی Landbot

DigitalGenius

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که به منظور پشتیبانی و خدمات پس از فروش به کار می‌رود، DigitalGenius است. در واقع در حوزه بازاریابی – بخصوص بخش آنلاین کسب و کار شما – باید خدمات خود را بدون وقفه در هر شرایطی به مشتریان ارائه دهید. میتوان گفت، سرعت عمل شما در پاسخگویی است که باعث جلب رضایت مشتریان و پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد. در این راستا، DigitalGenius با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا فروش اینترنتی بهتری داشته باشید و گفت و گوی شما با مشتریان را شبیه سازی می‌کند. از این طریق، نیاز به نیروی کار و در نتیجه هزینه‌های کلی کاهش خواهد یافت. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

DigitalGenius
DigitalGenius

Conversica بازاریابی با هوش مصنوعی

Conversica یک شرکت فناوری نرم‌افزار ابری مستقر در ایالات متحده است که دفتر مرکزی آن در Silicon Valley قرار دارد و نرم‌افزار یافتن سرنخ فروش مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سازمان‌های بازاریابی و مجموعه‌ای از دستیاران مجازی هوشمند را برای مشاغل ارائه می‌کند. به این ترتیب ابزار هوش مصنوعی Conversica AI با بررسی تمام احتمالات فروش، به کمک تیم بازاریابی شما خواهد آمد و از کوچک‌ترین فرصت‌ها در راستای بهبود وضعیت کسب و کارتان بهره می‌گیرد. از سوی دیگر تفاوت استفاده از هوش مصنوعی به نسبت بازاریابی سنتی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بازدهی و سرعت بالای پیشرفت است. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

شایان ذکر است که متأسفانه دسترسی به وب‌سایت conversica.com با آی پی ایرانی مقدور نیست و با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی باید از خدمات آن استفاده نمایید.

Conversica بازاریابی با هوش مصنوعی
Conversica بازاریابی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Acrolinx

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه بازاریابی مؤثر است Acrolinx می‌باشد. این ابزار با بررسی محتوای تولید شده توسط شما، آن را از نظر همبستگی و ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب، رتبه‌بندی می‌کند. به این ترتیب قادر خواهید بود با تغییراتی که هوش مصنوعی پیشنهاد می‌دهد، تأثیر محتوای خود را افزایش دهید و شانس بیشتری در زمینه بازاریابی داشته باشید. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

Poplar Studio

تصور کنید که در بازاریابی محصولاتی که می‌فروشید، این امکان را در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید تا داشتن محصول مورد نظر را به صورت مجازی تجربه کنند. به عنوان مثال در فروش یک مبل راحتی، مخاطب بتواند آن را در گوشه پذیرایی منزلش ببیند. در این صورت قطعاً در زمینه بازاریابی موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. به این ترتیب، بهتر است با مفهوم واقعیت مجازی (AR) آشنا شوید. با استفاده از این تکنولوژی جذاب، تصاویر مجازی و واقعیت در هم آمیخته می‌شود و به صورت تصاویر سه بعدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این زمینه، ابزار هوش مصنوعی Poplar Studio با ارائه خدمات به کسب و کارها، در زمینه بازاریابی کمک می‌کند و به مشتریان احتمالی، قدرت تصمیم گیری بیشتری ارائه می‌کند. به این ترتیب با راه‌حل‌های واقعیت افزوده و سه بعدی، به خریداران کمک می‌کنید تا از طریق نمایش‌های مجازی و پیشرفته‌ی اجناس مختلف، از جواهرات گرفته تا اتومبیل و مبلمان، انتخاب‌های بهتری داشته باشند. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

Poplar Studio
Poplar Studio

RAD AI

زمانی که از طریق دنیای دیجیتال و فضای مجازی به دنبال استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال هستید؛ تنها تولید محتوا، بدون توجه به کیفیت و اثرگذاری آن، کافی نیست. شما باید به دنبال تولید محتوایی باشید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشد و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که در این زمینه به کمک شما می‌آید RAD AI است. در واقع این ابزار به صورت هوشمند داده‌های دریافت شده از وب‌سایت شما را با محتوای معتبر در تمام کانال‌های بازاریابی ترکیب می‌کند. از طرفی با بررسی میزان تأثیرگذاری تکنیک‌های تولید محتوایی که اجرا کرده‌اید بهترین استراتژی را برای شما تعیین می‌کند.

شایان ذکر است، این ابزار هوش مصنوعی با بررسی پارامترهای مختلف به بررسی ایجاد ارتباط و احساسات مؤثر در کاربران می‌پردازد تا از این طریق محتوای شما را به سمت بهینه شدن پیش ببرد. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

RAD AI
RAD AI

INK Suite

قطعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی در دنیای امروز، تولید محتوا است. بر این اساس ابزارهای مختلفی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند در زمینه تولید محتوا به شما کمک کنند. در این میان ابزار هوش مصنوعی INK به صورت مجموعه‌ای هماهنگ از تولید محتوا، سئو و مدیریت محتوا، نتایج بسیار مطلوبی به همراه دارد. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی Abe

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب و کار و تجارت، مدریت صحیح و هوشمند جریان مالی است. در این حوزه، گاهی کوچک‌ترین اشتباهات منجر به ضرر و زیان بزرگی خواهد شد. به همین دلیل استفاده از یک دستیار مالی هوش مصنوعی می‌تواند فواید زیادی به دنبال داشته باشد. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که به عنوان دستیار مالی هوشمند کاربرد دارد، Abe است. این ابزار با زبان طبیعی و شبه انسان با شما ارتباط برقرار می‌کند و در اتخاذ تصمیمات مالی راهنمای خوبی خواهد بود. جهت دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی Abe
ابزار هوش مصنوعی Abe

ابزار هوشمند Tact

یکی از مواردی که در بازاریابی اهمیت پیدا می‌کند ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان است. این کار معمولاً به واسطه استفاده از نرم‌افزارهای CRM انجام می‌گیرد؛ با این حال، هوش مصنوعی راهکاری برای افزایش راندمان به کارگیری اطلاعات مشتریان فراهم نموده است. به عنوان نمونه Tact.ai استارتاپی است که دستیاری مجازی برای تیم‌های فروش ایجاد کرده است. Tact با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های مشتریان را از چند منبع گردآوری می‌کند. این منابع شامل سیستم مدیریت ارتباط مشتریان، ایمیل‌ها، تقویم، لینکدین و پایگاه‌های داده‌ی قدیمی می‌شود. Tact.ai می‌تواند با ایجاد تجربه‌ای بدون دردسر برای تیم‌های فروش، به افزایش فروش، بهره‌وری، رشد درآمد و بهبود تجربه‌ی کاربری کمک کند. جهت دسترسی به این ابزار مفید هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی کلیک کنید.

ابزار هوشمند Tact
ابزار هوشمند Tact

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

قطعاً با مشاهده کاربردهای گوناگون هوش مصنوعی در بازاریابی تا اینجای کار به اهمیت و فواید به کارگیری AI پی برده‌اید. با این حال جهت طبقه‌بندی مزایای استفاده از این ابزارها در بازاریابی، به صورت فهرست وار اصلی‌ترین دستاوردهایی که هوش مصنوعی برای کسب و کارها دارد را بیان خواهیم کرد.

  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • کاهش هزینه‌ها
  • مدیریت و تحلیل داده
  • پردازش زبان طبیعی
  • افزایش خرید آنلاین
  • تصمیم گیری خودکار
  • تولید محتوا
  • بهبود تجربه کاربری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی می‌کنیم.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

کاهش نیاز به نیروی انسانی

هوش مصنوعی در حال پیشرفت سریع است و اهداف شرکت‌های تولیدکننده این قبیل تکنولوژی، افزایش بازدهی برای جایگزینی انسان با ماشین می‌باشد. حال تصور کنید که نیاز شما به نیروی کار از طریق به‌کارگیری ابزارهای هوشمند کاهش پیدا کند. در این صورت خطاهای انسانی، نیاز به آموزش پرسنل و انرژی صرف شده جهت مدیریت، کاهش پیدا می‌کند.

کاهش هزینه ها

کاهش تعداد پرسنل فعال در زمینه بازاریابی و همچنین افزایش بازدهی تکنیک‌های بازاریابی و فروش، به طور مستقیم در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است. این مسئله باعث می‌شود که قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش پیدا کند که خود عاملی مؤثر در افزایش فروش خواهد بود.

مدیریت و تحلیل داده

حجم انبوهی از داده‌ها که از طریق کمپین‌های تبلیغاتی و کانال‌های فروش جمع‌آوری می‌شوند، نیاز به جمع‌آوری، طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل دارند که با استفاده از هوش مصنوعی این فرآیند با دقت بیشتر و هزینه کمتر انجام می‌شود. در ادامه اطلاعات ایجاد شده از این تجزیه و تحلیل‌ها به صورت مستقیم توسط هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شوند یا به صورت نمودار و جداول عملکرد در اختیار مدیران فروش قرار می‌گیرند. هر قدر عملکرد شما به صورت وابسته به این اطلاعات بهینه سازی شود؛ نتایج بهتری در طول زمان دریافت می‌کنید و کسب و کار شما پیشرفت بیشتری خواد داشت.

مدیریت و تحلیل داده
مدیریت و تحلیل داده

پردازش زبان طبیعی

هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند که در تمام زمان استفاده کاربران از کانال‌های بازاریابی، ارتباط مؤثری با شما برقرار کنند. ربات‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود استفاده می‌کنید به صورت هوشمند سعی در ایجاد مکالماتی به صورت انسانی دارند تا مخاطب را جذب نمایند.

افزایش خرید آنلاین

هوش مصنوعی قادر است با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به فروش، بهترین شبکه‌های اجتماعی و پربازده‌ترین شیوه‌های تبلیغات را تعیین کند و شما می‌توانید با تقویت این کانال‌ها، بازاریابی بهتری داشته باشید. این مزیت استفاده از هوش مصنوعی زمانی تأثیر خود را نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش فروش، شاهد کاهش هزینه‌های ناشی از بازاریابی و تبلیغات باشید.

تصمیم‌گیری خودکار

زمانی که شما یک تیم بازاریابی و فروش را مدیریت می‌کنید؛ ضروری است با صرف زمان، تمام اقدامات آن‌ها را بررسی کنید. در حالی که تصمیم گیری ابزارهای هوش مصنوعی به صورت خودکار و بر اساس پارامترهایی است که از ابتدا در اختیار آن قرا می‌دهید. به این ترتیب که ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی به کسب‌وکار کمک می‌کنند تا بر اساس داده‌های گذشته یا ورودی داده‌های بیرونی تصمیم بگیرند که از کدام استراتژی بازاریابی یا رشد کسب و کار استفاده کنند.

تصمیم‌گیری خودکار
تصمیم‌گیری خودکار

تولید محتوا

یکی از بخش‌های اصلی صرف هزینه در بازاریابی آنلاین، مربوط به تولید محتوا (متنی، صوتی و تصویری) است. در این راستا، استفاده از ابزارهایی که با کمترین هزینه محتوا تولید می‌کنند یا محتوای تولید شده توسط شما را بهینه‌سازی می‌کنند از دیگر مزایای به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی است.

بهبود تجربه کاربری

هوش مصنوعی پیچیدگی‌های مدیریت تعداد زیادی از کاربران را ساده سازی می‌کند. با استفاده از ابزارهای مختلف، می‌توان ضمن تشخیص آی پی هر شخص و بررسی تجربه‌های خرید قبلی یا محصولات مورد علاقه او، تبلیغات کاربردی‌تری را در معرض دید مشتری قرار داد و در نتیجه تجربه کاربری بهتری ایجاد کرد.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی

آنچه امروزه تحت عنوان ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی شناخته می‌شود؛ فرآيند بازاریابی از برند سازی تا مدیریت فروش (حضوری و آنلاین) و همچنین کنترل هزینه‌ها را آسان‌تر کرده است. در واقع اقداماتی که ممکن است با استفاده از چندین کارشناس و صرف هزینه بالا انجام شوند، به واسطه هوش مصنوعی اجرا شده و در موارد بسیاری نتیجه حتی بهتر از حالت اول خواهد بود. بر این اساس، توصیه می‌کنیم با جریان تکنولوژی همراه شوید و از آنجا که شیوه‌های بازاریابی با گذشت زمان به سمت دنیای دیجیتال پیش می‌روند؛ از هوش مصنوعی غافل نشوید.

در پایان از اینکه تا انتها با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و با اعلام نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب مجله یاری کنید. پیروز و موفق باشید.

قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم

  1. 1. نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  2. 2. نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  3. 3. نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  4. 4. برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  5. 5. نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  6. 6. نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.