دنیای دیجیتال با فراهم آوردن بستری مناسب برای کسب و کارها، تغییرات بسیاری را در شیوههای بازاریابی و فروش ایجاد کرده است. در این میان، دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعهای از تکنیکهای بازاریابی آنلاین در زمینه فروش محصولات و خدمات گوناگون، کاربرد دارد. از طرفی با پیشرفت تکنولوژیهای نوین نظیر هوش مصنوعی، ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ نیز به شدت مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار گرفتهاند. در این راستا، اگر به عنوان دیجیتال مارکتر فعالیت دارید یا کسب و کار خود را از طریق شیوههای مختلف بازاریابی دیجیتال توسعه میدهید، بهتر است با این ابزارها آشنا باشید.
شایان ذکر است با توجه به فعالیت کمپانیهای مختلف در زمینه تکنولوژی AI ضروری است که با کسب اطلاعات و آگاهی، بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید و به کار بگیرید. به این منظور لطفاً تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی اندرویدزوم» همراه باشید.
کاربردهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شامل مجموعهای از تکنیکهای اینترنتی است که اجرای آنها همزمان با گسترش کسب و کارها، نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارند. از طرفی نیاز به نیروی کار حرفهای به منظور اجرای صحیح روشهای بازاریابی آنلاین، به تدریج بیشتر میشود. در واقع اگر بخواهیم کاربرد هوش مصنوعی در زمینه دیجیتال مارکتینگ را به چند حوزه تقسیم کنیم، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تولید محتوای اینترنتی
- مدیریت محتوا و سئو سایت
- مدیریت اطلاعات مشتریان
- تعیین استراتژی فروش
- ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان
- ارائه خدمات پس از فروش تمام وقت
در ادامه نحوه بهکارگیری هوش مصنوعی در هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تولید محتوای اینترنتی
یکی از پرهزینهترین و زمانبرترین اقداماتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید انجام شود، تولید محتوا به صورت متنی، ویدیویی و صوتی در قالب پلتفرمهای گوناگون است. از این طریق، امکان جذب مخاطبان هدف و معرفی محصولات و خدمات خود را خواهید داشت.
از طرفی امروزه با گسترش ابزارهای هوش مصنوعی، میتوانید با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به تولید محتوای مورد نیاز خود بپردازید. به عنوان مثال، ابزارهایی نظیر ChatGPT قابلیت تولید متنهای مناسب و غیرتکراری در عرض چند ثانیه را دارند. همچنین ابزارهای تولید و ادیت ویدئو با کمترین زحمت به ایجاد کلیپهای دیجیتالی بر اساس هر یک از پستهای وبلاگ شما میپردازند.
مدیریت محتوا و سئو سایت
زمانی که با تولید محتوا به جذب کاربران میپردازید، باید بازخورد آنها را نیز مدنظر قرار دهید و این محتوا را مدیریت کنید. به این ترتیب میتوانید با تشخیص سلیقه کلی مخاطبان هدف، سمت و سوی وبسایت و شبکههای اجتماعی خود را به نحوی تغییر دهید که بیشترین تأثیر را داشته باشند. از سوی دیگر، پیچیدگی پارامترهای مؤثر در زمینه سئو سایت و بهبود رتبه وبسایت و اکانت شما در نتایج سرچ، نیاز به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را افزایش میدهد. ابزارهایی که حجم وسیعی از دادهها را آنالیز میکنند و نتایج قابلاستفادهای ارائه میدهند.

مدیریت اطلاعات مشتریان
هوش مصنوعی با اتصال به شبکه بازاریابی شما، تمام اطلاعات موجود در رابطه با کاربران را جمعآوری و طبقهبندی میکند. به این ترتیب با ایجاد تجربه کاربری مناسب، مخاطبان هدف را ترغیب به خرید و استفاده از خدمات میکند. مثلاً زمانی که هوش مصنوعی تشخیص دهد یکی از کاربران وبسایت شما به محصولی خاص علاقه دارد، اما در خرید مطمئن نیست؛ با ارائه مطالب بیشتری در خصوص آن محصول، شخص را از خرید مطمئن میکند.
تعیین استراتژی فروش
هوش مصنوعی با استفاده از دادههایی که از طریق شما یا بازخورد مخاطبان و کاربران وبسایت و شبکههای اجتماعی جمعآوری میکند، بهترین تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ را مشخص مینماید. در واقع شما میتوانید بازده هر یک از کانالهای تبلیغاتی خود را بر اساس هزینه و درصد تبدیل کاربر به مشتری، در دسترس داشته باشید و استراتژی فروش خود را بر این اساس تعیین نمایید. همچنین تعیین محصولاتی که بیشترین فروش و سود را برای کسب و کارتان ایجاد میکنند، میتواند تأثیر زیادی بیزینس شما داشته باشند.
ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان
پیشرفتهای هوش مصنوعی باعث شده است که ابزارهای مختلفی به منظور ایجاد ارتباط رباتها با انسان بر اساس الگوریتمهای زبان طبیعی ایجاد شود. به این ترتیب نیاز نیست همواره آنلاین و آماده پاسخگویی به مشتریان باشید. شما میتوانید با استفاده از چتباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی و رباتهای فعال در شبکههای اجتماعی، با مخاطبان هدف خود ارتباط مؤثر ایجاد نمایید.

ارائه خدمات پس از فروش تمام وقت
یکی از مهمترین پارامترها در پیشرفت کسب و کارهای دیجیتال و استفاده از دیجیتال مارکتینگ، خدمات پس از فروش مناسب است. در صورتی که از ظرفیت بالای هوش مصنوعی بهره بگیرید، میتوانید به صورت تمام وقت به سؤالات و درخواستهای مشتریان خود پاسخ دهید. این مسئله خصوصاً در کسب و کارهای گسترده که به هر قشر و سنی در ارتباط هستند ضروری است. بر این اساس، امکان ارائه خدمات پس از فروش تمام وقت و سریع را خواهید داشت.
چگونه بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟
اینکه بخواهید از میان لیست بلندبالای ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ (در زمینه تولید و مدیریت محتوا، مدیریت مشتریان، پاسخگویی و خدمات پس از فروش و…) بهترین گزینهها را انتخاب کنید، قطعاً نیاز به بررسی و تجزیه و تحلیل دارد. شما میتوانید بیشترین بهره را از این قبیل ابزارها ببرید؛ اما پیش از هر چیز باید ویژگیهای هر یک از سرویسهای ارائهدهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ بر پایه هوش مصنوعی را بشناسید و با معیارهای مورد نظر خود مقایسه نمایید. به عنوان مثال، باید دید آيا هزینه استفاده از این ابزارها برای شما اهمیت بیشتری دارد یا سرعت عمل آن به کار شما شتاب بیشتری میبخشد. از طرفی نوع محصولات شما، بازار هدفی که دارید و سطح حرفهای بودن شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ، هر یک عواملی هستند که میتوانند بر انتخابتان تأثیر بگذارند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ
در واقع این مسئله که «بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ کدماند؟» نیاز به بررسی نمونههای گوناگون دارد. شما میتوانید در ادامه با تعدادی از این ابزارها آشنا شوید و ضمن شناخت هر یک از آنها، کاربردشان را در بهبود کسب و کار و فروش بررسی کنید. در ادامه به معرفی مهمترین نمونهها خواهیم پرداخت که عبارتاند از:
- Jasper
- Anyword
- Scalenut
- Semrush
- Pro Rank Tracker
- INK AI
- Seven Sense
- Personalize
- Acrolinx
- MarketMuse
در ادامه به معرفی و تشریح موارد ذکر شده میپردازیم.

ابزار هوش مصنوعی Jasper
همانطور که بیان شد، دیجیتال مارکتینگ به تولید محتوا وابستگی دارد و موفقیت کسب و کارها در دنیای دیجیتال، بر پایه تولید محتوای متنیِ قوی استوار است. بر این اساس اگر شما بتوانید وبسایت خود را با تولید متنهای قوی و جذاب – و در تعداد بالا – غنیسازی کنید، قطعاً تعداد بیشتری از کاربران را جذب میکنید. در این راستا میتوانید از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر Jasper استفاده نمایید.
جاسپر یک دستیار برای نوشتن مقالات است که میتواند در حوزههای گوناگون و به صورت یونیک محتوای متنی تولید کند. تنها کافی است که با وارد کردن کلمات کلیدی اصلی مورد نظرتان، چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را دریافت نمایید. شایان ذکر است که Jasper توانایی تولید متنهای بلند و بیش از ۱۰۰۰ کلمه را دارد و بر اساس قالبهای مختلف، از جمله پستهای وبلاگ، ایمیلها، کپی بازاریابی، تولیدکننده تبلیغات گوگل، عنوان و توضیحات متا، انتشار مطبوعاتی و موارد دیگر به شما کمک خواهد کرد. از جمله مهمترین ویژگیهای جاسپر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- برخورداری از رابط کاربری گرافیکی و بسیار جذاب
- پشتیبانی از زبانهای گوناگون
- استفاده از ۱۱۰۰۰ فونت رایگان و ۲۵۰۰ سبک نوشتاری مختلف
- امکان تولید متون طولانی
- شناسایی هوشمند کلمات و عبارات کلیدی در متن
جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.

استفاده از Anyword برای دیجیتال مارکتینگ
تصور کنید که در زمان ایجاد متنهای تبلیغاتی، این امکان را داشته باشید که میزان تأثیر آن بر مخاطبان مختلف را تشخیص دهید. این عامل که بتوانید تعیین کنید چه نوع متنی و با چه سبک نوشتاری میتواند مخاطبان هدف شما را تحت تأثیر قرار دهد، با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ میسر شده است. یکی از این ابزارها Anyword میباشد که ابزار کپی رایتینگ مبتنی بر داده بوده و برای بازاریابی دیجیتال طراحی شده است.
با بهکارگیری این ابزار هوشمند، امکان تولید متنهای تبلیغاتی، ایمیل و توضیحات کوتاه برای صفحات لندینگ در تبلیغات کلیکی را خواهید داشت. به نحوی که کاربر در کوتاهترین زمان به سمت محصول و خدمات شما جذب گردد. به عنوان مثال تبلیغات گوگل ادوردز، تبلیغات لینکدین و تبلیغات توییتر به واسطه استفاده از Anyword تأثیر بیشتری به دنبال خواهد داشت.
شایان ذکر است، با این ابزار هوش مصنوعی میتوانید در تولید متون بلند مانند مقالات وبسایت تجاری خود نیز ایدههای خلاقانهای دریافت نمایید. از طرفی با درک تأثیرگذاری متون مختلف بر کاربران، میتوانید موفقیت بیشتری کسب نمایید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.
ابزار هوش مصنوعی Scalenut
امروزه کپی رایتینگ به یکی از شیوههای رایج تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی تبدیلشده است. ابزار هوش مصنوعی Scalenut نیز با ارائه مجموعه کاملی از امکانات، شامل تجزیه و تحلیل دادهها، ایجاد محتوا، سئو محتوا و کپی رایتینگ اصولی، در زمینه دیجیتال مارکتینگ کاربردهای فراوانی دارد.
نحوه عملکرد این ابزار هوش مصنوعی به صورتی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس الگوریتمهای پیچیده، کلمات کلیدی کسب و کار خود را پیدا کنید و در طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفقتر عمل کنید. به این ترتیب قدرت رقابت با سایر کسب و کارها را خواهید داشت و با تولید محتوای سئو شده بر اساس پیشرفتهترین نسخههای پردازش و درک زبان طبیعی، از آنها پیشی خواهید گرفت.
شایان ذکر است که در زمینه کپی رایتینگ، خلاقیت نویسنده است که باعث ایجاد تأثیر بیشتر در مخاطب میگردد. با استفاده از Scalenut امکان دسترسی به بیش از ۴۰ الگوی تولید محتوا را بر اساس هوش مصنوعی خواهید داشت که منجر به تولید محتوایی با کیفیت و تأثیرگذاری بالا میشود. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.

Semrush ابزاری با قابلیت های متنوع
یکی از آیتمهای مهم در انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ، قابلیتهای متنوع ابزار و ارائه چند خدمت به صورت همزمان است. از آنجا که دیجیتال مارکتینگ از طریق تکنیکهای متنوع اجرا میگردد، نمونههایی مانند Semrush میتواند انتخاب مناسبی برای پیشرفت کسب و کارهای آنلاین باشد. در واقع این ابزار چند کاربردی، به شما امکان میدهد کمپینهای بازاریابی محتوا، SEO، بازاریابی رسانههای اجتماعی، تجزیه و تحلیل، PPC و موارد دیگر را انجام دهید.
از جمله دیگر ویژگیهای مثبت Semrush میتوان به امکان تعیین جایگاه وبسایت بر اساس کلمات کلیدی و بهبود رتبه اشاره کرد. بر این اساس که با تجزیه و تحلیل نتایج سرچ، میتوانید تشخیص دهید که چه تغییراتی در انتخاب کلمات کلیدی میتواند منجر به کسب نتایج بهتری شود. همچنین ابزارهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی به تحلیل موضوعات ترند در فضای مجازی و اینترنت میپردازند و به شما در تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک زیادی خواهند کرد. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی Pro Rank Tracker
این ابزار هوش مصنوعی به عنوان معیاری دقیق در تعیین رتبه وبسایت تجاری شما در نتایج سرچ کاربرد دارد. در واقع زمانی که به صورت دستی قصد دارید رتبه و جایگاه خود را در میان نتایج جست و جوی گوگل پیدا کنید، قطعاً سابقه سرچ و لوکیشن شما بر روی نمایش نتایج تأثیر میگذارد. با این حال به واسطه استفاده از Pro Rank Tracker میتوانید نتایج دقیقی به دست بیاورید. بر این اساس امکان تغییر در استراتژی تولید و انتشار محتوا را خواهید داشت.
شایان ذکر است، از دیگر کاربردهای این ابزار هوش مصنوعی میتوان به تجزیه و تحلیل دادههای موتور جست و جو و ارسال گزارش به مدیران و ذینفعان کسب و کار اشاره کرد. به این ترتیب که شما بر اساس نمودارها و جداول دقیق میزان پیشرفت خود را مشاهده میکنید و میتوانید به صورت پیشفرض تعیین نمایید که این گزارشها در دسترس چه افرادی قرار بگیرند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.

کاربرد هوش مصنوعی INK در دیجیتال مارکتینگ
هوش مصنوعی INK یکی دیگر از ابزارهای چند کاربردی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که میتوان از آن به عنوان افزونه ورد پرس نیز استفاده کرد. در واقع با استفاده از INK میتوانید محتوا تولید کرده و تمام معیارهای سئو سایت را به صورت هوشمند لحاظ نمایید. جنبه SEO Assistant ابزار به شما امکان میدهد محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک ارگانیک را هدایت کند. این امر از طریق یک سیستم هوش مصنوعی ثبت شده که محتوا را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل میکند و در عین حال پیشنهادهایی برای بهبود نمرات SEO ارائه میدهد، به دست میآید.
شایان ذکر است، از دیگر ویژگیهای مهم INK میتوان به توانایی کپی رایتینگ آن اشاره کرد که به صورت حرفهای متنهای تبلیغاتی را بازنویسی و سادهسازی میکند. به نحوی که ضمن داشتن کارایی بالا کپی نیز نباشند. به این ترتیب با استفاده از این ابزار علاوه بر موارد ذکر شده قادر خواهید بود:
- توضیحات متا را بهینهسازی کنید.
- تصاویر را از طریق فشردهسازی و تغییر اندازه بهینه نمایید.
- متون خود را از نظر املایی و نگارشی تصحیح کنید.
جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.
ابزار هوش مصنوعی Seventh Sense
ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از تکنیکهای اصلی بازاریابی آنلاین، تأثیر زیادی در بهبود شرایط کسب و کارها دارد. با این حال استفاده از این تکنیک نیاز به هوش بالا و خلاقیت قابلتوجهی دارد. در واقع شما باید تشخیص دهید چه ایمیلهای میتوانند توجه مخاطب را جذب نمایند، چه زمانهای برای ارسال ایمیل مناسب است و چگونه میتوان به بازده بالاتری از تبلیغات ایمیلی دست یافت.
Seventh Sense به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی، تمام جنبههای ایمیل مارکتینگ را به صورت هوشمند کنترل میکند و با استفاده از پروفایل رفتاری مخاطبان هدف، بهترین زمان ارسال ایمیل با بیشتر نرخ مشاهده را معین میکند. شایان ذکر است که تجزیه و تحلیل هر مخاطب به صورت مجزا انجام میشود و شما میتوانید مدیریت کمپین تبلیغات ایمیلی خود را در شرایط کاملاً بهینه انجام دهید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی Personalize در بازاریابی آنلاین
تشخیص این موضوع که مخاطبان هدف بیشتر به کدام محصولات یا خدمات علاقه دارند، یکی از مهمترین پارامترها در بهبود شرایط فروش و بازاریابی دیجیتال است. ابزار هوش مصنوعی Personalize این امکان را برای شما فراهم میکند که به اطلاعاتی دقیق از علاقهمندی مخاطبان هدف دست پیدا کنید و تشخیص دهید که به هر فرد کدام محصول و خدمت را پیشنهاد دهید. به این ترتیب نرخ تبدیل کاربر به مشتری و در نتیجه شانس فروش افزایش پیدا میکند.
از جمله دیگر مزایای بهکارگیری Personalize میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- استفاده از الگوریتمهای هوشمند جهت تعیین رتبهبندی سلایق مخاطبان
- بهروزرسانی اطلاعات به صورت لحظهای
- در نظر گرفتن زمان، تعداد و تنوع بازدید کاربران
- راهاندازی و عملکرد آسان
جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.
Acrolinx ابزاری هوش مصنوعی برای بازاریابی اینترنتی
همانطور که پیش از این نیز بیان شد، دیجیتال مارکتینگ به شدت محتوا محور است. حال این محتوا متنی، تصویری یا صوتی باشد، باید همواره در جهت افزایش کیفیت و اثرگذاری آن تلاش کنید. در این راستا، بهتر است با ابزار Acrolinx آشنا شوید که ضمن تجزیه و تحلیل محتوای موجود و امتیازدهی بخشهای مختلف، پیشنهادهایی در جهت بهبود آنها ارائه میدهد. درواقع این ابزار که توسط شرکتهای بسیار بزرگ نیز مورداستفاده قرار میگیرد، با مقایسه نتایج به دست آمده از کانالهای مختلف تبلیغاتی و مقایسه آنها با رقبا، امکان رشد و پیشرفت کسب و کارتان را فراهم میسازد.
شایان ذکر است که Acrolinx قابلیت ادغام با Google Docs و WordPress را دارد و به عنوان یک افزونه هوشمند مدیریت محتوا را آسانتر میکند. جهت آشنایی بیشتر و دسترسی به لینک صفحه اصلی ابزار کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی MarketMuse
MarketMuse یکی دیگر از گزینههای عالی برای کسانی است که به دنبال یک ابزار بازاریابی همهجانبه هوش مصنوعی هستند. به خصوص که این ابزار، فناوری هوش مصنوعی را در تمام خدمات خود به کار میگیرد.
شایان ذکر است که MarketMuse به طور خاص برای مشاغلی طراحی شده است که به دنبال بهینهسازی محتوای طولانی هستند. به عنوان مثال صفحات فرود، ایمیلها، مقالات وبسایت یا نسخههای فروش با استفاده از این ابزار به بهترین شکل ایجاد میشوند. از طرفی با استفاده از بهترین نسخه هوش مصنوعی امکان تحلیل عمیق محتوا را فراهم میسازد تا بهترین نسخه متن مورد نظرتان را ایجاد نمایید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید.
لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی
- هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ – همه چیز درباره چت جی پی تی
- بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای راه اندازی استارت آپ و ایده های بیزینسی
- بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نویسندگان و کپی رایترها
- بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ادیت ویدئو – معرفی 10 نمونه برتر
- معرفی 10 بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی
- بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نکته برداری – لیست 9 ابزار برتر
سخن پایانی در خصوص ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ
هوش مصنوعی میتواند حجم عظیمی از اطلاعات استخراجشده از منابع مختلف مانند رسانههای اجتماعی، وبسایت و ایمیل را پردازش کند. همه میدانند که در دنیای دیجیتال دادهها کلید اصلی بازاریابی هستند و هوش مصنوعی این کار را یک قدم جلوتر میبرد و در عین حال باعث صرفهجویی در هزینه و زمان میشود. از طرفی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ، نیاز شما به استخدام نیروی کار نیز کاهش پیدا میکند که خود موجب کاهش هزینهها خواهد شد. بر این اساس توصیه میکنیم کاربرد هوش مصنوعی در گسترش کسب و کار خود از طریق دنیای دیجیتال را جدی بگیرید.
در پایان از اینکه تا انتهای نوشته با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود در قالب کامنت، به ما در بهبود مطالب ارائه شده کمک کنید. پیروز و موفق باشید.
قوانین بخش نظرات در اندرویدزوم